Gevraagd; seo hulp+implementatie

1
Wij zijn op zoek naar een bedrijf/persoon die ons kan helpen met seo.

Dan bedoel ik niet een scan met een lijstje mogelijkheden, maar ook echt het plaatsen van de codes, woorden, tags e.d. in de webshop zelf óf een soort handboek met aangereikte oplossingen in jip en janneke taal waarin van a tot z en uiterst helder staat beschreven wat ik moet veranderen, waar en vooral hoe.

Uiteraard tegen een gepaste vergoeding.

Reacties graag via een pb.

Bedankt.

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

2
Je werkt toch met logivert (dus je kan niet alles aanpassen)
Maar wat je zelf wel kan aanpassen, kan je gemakkelijk zelf doen hoor!
Op het logivert forum bestaan er wel enkele onderwerpen over.

Bij logivert kan je per artikel bij de knop "promotie" de knop "zoekmachine" aanklikken en dan de titel (title tag) omschrijving (discription tag) en zoekwoorden(meta keywords) invullen
De homepagina kan je dit ook door Eigenschappen --- 3/6 layout eigenschappen --- zoekmachines --- en dan tittel, zoekwoorden en beschrijving invullen.

Gebruik google adwordstool https://adwords.google.nl/o/Targeting/E ... earch.none om je keywoorden te vinden en bijvoorbeels SEOquake (voor firefox) om je keyword density en diagnose te checken.


PS, wat ik raar vind dat je tags al ingevuld zijn, maar op elke pagina hetzelfde. (wat heel dom is)Dus je hebt de website laten bouwen, en ze hebben overal hetzelfde ingevuld?
Dan kan je beter niets invullen, want dan gaat het programma automatisch invullen per artikel.
Alleszins beter dan op elke pagina hetzelfde.
Het beste blijft om het zelf in te vullen per artikel.
Het laten doen door een pro, is voor logivert software weg gegooid geld, want telkens je een nieuwe pagina aanmaakt ga je toch weer terug moeten laten bijwerken door die pro.

Gewoon zelf doen, lukt echt wel!
Je mag me altijd om meer info vragen via pb.(heb mijn webwinkel met logivert nog niet klaar, maar mijn SEO wel zo goed mogelijk al aangepast)
Ik ben 1 van die forumleden op logivert forum, die klaagt over de SEO foutjes van hun software :wink:
Ben zeker geen expert, maar heb toch heel wat opgezocht!

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

3
Het is uiteindelijk wel te doen ja.
Wil je het echt goed door hebben kost wel wel veel tijd, de vraag is dan heb je die tijd of ben je genoodzaakt het in te kopen?

Ik zeg in ieder geval zelf leren.
Zodoende op een gegeven moment een .doc gemaakt met hierin per SEO invulveld bij Biedmeer uitgewerkt wat de insteek ervan is; de onderlinge verbanden; enz enz.
Is een doc van 5 pagina's geworden; heeft een dag tijd gekost.

Hierin ook info uit Google's eigen handleiding verwerkt:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... ALqDIuvC6Q

En nog een fijn filmpje gedeeld door matt Cutts:
http://googlewebmastercentral.blogspot. ... nners.html

En op dit moment heb ik tijd om jou het persoonlijk uit te leggen als je langs komt :) ;)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

4
Het is nu vooral belangrijk dat ze het juist invult in het logivert programma.
Want nu heeft ze op elke pagina title, description en keyword hetzelfde staan.
Dus dat gaat veel werk zijn om te gaan veranderen.
Tijdrovend, maar wel fijn om de juiste keywoorden te vinden en een goed tekst op te stellen.
Als je productkennis (in dit geval retrokleertjes) hebt, kan je je keywoorden ook beter plaatsen in het geheel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

5
Ik ben ook door dat proces heen gegaan en heb bij zowel de produktpagina's als de andere overall pagina's netjes de 'SEO-velden' ingevuld.
Hell_of_a_job.
vooral omdat we bij ieder produkt een unieke beschrijving hebben.
Wat nu wel aardig is om te zien MBV bv getclicky dat bezoekers met de zoekwoorden direct op de produktpagina uitkomt; en dat de betrokken zoekwoorden ook goed scoren in google.
Dus leg die oranje spulletjes maar weer in de kast en typen maar vandaag :P
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

6
Ik zie dat u een stukje code van metatags . nl gekopieerd heeft en zo in het programma geplakt heeft:

Code: Selecteer alles

<!-- gemaakt door www.metatags.nl -->
<meta name="description" content="Kinderkleding met een nostalgisch, retro tintje">
<meta name="keywords" content="Albababy, duns, krutter, metsola, toby tiger, tragwerk, znok, maxomorra, retro, kinderkleding, baby, liandlo">
<meta name="author" content="metatags generator">
<meta name="robots" content="index, follow">
<meta name="revisit-after" content="3 month">
<title>Retro kleding voor kinderen en baby's. Albababy, Duns, Maxomorra, Metsola, Znok, Metsola, Krutter, </title>
<!-- retro, albababy, duns -->
Het is sterk aan te raden om dit stukje er zo snel mogelijk uit te halen. Dit maakt de gehele automatische optimalisatie van het programma ongedaan.
Door deze code heeft u op elke pagina precies dezelfde metatags. Dat is funest.

Mocht het verwijderen van deze code niet lukken, naam dan even contact op met onze helpdesk. Zij helpen u graag verder.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

7
Ik ben ondertussen ook nog gaan kijken hoe goed u nu te vinden bent. Dat viel mij alles behalve tegen. Bent u zich er bewust van dat u nu al goed te vinden bent?
Ik heb op zomaar enkele willekeurige producten uit uw assortiment gezocht in Google.

"kram jurk"
positie 3 op pagina 1
bij 2.740.000 resultaten

"toby tiger tuinbroek"
positie 1 op pagina 1
bij 1.060 resultaten

"liandlo jurk"
positie 10 op pagina 1
bij 11.100 resultaten

"albababy broek"
positie 10 op pagina 1
bij 10.600 resultaten


Dit zijn zomaar willekeurige producten uit uw assortiment.
U bent dus al zeer goed te vinden.

Het beste wat u nu kunt doen is per product proberen uitgebreidere en unieke informatie/teksten op te nemen. Doe dit per product en ga specifiek in op dat product. Ga dus niet de breedte in met uw teksten, maar de diepte.
Google is gek op content en helemaal op uitgebreide unieke content.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

8
dit klopt wel niet
Als je zoekt op "toby tiger tuinbroek" krijg je 3 resultaten , allemaal van retrokleertjes.

Dus het is normaal dat je dan op nr 1 gaat staan, maar denk niet dat er iemand gaat zoeken op "toby tiger tuinbroek"

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

9
veke schreef:dit klopt wel niet
Als je zoekt op "toby tiger tuinbroek" krijg je 3 resultaten , allemaal van retrokleertjes.

Dus het is normaal dat je dan op nr 1 gaat staan, maar denk niet dat er iemand gaat zoeken op "toby tiger tuinbroek"
Dit is het resultaat wat ik zie:
http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&cp= ... 0&bih=1079

Toch net iets meer resultaten dan 3... over de duizend! ;-)

Maar het gaat hier niet om de exacte aantallen, maar om het feit dat deze site zeker niet slecht geindexeerd is.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

11
je zegt:
"toby tiger tuinbroek"
positie 1 op pagina 1
bij 1.060 resultaten

Maar je zoekt uiteindelijk zonder " " (klein detail, maar een groot verschil)
Met " " is echt alleen 3 resultaten (alleen van retrokleedjes)

dus dan krijg je ook dingen die totaal niet van toepassing zijn zoals deze al op pagina 1:
Toby the Tiger
readinga-z.com/book - Vertaal deze pagina
Toby is a lonely tiger. Instead of stripes, Toby's fur is covered in turquoise triangles. The other tigers do not want to be his friend because he looks different.

En wat die 1060 pagina's betreft zonder " ", is ook relatief, ga maar eens dan naar pagina 13 en je ziet daar al het einde (dus Pagina 13 van 126 resultaten ipv 1060 resultaten)
Dus niet alles is wat het lijkt bij google !

Maar wat betreft die metatags.nl code heeft u gelijk, dat moet eruit (had ik ook al vermeld)
En content is king, maar alleen jammer dat de H1 H2 H3 H... tags van logivert een zooitje zijn en niet aan te passen zijn.
Maar die discussie hebben we al gehad op logivert forum
Waar jammer genoeg niet verder op in gegaan is geweest en altijd alleen wordt gehamerd op de content en de title en discription tag. (die natuurlijk ook belangrijk zijn)

Als de software ook nog de H1 H2 H3 tags in orde maakte, was het de perfecte software voor beginners.

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

12
Beste Veke,

Misschien heb ik wat te direct geantwoord en kwam hetgeen ik wilde zeggen niet goed over. Excuses als dat het geval is.
Het belangrijkste is "amoebe" vooruit te helpen.

De metatags . nl code is zoals eerder door u vermeld schadelijk.

Het gaat nu om de content en daarbij is het belangrijk om te weten waar je op gevonden wilt worden. Daar dient vervolgens de content op aangepast te worden.

(Wat betreft de H1, H2, H3 ... tags binnen LogiVert: De lay-outs zijn volledig open en kunnen dus ook volledig aangepast worden. Indien u deze dus anders toegepast wilt hebben binnen u webwinkel is dat mogelijk.)
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

13
logivert schreef:
(Wat betreft de H1, H2, H3 ... tags binnen LogiVert: De lay-outs zijn volledig open en kunnen dus ook volledig aangepast worden. Indien u deze dus anders toegepast wilt hebben binnen u webwinkel is dat mogelijk.)
Spijtig dat de lay-outs niet al juist waren wat betreft H1, H2, H3 ...
Op het logivert forum is er geen enkel topic hoe je zoiets zou moeten doen (en dan is er de vraag hoe de veranderingen zouden werken na een update)
Meeste logivert gebruikers zijn beginners en weten totaal niet hoe de H tags te gaan aanpassen.
Ik heb enkele maanden geleden een test gedaan met 20 willekeurige sites van actieve logivert gebruikers met een goede website. Geen enkele had de H tags juist / perfect op volgorde.
Dus ze hebben de kennis ook niet. (misschien een uitgebreide handleiding voor maken, of nog beter de layouts aanpassen door logivert, zodat de H tags wel juiste volgorde en waardevol H tags zijn)

Voor de rest ben ik wel tevreden over de software (op wat kleine foutjes na bij updates, maar dat zal ook wel zijn bij andere software)

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

14
Hartelijk dank voor alle reacties!

Hier kan ik verder mee en ik heb besloten om het nu zelf te doen. De autodidactische manier is inderdaad de beste en met al jullie tips gaat het zeker lukken.

Het metatags gebeuren heb ik meteen verwijderd, ik wist niet dat het zo slecht was...

Het klopt dat we al vrij hoog in google staan, maar is dat niet omdat we 'net nieuw' zijn? En de merken die we verkopen zijn (nog) niet zo bekend, dus er zijn ook weinig webwinkels die ze aanbieden..
Ik ben niet ontevreden hoor, maar wil deze posities graag verbeteren, resp. zo houden..Vandaar ook mijn topic :) .
O ja, dit was ook nav de lipperhey test (even uit m'n hoofd 67% en 4,7...)

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

15
En misschien kun je in je CSS de
#sidebar2 #submenu li a:hover
font-weight: normal;
veranderen in font-weight: bold;
Het verspringen van het menu als je er met de muis overgaat vind ik zo'n lelijk gezicht. :wink:

Re: Gevraagd; seo hulp+implementatie

16
Veke; nogmaals dank voor je bijdrage! Ik heb al je informatie in een document gezet, erg waardevol!

Jan Speelgoedboer; ook dank voor jou inbreng en de linken, geeft me weer wat meer inzicht in seo. Ik zal er zelf in ieder geval tijd in steken en ben verder niet genoodzaakt om alles voor een bepaalde termijn af te hebben.
Wanneer ik trouwens in de buurt zou wonen, was ik wel langs gekomen, ben ook erg benieuwd naar jullie showroom en heb twee kinderen die ik het liefst met zoveel mogelijk met duurzaam speelgoed wil laten spelen (zonder batterijen, geluidjes e.d...)
Ook mooi dat je zelf meteen resultaat ziet wanneer je de beschrijvingen hebt ingevuld :)

Dolf; bedankt voor de reactie, fijn dat iemand van logivert zelf meeleest op het forum en informatie geeft.

PaulG Ik heb het veranderd! Eerlijk gezegd was het nog erger, op het antagonist forum kwam iemand ermee en heb ik de letter groottes gewijzigd (ja die waren ook nog verschillend..) in ieder geval bedankt voor de tip!