BTW aangifte 1e keer (druk-, parkeer-, reklamekosten?)

1
Dag, moeten eerste keer BTW aanleveren aan onze blauwe vriend.

Op zich allemaal wel duidelijk. BTW van verkoop MINUS BTW aan mij berekend = wat ze van ons krijgen.

Paar dingetjes dacht ik alleen toch even te controleren. Valt het volgende onder voorbelasting en mag ik de BTW dus aftrekken?

* BTW van hosting en domeinnamen
* BTW van reklamekosten zoals Google Adwords + Facebook ads + folders
* BTW van fotografie voor producten, website ontwikkelkosten en extensies
* BTW parkeerkosten van eigenaar (Voor intern overleg)
* BTW van printerinkt, kantoorzaken en verzenditems zoals dozen/zakken

Ik ben benieuwd (hoop nml van wel) .... en nog tips voor BTW die ik niet moet vergeten?

* en representatiekosten zoals lunch en diner etc dat mag ik nu niet aftrekken, maar wel bij de omzet aangifte aan het einde van het jaar- correct?
zijde manchetknopen
Baleinen en zijde manchetknopen

Re: BTW aangifte 1e keer (druk-, parkeer-, reklamekosten?)

4
* en representatiekosten zoals lunch en diner etc dat mag ik nu niet aftrekken, maar wel bij de omzet aangifte aan het einde van het jaar- correct?


Hier dit komt van de site van de belastingdienst:

* Voedsel, drank, genotmiddelen en representatie, congressen, seminars, studiereizen en dergelijke

Onder de post 'voedsel' vallen zakenlunches en -diners (ook de fooien). Denk bij 'drank' aan koffie, thee, melk en frisdrank. Bij 'genotmiddelen' moet u denken aan onder andere sigaretten en sigaren. Onder 'representatie' vallen onder meer de kosten van recepties, feestelijke bijeenkomsten en vermaak. Bij deze kosten geldt dat u het deel van het totaalbedrag mag aftrekken dat boven de drempel van € 4.400 uitkomt.

Voor de kosten van voedsel, drank, genotmiddelen, representatie, congressen, seminars, studiereizen en dergelijke kunt u in plaats van het toepassen van de € 4.400 drempel ook 73,5% van deze kosten aftrekken. Wilt u deze methode toepassen, dan kunt u daar bij de aangifte voor kiezen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.