12 jaar kvk

1
Hallo,

Zou het mogelijk zijn om als 12 jarigen een kvk en btw nummer te krijgen eventueel met ouders of zou ik moeten wachten tot 16 word :(

Doei :D

Re: 12 jaar kvk

2
http://www.kvk.nl/ondernemen/aansprakel ... dernemers/

Ja, met toestemming van je ouders.

Je kan echter geen handlichting aanvragen bij de rechter (16+). Dit houd in dat jouw eventuele leveranciers toestemming zullen vragen van jouw ouders om zeker te zijn dat het contract dat jij met hun hebt, niet wordt doorbroken door jouw ouders.
Doen ze dat niet, dan lopen ze dus een risico dat jouw ouders het contract ongedaan kunnen maken.

De vraag is denk ik in hoeverre leveranciers überhaupt met iemand van 12 jaar een contract aangaan. Op dit forum zijn wel een aantal jongere aanwezig, maar onder de 16 heb ik ze nog niet gezien.

Re: 12 jaar kvk

4
Misschien goed om eerst hobbymatig aan de slag te gaan..!? Op die manier kom je er snel achter of het ondernemen iets voor jou is. Gaan de zaken zo goed, dan kun je altijd nog met je ouders rond de tafel gaan zitten voor eventuele inschrijving bij de KVK. Je minderjarigheid brengt wel wat nadelen mee zoals hierboven genoemd.
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 12 jaar kvk

6
Webshop Informatie schreef:Misschien goed om eerst hobbymatig aan de slag te gaan..!? Op die manier kom je er snel achter of het ondernemen iets voor jou is. Gaan de zaken zo goed, dan kun je altijd nog met je ouders rond de tafel gaan zitten voor eventuele inschrijving bij de KVK. Je minderjarigheid brengt wel wat nadelen mee zoals hierboven genoemd.
Hobby of niet, een inschrijving bij de KVK is verplicht als je een webwinkel hebt. Als je daar geen zin in hebt kan je op Marktplaats of Ebay gaan verkopen, dat kan wel zonder inschrijving KVK.

Maar goed, als je 12 bent lijkt het mij echt een stap te ver om een webwinkel te beginnen. Ik zou eerst jezelf goed gaan inlezen en wellicht starten met wat spullen verkopen op Marktplaats of Ebay. Als je dan wat ouder bent maar eens kijken of je het nog steeds ziet zitten.

Re: 12 jaar kvk

7
Heb je deze vraag nog steeds lolofgeenlol?

(edit: hij was omhoog geplaatst, dat jullie niet denken dat ik dit loop te bumpen :p )

Re: 12 jaar kvk

8
Dit is inderdaad mogelijk, je zult alleen een beetje serieus over moeten komen bij je leveranciers (zij willen wel zeker weten dat bestellingen betaald worden). Ik ben bang dat je met je spelling helaas niet zoveel kans maakt. Naar een zakelijke bankrekening kun je uiteraard al helemaal fluiten.