Pakketjes versturen via Shops United

1
Ik werd onlangs via de mail benaderd door Shops United een partner van Shopfactory.

Zij bieden je aan om goedkoper pakketten te versturen. Hiervoor moest ik een aanvraag doen welke ik ook ingevuld heb. Ik was n.l. zeer nieuwsgierig of zij inderdaad goedkoop pakketten kunnen versturen. Ik heb echter nooit reactie ontvangen.

Zij hebben ook een weblog en ik werd uitgenodigd om daaraan deel te nemen. Hier uitte ik mijn kritiek op het feit dat ze nooit wat van zich hebben laten horen. Als antwoord op deze blog schreven zij dat zij de volgende dag contact op zouden nemen. Helaas tot op heden nog niets gehoord en ook daarvan weer een blog op hun weblog geplaatst. Wat schetst mijn verbazing, ze hebben mijn (terechte) kritiek van hun weblog gehaald! Wat is een weblog waard als de moderator alle kritiek van de weblog haalt? In mijn ogen een brevet van onvermogen en dus een waardeloze firma.

Ik verzend via TNT en maak gebruik van Parcelware een prima software pakket met een hele goede support afdeling voor al je vragen.
Ik stap binnenkort over op Magento wat prima aansluit bij Parcelware.

Shops United ik denk niet dat we daar nog veel over gaan horen!

Re: Pakketjes versturen via Shops United

2
Ik weet niet wat er bij de vorige schrijver is fout gegaan

Ik ben inmiddels wel begonnen met Shops United,
en ik kan niet meer zeggen dan perfecte service,
geen vraag is teveel,
ze proberen alles met je op te lossen,
en een zeer scherpe prijs,
dingen waar ik al een half jaar mee bezig was en niet voor elkaar kreeg
hebben hun voor mij opgelost.

Ik zou zeggen neem nog eens met hun contact op,
wat heb je te verliezen,

Mijn ervaring is super goed

Kees
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

5
Wouter Hol schreef:
Kees schreef:"Ik werk voor Shops United"
Duidelijk.
Ik snap de reactie, 1 bericht en ook nog zo´n bericht, kan me er iets bij voorstellen.

Ik ben sinds vorige week op dit forum,
toen zocht ik naar een voordeligere oplossing om te verzenden.

Ik heb toen toch naar Shops United gebeld,
ondanks het eerste bericht dat hier staat

Ben daar perfect geholpen, kan eigenlijk bijna niet beter.

Heb ook nog een aantal van de recensies na gebeld die bij hun op de site stonden,
die waren allemaal zeer positief

Ze hebben een heel mooi en handig systeem om pakketten te verzenden
ik bespaar dit jaar duizenden euro´s,

waarom zet ik dit hier,

Misschien hebben andere iets aan deze tip,
kan me met de ervaring die ik heb gehad helemaal niet vinden in het eerste bericht !

Als je een offerte bij hun aanvraagt, welk risico loop je dan,
1 telefoontje of 1 mailtje

Wat kan je er mee opschieten, heel veel euro´s

Ik heb het in elk geval gedaan en heb er geen spijt van

Ik zou zeggen probeer het zelf uit,
en geef dan een oordeel,
zou wel eens heel voordelig voor je kunnen uitvallen.

Volgens mij is de kans groot dat je daarna net zo positief bent als ik.

Ik zou zeggen denk er van wat je wilt, het is in elk geval een eerlijke tip

Succes

Kees

Re: Pakketjes versturen via Shops United

6
Meesleepbeest schreef:Probleem is alleen dat het met TNT werkt, juist waar velen vanaf willen.

Of werken ze ook met andere vervoerders?
ik weet niet of hun met andere vervoerders werken, dat zou je bij hun moeten informeren

Ik zie eerlijk gezegd de voordelen van TNT wel, ik was blij dat het via TNT kon.

Maar daar mag ieder zijn menig over hebben

Kees

Re: Pakketjes versturen via Shops United

11
PeterPastoor schreef:
Wouter Hol schreef:Kees, wees nou eens eerlijk. Wat is jouw relatie met dit bedrijf? Jouw verhaal zoals je het hier neer zet werkt alleen maar averechts voor Shops United, al heb je dat misschien zelf niet door.
Ik heb alles hierboven al geschreven,
en waarom heb ik hier geschreven
omdat ik hier informatie heb gevonden waar ik wat aan gehad heb,
ik dacht, laat ik deze tip hier ook eens wegzetten,
kan daar een ander ook van profiteren.

Stel nou eens voor dat dit echt waar is, denk daar maar een over naar :shock:

Kan je heel eenvoudig achter komen, neem maar contact op met shops United,
en vraag maar naar de mogelijkheden, merk je het vanzelf.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

12
Kees schreef: Stel nou eens voor dat dit echt waar is, denk daar maar een over naar :shock:
Maar dat is het niet.
Je hebt jezelf geregistreerd om op een ruim jaar oud topic te kunnen reageren waar verder nooit op gereageerd is.
Je hemelt het bedrijf helemaal op terwijl de topic starter erg sceptisch is over het bedrijf. Zelfs als andere forumleden reageren blijf je het bedrijf maar ophemelen en je vindt dat iedereen diensten van het bedrijf moet afnemen omdat het een geweldig bedrijf zou zijn.
Je neemt verder totaal geen deel aan andere discussies op dit forum.

Kortom; zeer doorzichtig, een schoolvoorbeeld van hoe je uitdrukkelijk niet zelfpromotie moet maken. Klassieke fout die gek genoeg nog steeds door veel bedrijven gemaakt wordt.

Maar goed, genoeg hierover gezegd, ik denk dat een ieder wel zijn eigen oordeel over dit bedrijf kan maken. Maar daar lig jij verder niet wakker van, toch Kees? Jij hebt immers niets met 'hun' te maken ;)

Re: Pakketjes versturen via Shops United

14
Vandaag antwoord gehad van S U, een half uur geleden. Best laat dus.

Tarief is best ok, maar niet geweldig. De transporteur is onbekend en je moet het zelf aanbrengen. Voor pakketten meer dan 10 kilo zijn ze veel te duur. Onbekend of er getekend wordt voor het pakket.
Vermoedelijk is dit verzenden via TNT, neem aan dat er geen andere spelers zijn die meer dan 2500 service punten hebben (zoals wordt aangegeven). Inderdaad niet meer bij het postkantoor in de rij, nu bij de super en dergelijken alleen zeggen ze dat niet, nog erger dus :lol:

Kort gezegd, vaagheid alom. Moet ik er weer achterheen om achter de rest te komen.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

15
Bij mij waren ze wel snel. Afgelopen week op een avond via hun site een bericht gestuurd en de volgende dag kreeg ik per mail de prijzen binnen.
Daarnaast was de offerte ook niet vaag, de verzending gaat met TNT (stond er netjes in). Een prijs voor pakketten tot 10kg en een prijs voor 10 tot 30kg. Verder heb ik ook nog prijzen gekregen voor zendingen naar het buitenland.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

16
Prijzen tot 10 en tussen 10 en 30 kilo staan er bij mij ook in en tevens de buitenland prijzen, maar daar had ik ook om gevraagd. Verder geen info waar ik wat uit op kan maken, dus blijkbaar is het geen standaard mailtje en wisselt de inhoud.

Er staat niet in welke vervoerder, ook niet waar aan te brengen. Er staat niet in hoe het werkt etc. Lijkt me toch wel belangrijk vóór ik een contract onderteken.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

17
Pakket zendingen verzorgen is een onderdeel van een fulfilment bedrijf.
In het beste geval verleent shops united zijn "dienst" via Euro Mail. Zij hebben dan een contract met Euro Mail en via dat contract bieden zij de pakketten aan die Euro Mail dan weer verzend met een andere dienst.

In het slechtste geval hebben ze de site van Euro Mail gekopieeerd, want zoals de pagina die Ward linkte er uit ziet wordt er wel heel erg vanuit Euro Mail gesproken in plaats vanuit Shops United. Er staat oa. "Wij van Euro Mail".

Re: Pakketjes versturen via Shops United

19
Ik ken Shops United en ik moet zeggen: de site komt wat vaag over en het is niet meteen duidelijk wat voor een bedrijf het is. Maar dat valt reuze mee hoor :)

Als iemand van mij als onafhankelijke (dus niet Shops United medewerker :wink: ) meer wil weten over het bedrijf, werkwijze en wat tarieven wil ontvangen, stuur me dan even een PB.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

20
Waarom per PB?

Deel je ervaring met een ieder! :D

Niemand hier (behalve TS) heeft (denk ik) als webshopeigenaar direct contact gehad met ShopsUnited. De reacties gaan meer over hoe frapant het is dat er 'aus dem blauen hinaus' er ineens een super positieve ervaring staat van een persoon die zich net aangemeld had.

Dus als jij wel persoonlijk ervaring hebt met ShopsUnited post het aub.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Pakketjes versturen via Shops United

21
Vanmiddag weer een mail gehad van Shops United, met netjes een hele uitleg per punt over elke vraag die ik had. Dit keer dus wel al veel sneller dan de eerste mail beantwoording.

De aanvraag verschilt trouwens wel erg van shop tot shop, maar dat weet ik niet zeker, omdat je bij de eerste aanvraag al aan kunt geven hoeveel pakketten je stuurt.

De verzending gaat via TNT
Afhalen is alleen mogelijk als het meer dan 1 rolcontainer wordt
Inleveren bij postagentschap kan gewoon
Geen handtekening bij ontvangst, kan wel bijgekocht worden
Geen verzekering, kan wel bijgekocht worden

En zo zijn er nog wel meer diverse opties.

Nu geeft SU aan dat je gewoon een rolcontainer vol aan kunt leveren bij een agentschap, maar dat is dus gewoon niet waar. De diverse brengpunten die hier zitten kunnen dat gewoon niet kwijt. En onbeheerd achterlaten bij de Jumbo supermarkt ga ik dus zeker niet doen. Als er iets gestolen wordt ben je het haasje, want TNT scant je spullen pas in een sorteercentrum in. Voordat het daar is weet niemand dat jouw pakje daar staat behalve jij zelf.

Wat ik graag wil:
Handtekening voor ontvangst
Verzekerd verzenden
Afhalen
Service (als er wat mis is)

Onder de streep gerekend is DPD (via Balder), inclusief dieseltoeslag, goedkoper dan SU. En dan komen ze het bij je ophalen, dan staat het niet onbeheerd in een winkeltje of supermarkt. Alles wat meer dan 10 kilo is is via DPD nog veel goedkoper. Maar het is heel erg afhankelijk van wat je precies wilt, omdat SU voor elke service apart rekent. Als je geen verzekering nodig hebt en het niet erg vind het weg te moeten brengen en ook die handtekening niet wilt is SU weer veel goedkoper.

Verschil is wel dat via TNT verzenden, men ook op zaterdag levert en als de klant niet thuis is deze het bij een servicepunt af kan halen. DPD levert niet op zaterdag en heeft weinig ophaal punten.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

24
Jawel, ze leveren juist niet meer standaard op maandag. Op maandag doen ze alleen nog nabezorging.

http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/bezorging/

Ik ben het er wel mee eens dat t vaak een wassen neus is, hier in de regio komen ze ook vaak niet op zaterdag, en die tweede bezorging doen ze hier nooit. Zelfs de eerste bezorging komt zeer regelmatig voor dat we de hele dag thuis zijn en dan een briefje in de bus vinden, u was niet thuis. Flat hé, teveel moeite voor de bezorger als het druk is, dan komt die gewoon niet.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

25
Zit je bij Balder niet vast aan maandelijkse kosten? Ik heb nog geen goedkope DPD subcontractor (ik bedoel dus +/- 5 euro per zending) gevonden die geen maandelijkse administratiekosten van 5 à 7 euro rekent of extra kosten voor het ophalen.

(sorry het dwaalt een beetje van het oorspronkelijke onderwerp af)

Re: Pakketjes versturen via Shops United

26
esther schreef:Ik sluit me aan bij jou conclusie behalve dat je bij Balder grotere pakketten kunt verzenden toto 175 cm lang en bij TNT tot 100 cm.
Ook bij TNT kun je deze pakketten kwijt. Zij het dat als ze onder de 10 kg zijn je ze officieel moet laten afhalen en dat kost ies van 2 euro meer (weet het niet precies meer uit me hoofd). Boven de 10 kg kun je ze naar het postkantoor/agentschap brengen. En zelf ben ik weer gewoon begonnen met alles naar het postagentschap te brengen. Ik kijk nergens meer naar. Ze wegen het daar en tot nog toe, de afgelopen week, zijn er meerdere pakketten die ik eigenlijk had moeten laten afhalen, gewoon gewogen en aangenomen.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

27
Tot 300 pakketten betaal je bij Balder 5,25 per pakket ex btw. binnen nederland. Hiervoor wordt het afgehaald en is je pakket verzekerd tot 520 euro.
Nu weet ik niet zeker of er een handtekening voor ontvangst bij zit. Je kunt pakketten ook op laten halen of van adres naar adres laten sturen. Dit kost rond 12.00.
Onder rembours kost 8 euro per keer.

Tot 100 pakketten betaal je dacht ik 5,75 per pakket. Zo heel erg veel verschilt dit niet met TNT. Nadeel vind ik met Balder dat ik (nu nog) niet weet hoe laat ze de pakketten komen afhalen. Ik moet wel mijn planning hierop aanpassen. Je maakt vooraf afspraken wanneer ze komen of je mailt een dag van te voren. Spoedleveringen moeten dan toch nog via de normale pakketpost van TNT denk ik.

Re: Pakketjes versturen via Shops United

29
Hier nog een hele tevreden klant van Shops United!
Al vanaf oktober/november 2010.
Ik ben de afgelopen weken ook een aantal keer gebeld door webshop eigenaren om mijn ervaring te delen.
Ik vind wel ook dat hun website wat overzichtelijker mag.
Maar het systeem achter de schermen waar je je pakketten aanmeld is super.
Makkelijk, duidelijk en handig.
En als ik een probleem met TNT heb, doordat sommige chauffeurs haast hebben en een verdieping hoger afleveren zonder kennisgeving aan de klant, dan laat ik dit aan Shops United weten en pakken zij TNT ook nog eens aan, dus service!

Gr Agnes
http://www.diewilikhebben.nl

Re: Pakketjes versturen via Shops United

30
*toevallig* ineens allemaal tevreden klanten van SU lol :lol:
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!