Verzenden naar de VS

1
In augustus denk ik na 9 maanden werk eindelijk klaar te zijn met mijn eigen 'webwinkel'. Nu ga ik ervan uit dat mijn toekomstige klantenkring voornamelijk uit de Verenigde Staten afkomstig zal zijn. Het probleem waar ik dus nog een beetje tegen aan hik zijn de hoge verzendkosten, namelijk het Postnl standaardtarief van €17,10.

Ik denk dat ik weinig klanten over zal houden wanneer ik 21 dollar voor verzendkosten zal vragen, vooral omdat de producten zelf ook maar $35 moeten kosten. Gelukkig is de productie min of meer in eigen beheer en is er dus wel wat ruimte over om de verzendkosten in de verkoopprijs te verwerken. Ik overweeg nu om ongeveer €5 ($6,25) aan verzendkosten te rekenen. In hoeverre is dit redelijk? Zappos doet het gratis, en bedrijven als Amazon en Overstock lijken vaak niet meer dan 3 dollar te rekenen.

Zijn er hier mensen die veel naar de VS versturen? En wat voor tarieven betalen jullie zoal? Mijn pakketten zullen minder dan 2 kg wegen en 10x10x70 cm zijn.

Re: Verzenden naar de VS

4
vampirelord schreef:Kun je de verzendkosten niet helemaal in de prijzen weg werken?
Hmm... Ik weet het niet. Voor NL en EU is dit denk ik wel een optie, maar ik denk dat mijn marges te klein worden als ik dit ook voor buiten de EU doe.
floots schreef:Heb je ook bij FedEx en UPS geïnformeerd?
Ik zal er eens naar kijken, hoewel ik niet het idee heb dat dit echt goedkoper zal zijn. Een concurrent gebruikt namelijk ook UPS en die hanteert helemaal de hoofdprijs.

Nog even iets belangrijkers: Ik had vanochtend een gesprek bij de KvK waarbij er wat onduidelijkheid was over de te hanteren BTW-tarieven. De mevrouw met wie ik er over sprak wist het ook niet helemaal en haalde er vervolgens iemand van import en export erbij welke ineens over EX-A formulieren en uitvoeraangiftes begon. Volgens hem konden de kosten daarvan ook zomaar oplopen tot 50 euro per verzending. What the heck. Hoewel hij het voornamelijk wel over complete pallets had en hij niet de kosten van een pakketje wist.

Op de website van PostNL kon ik hier verder helemaal niks over vinden, ik kwam wel een CN22-douaneverklaring tegen en die lijkt verder niks te kosten. Ik weet niet of die alleen voor particulieren is?

Weet iemand trouwens ook of er een of andere Amerikaanse overheidswebsite is waar ik kan zien hoeveel dollar een particulier per staat mag importeren (zeg maar de Amerikaanse variant van het Nederlandse €22 limiet).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzenden naar de VS

5
Inmiddels al ietsje wijzer:

Op de website van customs & borders protection kwam ik het volgende tegen:
Packages whose declared value is under $200 ($100 if being sent as a gift to someone other than the purchaser) will generally be cleared without any additional paperwork prepared by CBP. However, CBP always reserves the right to require a formal entry for any importation and generally exercises this option if there is something unusual about the importation, or if important documents such as an invoice or bill of sale do not accompany the item.
Alles onder de 200 dollar lijkt dus zonder extra kosten te kunnen worden geïmporteerd. Ik heb ook contact opgenomen met een Franse con-collega en hij zegt dat zijn Amerikaanse klanten nog nooit invoerkosten hebben betaald. Phew...

Re: Verzenden naar de VS

6
Uit mijn praktijk (brievenbuspost of kleine pakketten tot €100):

Uitvoer naar landen buiten EU:
-Je hoeft geen BTW af te dragen
-Postpakket: verzendformulier PostNL invullen, brief: CN22 verklaring invullen en erop plakken

Ik hanteer dezelfde verzendtarieven voor EU als buiten EU. Met de BTW die je niet hoeft af te dragen maak je de hogere verzendkosten ongeveer goed. Je moet wel kunnen aantonen dat het een verkoop buiten de EU was (verkoopfactuur, betaalbewijs).
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Verzenden naar de VS

7
Erg netjes vind ik het overig niet: wanneer je exporteert hoef je daarover idd geen btw af te dragen. Met andere woorden: als jij je product voor 35 Euro verkoopt, zowel voor EU-klanten als niet EU-klanten, steek je dus een deel in je eigen zak wanneer je het aan een niet-EU klant verkoopt. Als je het netjes wilt doen, verkoop je dit product dus zonder de BTW aan je Amerikaans klant, nl. voor 29,41 Euro.

Als jij op je site hebt staan dat je bedragen inclusief 19% BTW zijn, moet een klant naar wie jij exporteert dus het bedrag zonder BTW betalen.(29,41 Euro)

Dat zijn even de droge cijfertjes en zo heb ik het altijd gedaan. Je site moet er echter wel op berekend zijn. Op mijn site is het zo, dat als een klant van buiten de EU inlogt, de prijzen automatisch ex BTW weergegeven worden. Bij het winkelmandje staat ook een duidelijke uitleg hierover. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om in je uitleg te vermelden dat het deel BTW wat EU-klanten betalen gebruikt wordt voor relatief hoge verzendkosten naar de EU. Maar ik zou het hoe dan ook wel vermelden.

PostNL is idd bizar duur voor het verzenden van kleine pakketten naar het buitenland. Heb daar eerder ook een topic over geopend: http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=4503 .

Re: Verzenden naar de VS

8
Yamma schreef:Erg netjes vind ik het overig niet: wanneer je exporteert hoef je daarover idd geen btw af te dragen. Met andere woorden: als jij je product voor 35 Euro verkoopt, zowel voor EU-klanten als niet EU-klanten, steek je dus een deel in je eigen zak wanneer je het aan een niet-EU klant verkoopt. Als je het netjes wilt doen, verkoop je dit product dus zonder de BTW aan je Amerikaans klant, nl. voor 29,41 Euro.

Als jij op je site hebt staan dat je bedragen inclusief 19% BTW zijn, moet een klant naar wie jij exporteert dus het bedrag zonder BTW betalen.(29,41 Euro)

Dat zijn even de droge cijfertjes en zo heb ik het altijd gedaan. Je site moet er echter wel op berekend zijn. Op mijn site is het zo, dat als een klant van buiten de EU inlogt, de prijzen automatisch ex BTW weergegeven worden. Bij het winkelmandje staat ook een duidelijke uitleg hierover. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om in je uitleg te vermelden dat het deel BTW wat EU-klanten betalen gebruikt wordt voor relatief hoge verzendkosten naar de EU. Maar ik zou het hoe dan ook wel vermelden.
Nou ja, een deel in eigen zak? Ik compenseer dit bedrag gewoon met de verzendkosten. Natuurlijk kan ik er ook voor kiezen om die BTW-kosten eraf te halen, maar dan worden de verzendkosten weer 5 euro en 59 cent duurder.

Misschien is dit inderdaad niet zo heel transparant, maar ik denk dat het toch slimmer is om het op deze manier te doen.

Wat de website betreft: ik wil verschillende websites draaien. Als een Amerikaan X.nl bezoekt dan wordt hij doorgestuurd naar X.com
PostNL is idd bizar duur voor het verzenden van kleine pakketten naar het buitenland. Heb daar eerder ook een topic over geopend: http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=4503 .
Wow, ik heb de website van Deutsche Post bekeken en wat een gigantisch verschil. Wel balen dat ik een soort van posters wil verkopen en daardoor kokers als verpakkingsmateriaal wil gaan gebruiken. De kosten van het verzenden van deze kokers ligt rond de 17 euro (ongeacht het gewicht en lengte) terwijl die van Maxipost International rond de 7 euro liggen.

Voordeel is wel mijn kokers vrij klein zijn en daarom wel binnen de "dimensievoorwaarden" van Maxipost International passen. Heb ze een mail gestuurd, ben benieuwd. En anders maar geen kokers gebruiken.

Re: Verzenden naar de VS

9
Wat grappig, ik heb echt precies dezelfde situatie als Nescio.
  • • Ik heb een webshop in aanbouw voor de verkoop van een aantal posters.
  • • Ik verwacht ook dat mijn klantenkring het grootst zal zijn in de VS. (Gebaseerd op bezoekers statistieken van de huidige website / youtube kanaal : 34% )
  • • Kwa verzendmethode kom ik uit op 'vierkante' kartonnen kokers van 60x8x8cm. (ronde kost vaak meer kwa verzending.)
  • • Ook kwam ik op de douanepapieren CN-22 uit.
Na speuren op internet kwam ik uit bij Bpost, een Belgische verzender.
Zij hanteren 8 Euro voor verzending naar oa. de VS voor het gewicht pakket dat ik aanbied, het klinkt haast te mooi om waar te zijn!

Nou vraag ik me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft, en of dit nog invloed heeft op de belasting en douanepapieren?

Ik zat te denken om voor NL-orders via NL te versturen en voor internationale orders via Belgie. Is dit een idee? (Voornamelijk om de verzendkosten van bijna 20 euro op een poster van 20 dollar te kunnen drukken.. Want dat wil natuurlijk niemand!)

Mvg,

Wick.

Re: Verzenden naar de VS

11
Wellicht dat wij een oplossing voor u hebben.
Wij hanteren de volgende verzendtarieven voor de USA:

Aangetekend briefpost:
500 gram € 8,=
1000 gram € 11,=
2000 gram € 13,=

Briefpost priority:
100 gram € 2,75
250 gram € 3,75
500 gram € 5,75
1000 gram € 7,50

Lengte + Breedte + Dikte ≤ 90 cm
maximale Lengte ≤ 60 cm
Maximale hoogte 15 cm
Kokers maximale lengte 170 cm
Verzendduur naar de USA is 5 a 9 werkdagen.
De weersomstandigheden beïnvloeden ook de verzendduur.

Voor meer informatie:
http://www.eupostpakket.nl/tarieven-ww-webshop/
D van Dam
http://www.eupostpakket.nl