Magento producten op homepage

1
Ik wil graag producten van een bepaalde categorie op mijn homepage plaatsen.
Daarvoor vond ik dit stukje code:
{{block type="catalog/product_list" name="home.catalog.product.list" alias="products_homepage" category_id="4" template="catalog/product/list.phtml"}}

Alleen wil ik hem 4 kolommen breed maken.
Dus vond ik vervolgens deze:
{{block type=”catalog/product_list” name=”home.catalog.product.list” alias=”products_homepage” category_id=”X” template=”catalog/product/list.phtml” columnCount=”4″}}

Maar die laatste doet het niet...
Iemand die me verder op weg kan helpen?

Re: Magento producten op homepage

2
Dat kan aan van alles liggen. Een snelle oplossing is om de file list.phtml even te kopieren en list-home.phtml te noemen en daar dan columncount=4 hard in te coderen. Het staat ergens bovenaan in de file.

Kan je eventueel ook de twee toolbars eruit halen als je die niet op je homepage nodig hebt, staat wat strakker.

Vergeet niet de filenaam ook even aan te passen in het stukje code op je homepage.

Ruud, http://www.GetMagented.nl
Informatie & Inspiratie voor Magento webwinkeliers: http://www.magentosucces.nl

Re: Magento producten op homepage

3
Hey Ruud, ja ik wed op 2 paarden :lol:
Zoals ik al zei, ik begrijp er niets van :roll:

Is dat in jip en jannekes taal uit te leggen? Of wacht ik toch beter tot diegene die de webshop bouwde er de tijd voor kan vinden, wat nog wel eventjes is vrees ik...

Re: Magento producten op homepage

4
RuudBoer schreef:Dat kan aan van alles liggen. Een snelle oplossing is om de file list.phtml even te kopieren en list-home.phtml te noemen en daar dan columncount=4 hard in te coderen. Het staat ergens bovenaan in de file.

Kan je eventueel ook de twee toolbars eruit halen als je die niet op je homepage nodig hebt, staat wat strakker.
Zo doe ik dat ook. Werkt perfect, en inderdaad de toolbar weg staat een stuk mooier.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Magento producten op homepage

5
Je vroeg om uitleg... Hierbij:

Ga naar de volgende map op je server:
/app/design/frontend/default/(thema map)/template/catalog/product/

Daar download je de list.phtml file. Als je de inhoud daarvan hier kan posten kunnen we kijken wat en hoe dat precies aangepast kan worden.

De aangepaste versie sla je op als home-list.phtml in dezelfde map als de originele list.phtml.

Staat dat bestand op de server dan plaats je de volgende code op de homepage:

Code: Selecteer alles

{{block type="catalog/product_list" category_id="1150" template="catalog/product/homepage-list.phtml"}}
De ID uiteraard aanpassen naar de categorie id waar je de homepage producten in plaatst.