Google keywords

1
Waar moet je naar kijken bij Google keywords?
Naar concurrentie of maandelijkse lokale zoekopdrachten..
En wat zijn goeie aantallen om een site op te bouwen?
Soms zie ik dat het aantal zoekopdrachten enorm hoog zijn en toch wordt er aangegeven: lage concurrentie. Met andere woorden, hoe zit dit precies?

Re: Google keywords

2
Hoe minder concurrentie hoe beter natuurlijk.
Maar op sommige woorden die juist hoge concurrentie heeft kunnen ook rendabel zijn voor je website.

Waar wil je opgevonden worden?
Je moet je voorstellen hoe een klant gaat zoeken op google, naar jou produkt.
Zet jou belangrijkste zoekwoorden eens op een rijtje en google daar eens op.
www.packlikeapro.nl ruimste keuze in Packing Cubes en reis opbergers.

Re: Google keywords

3
Wel er bestaat een berekening, KEI-index wordt deze genoemd.
Deze gaat uit van; het aantal zoekers per maand/het aantal concurrenten = KEI-index
Hoe hoger de uitkomst (de KEI-index), hoe beter het is. Dan zijn namelijk relatief gezien minder concurrenten aanwezig op een woord.
Aan de hand hiervan zou je kunnen berekenen welke zoekwoorden het meest interessant zijn.

Re: Google keywords

4
Ligt er aan.

Ten eerste moet je klikken op exacte zoekresultaten.

Interessante zoekwoorden zijn de zoekwoorden met een goed maandelijks zoekvolume en weinig concurrenten.

Concurrenten in de tool zelf, zegt alleen wat over de concurrenten die adverteren met Adwords. Je moet dus zoeken in Google naar het zoekwoord. Je kan ook zoeken naar de term met intitle: ervoor

Als je net begint kan je vaak beter beginnen met een aantal zoekwoorden met een laag zoekvolume en een lage concurrentie. Bijvoorbeeld 70 tot 300 bezoekers per maand. Wanneer je dan een aantal goede posities hebt, dan steeds moeilijkere woorden (met hogere concurrentie) pakken.
Online Marketing Blog Handleiding: Hoe maak ik een website?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google keywords

5
Kijk niet alleen naar de enkelvoudige zoektermen (zoals schoen), maar ook naar de longtails (b.v. zwarte lederen herenschoen). Maak een lange lijst (50+ zoektermen) en bekijk bij de belangrijkste keywords wie de concurrenten zijn. Het is beter om een top 5 positie te verkrijgen op een keyword met een lager zoekvolume dan een plaats 14 met een hoog zoekvolume.
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers

Re: Google keywords

6
Zorg voor een brede lijst met termen. Van short-tail ("kabel"), middle tail ("hdmi kabel") naar long tail ("hdmi kabel 3 meter" of "hirschmann coax kabel met plug").

Hoe groter de lijst met specifieke termen is, des te minder tijd en geld het kost om erachter te komen wat werkt en wat niet. Zorg voor een thematische structuur in je campagnes en voorkom advertentiegroepen gevuld met uiteenlopende zoekwoorden. Hoe specifieker de opzet, hoe gerichter je de advertenties kunt uitleveren en hoe beter je alles kunt sturen.

Vergeet nooit de conversies te meten. Anders kun je net zo goed je geld verbranden.
Marketing moet altijd meetbaar zijn