Beste verzendmethode

1
Hallo allemaal,

Op dit ogenblik ben ik bezig met het opstarten van een bedrijf in de IT sfeer. Nu wil ik naast mijn hoofdactiviteiten een kleine webwinkel runnen met 15-50 verschillende artikelen. Het probleem is echter dat ik niet 8 uur per dag aanwezig ben en als ik aanwezig ben dan is dat voornamelijk 's avonds.

De planning is dat ik in het begin de bestellingen binnen 2 werkdagen verstuur. Ik zit hierbij met de voorkeur dat ik liever niet via PostNL wil verzenden, omdat ik en vele anderen deze partij als onbetrouwbaar beschouwen.

Nu zijn er een aantal andere partijen die voor mij kunnen verzenden, zoals DHL & UPC, echter zitten deze niet in de buurt in mijn omgeving (Omgeving Gorinchem). Als optie zou men dit dus kunnen ophalen, maar ik ben niet altijd aanwezig op het hoofdadres.

Ziet er iemand een andere oplossing voor mij? Ik wil alle artikelen zelf op voorraad houden, gezien dit ook voor mij verbruiksartikelen zijn. Deze webwinkel is tevens een opstap voor het echte werk en om ervaring op te doen. Ik verwacht in het begin 1 levering per week te moeten doen en dat ik door kan groeien tot 3 bestellingen per dag. Klanten hierbij zijn voornamelijk bedrijven en scholen.

Re: Beste verzendmethode

3
E-fullfulment is geen optie, gezien ik alles zelf op voorraad wil houden.

Voor een persoon die bereid is om de pakketjes voor mij kan afleveren op bijv. het dhlforyou servicepunt kan ik inderdaad nog wel even naar kijken.

Re: Beste verzendmethode

4
DannyvdM schreef:E-fullfulment is geen optie, gezien ik alles zelf op voorraad wil houden.
E-fulfilment is juist dat je alles zelf op voorraad hebt. Je bent misschien in de war met dropshipping?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beste verzendmethode

5
Met e-fullfilment heb ik inderdaad alles zelf op voorraad. Echter moet ik alsnog naar het bedrijf toe dat het e-fullfilment voor mij regelt om mijn eigen verbruiksmiddelen op te halen. Vind ik erg omslachtig.

Re: Beste verzendmethode

6
Ik begrijp dat je een deel van wat je verkoopt ook zelf gebruikt? Dan laat je toch alleen het deel wat bedoelt is voor wederverkoop aanleveren bij het efulfilment bedrijf en wat je voor je eigen nodig hebt dat laat je dan bij jou op kantoor bezorgen?

Of sterker nog, laat het efulfilment bedrijf de spullen die jij voor eigen gebruik nodig hebt toezenden naar jou?

Re: Beste verzendmethode

7
Dubbele voorraad bijhouden is vooral in het begin niet bepaald handig en erg omslachtig naar mijn mening. Tevens ben ik de inkoopvoordeel kwijt bij mijn leverancier.

Ook het iedere keer verzenden naar mijzelf moet iedere keer iemand aanwezig zijn. Op dit moment kan ik gewoon langs mijn leverancier, als ik het vooraf heb besteld.

Enige opties die ik voor mij op dit moment eigenlijk nog zie zijn:
- Toch via PostNL leveren
- Iemand zoeken die de pakketjes bij de vervoerder kan brengen.