Brievenbuspost komt vaak niet aan

1
Beste allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik mijn webshop, en mijn geluksmuntjes verstuur ik per brievenbuspost. Maar regelmatig krijg ik klachten dat de bestelling niet aankomt...!
Vaak vraag ik ze dan om nog even te wachten en als het dan nog niet binnen is, dan verstuur ik het maar opnieuw.
Wat is jullie ervaring met brievenbuspost en hoe gaan jullie hier mee om? En wat jullie ervaring met gemiddelde levertijd van brievenbuspost?
Heel wat vragen, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Laatst gewijzigd door eentje op 14 mei 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topictitel verduidelijkt
http://www.geluksmuntjes.nl | Klein geschenk, groot gebaar!

Re: Brievenbuspost komt vaak aan

2
Wij doen ook alles per brievenbuspost, en herkennen je verhaal.

Normaliter komt het meeste wel met 1 of twee dagen aan, alleen de laatste weken heeft Postnl nogal wat problemen in met name het zuiden van het land (regio Den Bosch is het ergst)... daar hebben we meldingen van twee weken vertraging gehad. Utrecht/Woerden kent soortgelijke problemen, maar de vertragingen zijn daar wat minder heftig. Heeft te maken met nieuw logistiek proces van PostNL.

Geregeld komen zendingen ook helemaal niet aan. Voor je een tweede keer stuurt wel altijd vragen of postcode en huisnummer juist zijn, want dat wil ook nog wel eens fout gaan. Met name in de grote steden (Adam, Rdam, Eindhoven, Den Haag en Almere vooral) verdwijnt geregeld post. Volgens mij wordt dat gewoon gejat.

Re: Brievenbuspost komt vaak aan

3
Ik ben nu ruim twee en een half jaar bezig, ik heb voornamelijk brievenbuspost en ik ben tot nu toe denk ik zo'n 5 bestellingen kwijt geraakt, waarvan twee naar België. De afgelopen maand ben ik er twee kwijtgeraakt, en dat hoor ik ook van collega's. Gelukkig op eentje na steeds kleinere bestellingen dus ik ben er nog niet veel geld aan kwijt geweest. Ik hoop wel dat ze hun zaakjes nu weer een beetje op orde krijgen.
Het gebeurt regelmatig dat bestellingen pas na twee dagen aankomen, pas deed een envelop er 5 dagen over en zelfs na een week komen bestellingen soms pas aan. Ik neem aan dat er dan ook ergens iets mis is gegaan met het proces.
'Vandaag besteld, morgen in huis' zul je dus op mijn website ook niet aantreffen. Het gaat gewoon te vaak fout.

Re: Brievenbuspost komt vaak aan

4
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nu zo'n 200 bestellingen verstuurd en heb al zeker 15 klachten gehad dat de bestelling niet aangekomen is. Dat vind ik best veel!

Ik verstuur geluksmuntjes, waarbij je zou kunnen denken dat het een echte 'geldwaarde' heeft. Daarom heb ik de naam van de webshop niet op de envelop staan (alleen adres/ woonplaats).
Ik verstuur het wel in een kleurige, rode envelop. Zou dat uitmaken?

Vragen jullie wel eens of ze nog even kunnen wachten op hun bestelling? En zo ja, hoe lang laat je een klant dan wachten? 1 week, 1,5 week?

P.S. Zie dat mijn onderwerp niet klopt, moet natuurlijk zijn 'Brievenbuspost komt vaak niet aan' :)
http://www.geluksmuntjes.nl | Klein geschenk, groot gebaar!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbuspost komt vaak aan

5
Ik moet zeggen dat wij weinig klachten krijgen van onze klanten. Wij leveren echter wel direct aan bij het sorteercentrum. Weet niet of dat nog verschil maakt.
Zou overigens inderdaad niet op de website vermelden vandaag besteld morgen in huis op het moment dat je alles met brievenbuspost verstuurd. Pakketten is uiteraard een verhaal.
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: Brievenbuspost komt vaak aan

6
Dat zijn zeker veel klachten! Ik zou dat toch eens aankaarten bij PostNl.
Omdat ik de ervaring heb dat het soms na een week toch nog aankomt, hou ik een week, acht dagen aan voordat ik een nieuwe bestelling opstuur. Wanneer je goed contact met de klant onderhoudt vind ik dat die termijn moet kunnen.

Re: Brievenbuspost komt vaak aan

7
Bedankt nog voor jullie reactie!
gmunnik schreef:Zou overigens inderdaad niet op de website vermelden vandaag besteld morgen in huis op het moment dat je alles met brievenbuspost verstuurd. Pakketten is uiteraard een verhaal.
Ik heb op de website staan, 'voor 12 uur besteld, dezelfde dag verzonden.' Dat kan ik garanderen, de levering sowieso niet. Met pakketten gaat het volgens mij ook wel eens mis :)

En ik ga inderdaad toch maar eens contact met PostNL opnemen, misschien hebben ze nog tips.... :?

Bedankt voor de reacties!
http://www.geluksmuntjes.nl | Klein geschenk, groot gebaar!

Re: Brievenbuspost komt vaak niet aan

8
Vergeet ook niet dat klanten weten dat jij niet kunt aantonen dat de envelop is bezorgd (geen TT). Ze zullen dus gemakkelijker liegen om zo gratis spulletjes te hebben......
Ex: webwinkelier.
Huidig: Jr. SEO specialist