Mijn eerste belastingaangifte (omzetbelasting)

1
Mijn website is pas twee weken online, maar ik moet voor 31 juli mijn omzetbelasting doorgeven.

Wat ik heb zijn facturen van de enveloppen, de webhosting e.d.

Ik bied 6 producten aan, die ik uit China bestel. Dit gaat niet via de pakketpost, maar via de normale post (past immers door de brievenbus) Ik heb hier geen factuur van. En als ik de factuur zou hebben, staat hier natuurlijk geen BTW op vermeld. Ik kan wel de PayPal afrekening uitprinten voor mijn administratie wellicht.

Moet ik de inkoopprijs van de bestellingen vermelden zonder dat ik de BTW vermeld? Of moet ik de inkoopprijs vermelden en 19% BTW uitrekenen om gezeur te voorkomen?

Ik heb pas 6 producten a 9,99 verkocht, dus winst heb ik nog niet gemaakt.

Sowieso heb ik nog weinig ervaring m.b.t. de omzetbelasting. Gezien de kleinschaligheid van mijn webshop is een boekhouder het overwegen niet waard qua kosten. Het is meer een hobby waar ik uiteindelijk enkele honderden euro's per maand mee kan verdienen. :) Dus iemand goede links met goede uitleg?

De KOR regeling is sowieso op mij van toepassing vermoed ik. Weet echter niet hoe ik dit moet toepassen en wanneer. Ik denk dat ik hoe dan ook BTW moet afdragen en dat ik dat dan aan het einde van het jaar terug kan krijgen?

Re: Mijn eerste belastingaangifte (omzetbelasting)

2
Ik zou je ondanks dat je aangeeft hier geen behoefte aan te hebben toch aanraden een boekhouder in de arm te nemen. Al is het maar om je administratie correct op te zetten en je te helpen bij de eerste aangifte. Daarna kan je het wel zelf gaan doen, maar dan weet je tenminste wat de bedoeling is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.