overwegend een goed lopende sieraden webwinkel te verkopen

1
Beste forummers,

In 2006 heb ik een webwinkel gebouwd gebaseerd op OScommerce, en ingevuld met sieraden. Door goede SEO en een pragmatische insteek is de webshop zeer goed gaan lopen en steeds verder uitgebreid.

Vorig jaar hebben we met de webshop een omzet van ruim 130.000 ex btw gedraaid met deze webshop. We doen voor een groot deel onze eigen inkoop en daardoor zijn onze marges uitstekend.

Dagelijks heeft de shop 300-500 bezoekers
We hebben ca 4500 nieuwsbrief abonnees
Een klantenbestand van 14000+ klanten

De shop heeft keurmerk, iDeal, CC, paypal etc

Wegens een nieuwe koers in mijn (os) leven overweeg ik serieus deze webwinkel te verkopen, maar wat is een goede en redelijke vraagprijs voor mijn shop, en zijn er partijen die interesse en budget hebben voor een overname, zo ja waar zijn dergelijke partijen te vinden?

Ik denk dat een overname partij wel behoorlijk ervaring zou moeten hebben met internet verkoop om er het maximale uit te halen.

Ik benieuwd naar de reacties...

Re: overwegend een goed lopende sieraden webwinkel te verkop

2
Ik heb zelf nog geen overnames meegemaakt, maar wat ik heb begrepen wordt een formule 6 of 8 maal netto jaarwinst gehanteerd. Als jouw marges daadwerkelijk erg groot zijn zoals je beschrijft, dan is er dus een behoorlijk potentiëeel in de shop en zou de vraagprijs tussen de 60 en 100k kunnen uitkomen (correct me if i'm wrong)