BTW vraagje

1
Als ik een product op een website koop, onder mijn eigen naam
Vervolgens verkoop ik dit product op mijn website.

Heb ik dan nog steeds recht op BTW-aftrek of ben ik verplicht de producten onder de naam van mijn KvK naam te kopen ?

Alvast bedankt!

Re: BTW vraagje

2
Wat bedoel je met "onder je eigen naam" aanbieden?

Als je daarmee bedoelt dat je producten die je zakelijk ingekocht hebt particulier door wilt verkopen, dat kan niet. Je overtreedt dan diverse fiscale regelingen.

Als je bijvoorbeeld iets zakelijk inkoopt maar je gaat het prive gebruiken ("onder je eigen naam verkopen"), dan mag je de BTW van de aanschaf niet terug vorderen. Het is immers niet iets wat je voor je bedrijf gebruikt.

Verder moet je bij verkoop altijd BTW afdragen als je BTW plichtig bent. Dit kan je niet omzeilen.

Succes!

Re: BTW vraagje

3
Volgens mij is de vraag andersom. Voor vooraftrek van BTW dien je BTW facturen te kunnen overleggen. Het moet aannemelijk zijn dat de bon/factuur zakelijk is en het helpt als deze op naam van de zaak staat. Of dat verplicht is weet ik niet. Als je een keer een bon zonder (bedrijfs)naam hebt dan denk ik niet dat je in het geval van controle een enorme boete krijgt.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: BTW vraagje

5
Ik wil het onder mijn eigen naam inkopen en natuurlijk zakelijk via een webwinkel verkopen.
De webwinkel staat uiteraard op mijn naam.

Dit wil ik zo doen omdat de (web)winkels waar ik inkoop, tevens mijn concurrente zijn.

Dan heb ik meteen nog één vraag:

Kan ik dan eigelijk aanspraak maken op hun 7/14 dagen retour en de normale garantie die ze leveren ? Stel bijv. dat er een klant van mij na 6 maanden terugkomt met een defect product, kan ik dit product dan terug brengen naar de leverancier ? (ervan uitgaande dat hij 1 jaar garantie geeft)

Belangerijk: het gaat neit om dropshipping !

Re: BTW vraagje

6
De garantie en retourneringstermijn zou je met je leverancier moeten bespreken. Dat is niet iets wat wettelijk geregeld is voor zakelijke leveringen. Zo kan ik iets wat ik 5 jaar terug gekocht heb bij sommige van mijn leveranciers nog gewoon omruilen voor een nieuw exemplaar, en andere leveranciers geven garantie tot mijn deur.