welke software

1
Ik heb 3 webshops bij 2 verschillende aanbieders. Naast ruim 600 artikelen in deze webshops lever ik ook 20.000 verschillende artikelen die niet in een webshop zitten, maar die ik op verzoek van klanten opzoek en lever. Ik verkoop enerzijds artikelen die ik op voorraad heb, en anderzijds artikelen die ik elke keer apart bestel bij de fabrikant. Dan is het ook nog zo dat de ene fabrikant ze wel doorstuurt naar de eindklant, en de andere niet. Er zijn altijd veel bestellingen onderweg. Als er zendingen bij mij afgeleverd worden, moet ik uitzoeken wat voor de voorraad is, wat meteen door naar de klant moet, en of er dubbelingen en manco's zijn. In het begin deed ik alles uit mijn hoofd, nu hou ik vrijwel alles bij in Excel.

Ik krijg het steeds drukker en loop tegen de volgende zaken op:
Er gaat veel tijd zitten in
-het uitzoeken wat er voor wie binnen is, en daar verzendlabels voor aanmaken
-klanten informeren dat hun zending binnen is en verzonden zal gaan worden
-het controleren van binnenkomende betalingen en deze koppelen aan bestellingen
-het vervolgens bestellen bij een fabrikant en bijhouden of ik dat gedaan heb, wanneer, en de levertijd bewaken
-factureren
-btw aangifte

Ik doe ook mijn boekhouding in Excel, maar ook dat groeit me boven het hoofd, er gaat onevenredig veel tijd in zitten.

Ik zoek software waarmee ik bovenstaande problemen op kan lossen. In een ander topic las ik al iets over reeleezee, maar die heeft geen koppeling met mijn webshops. Daar is mogelijk nog een mouw aan te passen. De grootste winst zit volgens mij in een goede orderadministratie. Ik wil na de zomer uit gaan breiden, maar dan moet ik eerst dit goed geregeld hebben.

Wie herkent dit en kan hier wat zinnigs over roepen?

Re: welke software

2
Ik herken het zeer zeker. De meeste boekhoudsoftware, incl. Reeleezee wamt deze heb ik getest, hebben geen voorraadadministratie. Was voor mij wel een vereiste.

Op het moment werk ik nog met Nedsoft factuur waarbij je sowieso geen koppeling hebt met je webshop (lees: copy paste). Nu heb ik Exact online. Biedmeer heeft daar een koppeling mee maar mijn andere shop niet, maar is ook te maken.

Heb al wel het pakket maar ben nog steeds niet "live" gegaan maar hoop dat op korte termijn te doen.

Re: welke software

4
Ik heb inmiddels een demo van Mamut gezien, en een relatie gebruikt dit ook. Ik ben erg onder de indruk. Na de vakantie maar eens in verdiepen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: welke software

5
Wat je zoekt kun je volgens mij ook goed met de software van LogiVert. Met de combinatie Mijn Webwinkel, Commercieel beheer en Osirius Boekhouden kun je een leuke webwinkel opzetten, maar ook orders verwerken buiten de webwinkel. Je kan er back-orders mee maken, deelleveringen, inkopen bij leveranciers (eventueel met dropshipment)... Volgens mij alles wat je zoekt.
Je kunt op http://www.logivert.com kijken , daar hebben ze een demo versie.