Graag feedback voor webshop Sildotcom

1
Hallo,

In februari ben ik live gegaan met mijn webshop Sildotcom.
Ik wil graag vooral handgemaakte artikelen gaan verkopen die gemaakt zijn door mensen met een verstandelijke beperking. Maar omdat dit assortiment nog vrij beperkt is, bied ik ook andere artikelen aan. Ik vraag me af of dit niet storend is, misschien zou er meer samenhang in moeten zitten?
Het assortiment is nog beperkt, omdat er in het maakproces vrij veel tijd gaat zitten. Ik maak een product en ga vervolgens met de begeleiders kijken of de cliënten een product ook kunnen maken. Vervolgens worden er een paar proefproducten gemaakt en daarna wordt de tijd genomen om de werkelijke producten te maken. Tijdsdruk is natuurlijk out of the question ;-)

Daarnaast merk ik ook dat ik het zelf moeilijk vind om kritisch naar de site te kijken, ik heb er zoveel werk in zitten! Maar misschien zie ik daardoor verbeterpunten over het hoofd?
Ik zou het heel erg waarderen om feedback te krijgen op de site!

Alvast bedankt voor de moeite!!

http://www.sildotcom.nl/

Groet,
Silvana

Re: Graag feedback voor webshop Sildotcom

2
Hallo,

Wat geweldig dat cliënten van een dagbesteding jouw producten maken, erg fijn deze maatschappelijke betrokkenheid!

Op de homepage heb je het over de betalingswijze, vind ik een beetje zonde en waarom krijgt men pas later de iDEAL kosten terug?

Het mailadres helemaal onderaan is erg lastig te lezen en niet aanklikbaar.
Ook is het me niet helemaal duidelijk wat nu precies door de mensen van de dagbesteding is gemaakt.
Wat betreft je vraag over de combi van ingekochte spullen en zelfgemaakte spullen vind ik dat het prima kan!

Ook leuk; die foto's van de markt en het blog.
Verder een passende layout en duidelijke foto's. Klein minpuntje zijn misschien die pijltjes die niet helemaal op één lijn met de woorden staan, bij de productgroepen zeg maar.

Succes!

Re: Graag feedback voor webshop Sildotcom

3
Hartelijk dank voor je reactie!
Ik ga er mee aan de slag!

Voor wat betreft de tekst over betalen op de homepage, dit gaat om een tijdelijke actie waarbij verzendkosten niet hoger zijn dan 2,50, ook bij een pakket. De shop berekent zelf de kosten, dus als deze hoger zijn berekent dan 2,50, dan stort ik na een ideal betaling het verschil terug. Maar dit is niet helemaal duidelijk denk ik nu nav jouw opmerking.

Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om te kijken!

Re: Graag feedback voor webshop Sildotcom

4
Ik vind je naam erg verwarrend. Sildotcom komt op mij over als Sil.com zoals Bol.com.
Je logo gaat daar ook in mee omdat je echt sil punt com ziet staan. Ik zou dat wel aanpassen of kijken of je sil.com kan krijgen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Graag feedback voor webshop Sildotcom

5
Ok, komt ie dan.
Binnenkomst .. niet mijn ding om lang te vertoeven, maakt nu niet zoveel uit.
Bij binnenkomst moet je in 3-5 seconden zien waar het over gaat, lukt nog niet erg.
Probeer, liefst visueel, duidelijk te maken wat je aan te bieden heb; welke produktgroep eventueel.

Door naa de SEO scanner; je Keywords cloud komt vooral met 'mooi' 'nieuw' 'handgemaakt'
Wil je daarop gevonden worden?
Je gebruikt geen H1 enz.
Je ALT bij image's zijn nergens ingevuld; dit zijn een soort 'invulling'bij de kenmerken bij een plaatje.
title en meta description zijn wel ok.
Maar staat erin waar je echt op gevonden wil worden?

Wederom hier geen favo-icon.

Mooi handgemaakt; waar gaat het eigenlijk over. Wil je emotie verkopen of produkten aanbieden?

Door naar mooi handgemaakt; geen content op deze pagina. Probeer op zo'n soort pagina wat tekst te krijgen, wat uitleg.
Door naar tassen, hier wel wat tekst waar een zoekmachine iets mee kan, prima.

bestellen, winkelwagen.
Kun je de button volgende de juiste opvallende kleur geven en de rest minder opvallend? Je muis moet getrokken worden naar die button.
Klein kruimelpad in beeld, fijn.

AL met al aardige site, google pagespeed is minder blij:
https://developers.google.com/speed/pag ... bile=false
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Graag feedback voor webshop Sildotcom

6
Jan, hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen om de site "door te lichten", ook al is het niet jouw ding, de site, he :wink: Zoals je wel gezien hebt is SEO nog iets wat ik me mezelf eigen moet maken. Ik kan dankzij jouw tips in ieder geval wat gerichter aan de slag.
Dankje!

Re: Graag feedback voor webshop Sildotcom

7
Hey Silvana!
Wist niet dat je ook op dit forum zat! Wat ik van je site vind weet je al, vind hem altijd erg mooi en de producten ook. Gemakkelijk alles te vinden, overzichtelijke site. Dan zou inderdaad de SEO overblijven. Dat is een hoop uitzoeken en proberen, maar werkt echt!
Ik merk toch wel dat het overgrote deel van klanten via google komen. Dus het is de moeite zeker waard!

Samanta (van de webshopfolder!)