Re: Ervaringen WebShopAPI?

2
Er zijn meerdere partijen die dergelijke postcode checks leveren. Bijvoorbeeld d-centralize. Het is een betaalde versie. Echter kun je daar ook de totale postcode tabel downloaden zodat je zelf een postcode check kunt bouwen.

Ik vermoed dat het WebShopAPI om de statistische gegevens gaat. Elke keer bij een bestelling zien zij dat er op je webshop bestelt wordt. Voor bureau's als GFK interessante data.
http://ecompro.nl/
http://ecomblog.nl/

Re: Ervaringen WebShopAPI?

3
Beste web_starter en eCom Pro,

Onze huidige postcode check is een investering van ons team welke in eigen tijd wordt uitgevoerd. Met deze postcode service hebben wij geen verdienmodel.

De bedoeling van onze Webshop groep is om verschillende services op te zetten waar webwinkels gebruik van kunnen maken. Sommige zullen tegen een vergoeding zijn en sommige niet. Deze eerste service is voor altijd gratis om goede relaties op te bouwen met onze klanten. 'wat de mens zaait, zal hij maaien' 8)

Mochten jullie nog eventueel vragen of opmerking hebben, dan verneem ik die graag.

Fijne avond!

Re: Ervaringen WebShopAPI?

4
Beste Iedereen,

Momenteel gebruiken wij een betaalde versie van postnl van +/- € 400,- per jaar, en kwamen wij ook middels een email op de betreffende pagina.

Na een klein onderzoek heb ik besloten om het niet te gebruiken, aangezien het er naar uit ziet dat dit een soort honeypot is, dit kan ik echter niet bewijzen maar m'n gevoel is dat iets niet klopt.

Laten we voorop stellen, dat mijn geschreven tekst een mening is en niet berust is op feiten.
Ik heb alleen wat zoekwoorden gebruikt in google en daaruit mijn voorlopige conclusies getrokken.
---------------------------------------------------------
De actie kwam per mail.

De domeinnaam: webshopapi.nl
Staat op het volgende adres:
Kerkplein 12 , 6641BH Benningen, Nederland
+31.614045955

Daarna in google maps opgezocht, en dan schijnt het waarschijnlijk Beuningen te moeten zijn.
Benningen klopt dus niet, op de postcode/straat komt Beuningen naar voren.
En komt de naam "Alibekov / A‎ - " naar voren (een apotheek is zichtbaar in streetview)

Daarna de straat in google gezocht op "Kerkplein 12 Beuningen" , dan kom ik uit op:
http://www.hotfrog.nl/Products/Farmaceu ... ningen-GLD
Met de volgende gegevens:

Kom Online
Kerkplein 12, 6641 BH Beuningen GLD, GELDERLAND
t: 0031 614045955

Deze staan wel in de kvk.nl maar met de mededeling dat deze is uitgeschreven.
Naam: Kom Online
Vestigingsadres: Kerkplein 12
Vestigingsplaats: 6641BH Beuningen Gld
KvK-nummer: 09214375
Vestigingsnummer: 000009799869
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister


1.) Middels het telefoonnummer en andere data is er dus een link te leggen tussen WebShopApi en een (uitgeschreven?) Farmaceutische bedrijf.

Dit is natuurlijk geen probleem, en het kan zijn dat er iets niet klopt met de adres gegevens, echter zet je deze onduidelijkheden wel aan het denken.


In hun voorwaarden zeggen ze:
3.d Om de dienst continu te verbeteren, kan de provider gebruik maken van informatie die door de gebruiker ingevoerd wordt en/of zichtbaar is. Hiermee kunnen bijvoorbeeld adresgegevens aangepast of toegevoegd worden aan de dienst.

En dat is een belangrijk punt, ik kan namelijk uit ervaring vertellen (programmeur van beroep) dat wanneer je een dergelijk script op je site plaats het mogelijk is om de hele inhoud van de betreffende pagina te versturen naar de hun server.
Of met hun woorden "informatie die door de gebruiker ingevoerd wordt en/of zichtbaar is".

Daar zit ik mee, aangezien dit alle velden kunnen zijn van het formulier.
Bijv. ook het emailveld of de naam.

Ik ga dus niet met hun in zee i.v.m. de volgende punten:
- de algemene voorwaarden heeft het niet specifiek over de postcode gegeven alles.
alle data kan naar hun verzonden worden (en daarna misbruikt worden)
- niet (meer) ingeschreven bij de kvk
- domeinnaam staat op een fout adres
- domeinnaam mogelijk gelinkt aan een farmaceutische bedrijf.

Gratis is niet altijd gratis...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ervaringen WebShopAPI?

5
Beste WebShopAPI,

Mijn advies zou zijn op het bovenstaande artikel wel even inhoudelijk te reageren, want het is nogal wat.

Mvg,
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: Ervaringen WebShopAPI?

6
Ik geef hun als tip mee.
- zet contact gegevens op je site
- gebruik een kvk nr
- deponeer je algemene voorwaarden bij kvk
- sluit je aan bij http://www.cbpweb.nl (data verwerking)
- wees transparant

Gebruik een andere methode doormiddel van xml.
En optioneel een javascript welke geupload kan worden op je site.
Hierdoor weet je 100% zeker dat er nooit data gestolen gaat worden.
[site]
- [javascript]

[webshopapi.nl]
- [xml]

inplaats van
[site]
- [javascript link naar webshopapi]

[webshopapi.nl]
- [javascript]

Als dit het geval is kom ik zelfs terug !

Re: Ervaringen WebShopAPI?

7
Beste,

Uiteraard is een antwoord kleine moeite om het een en ander uit te leggen.

Ongeveer twee jaar terug ben ik in contact gekomen met de tandtechnicus die voor de website:

http://www.wittetandenshop.nl/

de op maat gemaakte oplossingen maakt. Gebitbeschemers, knarsplaatjes etc. Hij deed zijn spullen enkel via Intrastores verkopen en wilde er een kanaal bij hebben. Hij stelde mij in de gelegenheid om zijn artikelen ook via een webwinkel, die ik deed opzetten, te verkopen. Ik heb met toen ingeschreven bij de kvk en een jaar lang met hem samengewerkt. Die samenwerking liep uiteindelijk niet door, omdat Intrastores exclusiviteit op de artikelen wilde hebben en ik dus buiten spel werd gezet. De website had ik direct offline gehaald en enkele maanden later mezelf uitgeschreven uit de kvk.

Sindsdien ben ik met enkele collega's van het vak bezig met het uitwerken van de webshop groep. Vanwege de kennis die ik in die periode heb opgemaakt, weten we in welke richting we moeten gaan met onze diensten.

We zijn met deze dienst begonnen, om het geheel kenbaar te maken bij mensen. We hadden in alle eerlijkheid nooit gedacht dat mensen per se iets negatiefs achter een gratis dienst proberen te zoeken. :roll: We zijn daarom nu zeer druk bezig om de algemene website van webshop groep op te zetten waar nadere informatie te vinden zal zijn. Een kvk inschrijving is nog niet aan de orde gekomen, omdat er ook nog geen geld aan de orde is gekomen. Zodra dat een vereiste zal zijn, zal de inschrijving plaats vinden.

De opgemaakte algemene voorwaarden beschrijven misschien vaag welke velden er naar ons toegezonden worden. Zoals eerder vermeld, is dit enkel de postcode en (als het formulier zo'n veld heeft) het huisnummer. Dat is simpel te achterhalen in de code. Sommige formulieren hebben soms straatnaam en huisnummer in 1 veld hebben. Om bepaalde discussies te voorkomen, is dat punt in de voorwaarden zo geschreven.

Ik beantwoord graag nog andere vragen als die er zijn. Nu ga ik slapen na een langdurige en saaie wedstrijd van Spanje - Portugal :x

Oh ja en ik woon boven die apotheek 8)

Re: Ervaringen WebShopAPI?

8
nederlandweb.nl schreef:Ik geef hun als tip mee.
Gebruik een andere methode doormiddel van xml.
En optioneel een javascript welke geupload kan worden op je site.
Hierdoor weet je 100% zeker dat er nooit data gestolen gaat worden.

[site]
- [javascript]

[webshopapi.nl]
- [xml]

inplaats van
[site]
- [javascript link naar webshopapi]

[webshopapi.nl]
- [javascript]

Als dit het geval is kom ik zelfs terug !
Beste,

De gekozen werkwijze is een bewuste keuze geweest om te voorkomen dat mensen die niet veel van coderen afweten het systeem ook simpel kunnen gebruiken. De webwinkelier hoeft namelijk zelf niets te doen met de door ons toegezonden data, maar de gegevens worden vanzelf geplaatst in de ingestelde velden. We hebben er ook aan gedacht om de gegevens retour te sturen in xml, maar we denken dat ongeveer 50% van de webwinkeliers niet zullen weten wat ze daarna met de gegevens moeten doen. Uiteraard is dat een optie die we kunnen uitwerken als daar vraag naar is.

Goedenacht!

Re: Ervaringen WebShopAPI?

9
nederlandweb.nl schreef:Ik geef hun als tip mee.
Gebruik een andere methode doormiddel van xml.
En optioneel een javascript welke geupload kan worden op je site.
Hierdoor weet je 100% zeker dat er nooit data gestolen gaat worden.

[site]
- [javascript]

[webshopapi.nl]
- [xml]

inplaats van
[site]
- [javascript link naar webshopapi]

[webshopapi.nl]
- [javascript]

Als dit het geval is kom ik zelfs terug !
Beste,

De gekozen werkwijze is een bewuste keuze geweest om er voor te zorgen dat mensen die niet veel van coderen afweten het systeem ook simpel kunnen gebruiken. De webwinkelier hoeft namelijk zelf niets te doen met de door ons toegezonden data, maar de gegevens worden vanzelf geplaatst in de ingestelde velden. We hebben er ook aan gedacht om de gegevens retour te sturen in xml, maar we denken dat ongeveer 50% van de webwinkeliers niet zullen weten wat ze daarna met de gegevens moeten doen. Uiteraard is dat een optie die we kunnen uitwerken als daar vraag naar is.

Goedenacht!

Re: Ervaringen WebShopAPI?

10
Oke redelijk duidelijk.

Feit blijft in mijn situatie dat ik 100% zeker moet zijn (voor onze klanten) dat er geen data naar derde (per ongeluk) lekt.
Daardoor heb ik besloten om alleen gebruik te maken van een XML dienst.

Voor andere bedrijven is het misschien handig, om het op middels een extern javascript te doen.

Re: Ervaringen WebShopAPI?

11
Deze site biedt ook een webservice API waarbij je geen externe javascripts nodig hebt (in het PHP voorbeeld tenminste niet).
Je kunt het api antwoord wel in JSON krijgen, of in XML. Zie postcode database Nederland. Ik kon geen goedkopere vinden. Als iemand een betere weet dan hoor ik het graag.