2
Even een paar opmerkingen waarom ik NOOIT bij jullie zou kopen:

Geen iDEAL
Geen contactgegevens. (wettelijk verplicht)

3
eentje schreef:Even een paar opmerkingen waarom ik NOOIT bij jullie zou kopen:

Geen iDEAL
Geen contactgegevens. (wettelijk verplicht)
Dat het ontbreken van contactgegevens niet erg vertrouwenswaardig overkomt begrijp ik en ben ik het ook daar met je eens. Het duidelijk zijn, laten zien wie je bent en gemakkelijk bereikbaar - ook telefonisch - is ook een eerste voorwaarde om vertrouwen op te wekken.

Wat betreft je eerste opmerking begrijp ik alleen niet, waarom je niet zou kopen bij het ontbreken van IDEAL. Anders dan meer dan gemak voor de consument heeft dat niet. Het is ook niet veiliger, in principe is zelf overmaken net zo veilig, zo niet veiliger.

M.a.w. als je iets ziet wat je wilt bij een webshop gaat het toch meer om wat je daar kunt bestellen voor een aantrekkelijke prijs en als de rest in orde is, zoals duidelijkheid m.b.t. contactgegevens, vermelde K.v.K. en BTW nummers en eventuele keurmerken, zorgt dan het ontbreken van IDEAL betaling er voor dat je afhaakt?! :?:
Dat lijkt me toch wat vreemd, of denken de meeste mensen (consumenten) zo?
Electronica, beeld, geluid en nog veel meer...

4
iDEAL wekt vertrouwen en is voor Mien van hiernaast bijna een keurmerk geworden en het is nou eenmaal HET betaalmiddel op het Nederlandse internet.

Bij al mijn shops word voor 90% met iDEAL betaald. 2% rembours, 4% vooruit betalen en 4% PayPal.

Mijn advies aan mijn klanten is dan ook altijd neem iDEAL als betalingsmiddel op, het liefst de advanced/professional/zelfbouw versie.

Even een praktijkvoorbeeld:

Een shop met alles er op en er aan SEO geoptimaliseerd ed. Google adwords adverteren etc Betaalmogelijkheden: vooruitbetalen, rembours, op rekening en PayPal maar geen iDEAL, had een conversie van 1,2%. Dat vond de eigenaar te weinig.

iDEAL voor meneer geïmplementeerd en nu draait de shop een conversie van 3,5%.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
eentje schreef:iDEAL wekt vertrouwen en is voor Mien van hiernaast bijna een keurmerk geworden en het is nou eenmaal HET betaalmiddel op het Nederlandse internet.

Bij al mijn shops word voor 90% met iDEAL betaald. 2% rembours, 4% vooruit betalen en 4% PayPal.

Mijn advies aan mijn klanten is dan ook altijd neem iDEAL als betalingsmiddel op, het liefst de advanced/professional/zelfbouw versie.

Even een praktijkvoorbeeld:

Een shop met alles er op en er aan SEO geoptimaliseerd ed. Google adwords adverteren etc Betaalmogelijkheden: vooruitbetalen, rembours, op rekening en PayPal maar geen iDEAL, had een conversie van 1,2%. Dat vond de eigenaar te weinig.

iDEAL voor meneer geïmplementeerd en nu draait de shop een conversie van 3,5%.

Bedankt, duidelijk verhaal!

Mijn webshop www.djelectronics.nl had door een aantal redenen ook nog geen Ideal (o.a. door grote verschillen in producten, gewicht en verzending vanaf meer dan 1 locatie, opslag grote artikelen, o.a. luidsprekers e.d.) en het was er mede door drukte nog niet van gekomen om dit aan te pakken .

Ondanks het ontbreken van Ideal kwamen er toch veel bezoekers en elke dag behoorlijk wat bestellingen, maar aangezien de conversie met Ideal veel hoger zou moeten zijn, ga ik dan toch maar binnenkort Ideal implementeren...

Update: Ondertussen vanaf eind november zowel Ideal als Paypal als betaalmogelijkheden toegevoegd!
Hiervan wordt inderdaad veel gebruik gemaakt. :D
Electronica, beeld, geluid en nog veel meer...

9
Van mij mogen de modellen iets vrolijker kijken. Zal zij graag deze kleding aan hebben?
Afbeelding

Re: hoe lang voordat een webwinkel gaat lopen?

10
guerain schreef:Ik vroeg me af of jullie een idee hebben hoe lang het meestal duurt voordat de eerste klanten worden gegenereerd bij een webshop.

Groeten!

www.wheretheheartis.nl
Dat is heel verschillend... bij twee klanten stond de shop net een dag open en de eerste bestellingen kwamen al... bij andere shops duurt het een tijdje (aantal weken tot 2 maand) dit hangt ook mede af in wat voor markt je opereert en hoe hoog je staat in google...