Belangerijke vraag
1De producten die ik aanbied op mijn webshop, wil ik bij de concurrent/andere webshops/ winkels inkopen, maar wel pas nadat het product op mijn eigen webshop is besteld.
Dus het wordt eerst naar mij toegezonden, vervolgens maak ik een eigen factuur, met mijn eigen bedrijfsgegevens erop, alvorens ik het product naar mijn klant toezend.
Deze producten zou ik het liefst particulier inkopen en zakelijke doorverkopen. Als particulier koop ik het natuurlijk onder mijn eigen naam in, de zakelijke webshops staat dan ook geregistreerd onder mijn eigen naam. Dit wil ik zo doen, omdat de webshops waar ik wil inkopen, tevens me concurrenten zijn; dus ze zullen er bijv. alles aan doen, om mijn levering express te vertragen etc.
Alleen ik zit me een aantal problemen:
1. Kan ik deze producten bestellen op een andere webshop, onder mijn eigen naam?
Dus ik betaal netjes BTW voor die product en ik reken BTW bij mij klanten. Dit vereken ik uiteindelijke bij de belastingdienst; (Verkoop BTW - Inkoop BTW = Af te dragen BTW)
Ik koop zelf in als klant en ik verkoop het als een KVK eenmanszaak op mijn eigen Webshop (staat dus op mijn naam geregistreerd).
2. Indien dit mogelijk is, heb ik dan ook nog wettelijk retour en garantierecht, bij de webshop waar in zelf inkoop?
Dus stel een klant heeft een product bij mij besteld, vervolgens bestel ik dit product meteen bij een andere webshop. Na 3 dagen wil mijn klant het product retouneren, kan ik het dan zelf ook nog retouneren bij de webshop waar ik het heb ingekocht?
Dit is naar mijn mening geen oplichting, aangezien bijv. een tafelventilator bij de kijkshop €15,00 kost en dezelfde tafelventilator voor €25,00 wordt aangeboden.
Dus ik ben eigenaar van bol.com en er word een tafelventilator bij mij besteld, deze heb ik neit op vooraad dus ik ga even naar de webshop van kijkshop en bestel deze tafelventilator (onder mijn eigen naam en niet die van mijn webshop) als ik deze binnen heb verkoop ik hem door aan mijn klant en pak ik bijv. €3,00 winst. Dat is toch geen oplichting, moet de klant maar even verder kijken !
Ik hoop dat jullie het dit keer wel begrijpen, alvast bedankt !