Magento ervaringen?

1
Ik ben op zoek naar ervaringen met Magento (community edition).

Wat vind je de pluspunten en wat zou beter kunnen? Het spreekt me tot nu toe het meeste aan van alles dat ik tegen ben gekomen en daarbij is het nog gratis ook, dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

2
Pluspunten: Het is een zeer uitgebreid pakket. Open Source, dus je kunt zelf aanpassen en uitbreiden en het kent een zeer grote community.

Nadeel: Template design is een lastige klus en het kent geen relationele database. Verdere is er in de standaard orderprocedure weinig flexibiliteit.

Neem dat gratis niet al te letterlijk, de software is gratis. Maar je hebt wel (goede en snelle) hosting nodig. Daarnaast is er geen support en zul je alles zelf moeten inrichten. Uiteraard zijn er ook bedrijven die dat (goed) kunnen, maar dan is het niet gratis meer.

Voor een uitgebreide lijst met de mogelijkheiden van de gratis editie kun je hier kijken: http://e-goes.nl/magento-info.html
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

3
Dankjewel.

Ik twijfel momenteel tussen Seoshop en Magento. De eerste voor het gemak al vind ik dat ook meteen het nadeel; uiteindelijk zien alle sites er hetzelfde uit op een kleurtje en een bannertje na.
Magento om alle andere redenen; veel opties, uitbreidbaar voor in de toekomst, een eigen look & feel is mogelijk..

Gezien ik bij Seoshop maandelijks af zou moeten rekenen maar dan op provisiebasis vind ik de maandelijkse kosten voor het hosten van een Magentoshop geen probleem. Dat heb ik zelfs liever, een vooraf besproken vast maandelijks bedrag, klaar.

Dan mijn grootste probleem; het design. Laten ontwerpen is momenteel simpelweg veel te duur voor mij. Maar kan ik het zelf? Of wil ik betalen voor een theme die ook nog door anderen gebruikt zal worden? Even kijken hoe het werkt qua themes is geen optie gezien ik bij mijn huidige host geen magentoshop kan laten draaien.

Tips?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Wij zijn bezig met een no-cure-no-pay oplossing. Wellicht is deze interessant. Wel alle voordelen van een professionele Magento Shop, maar de kosten worden gespreid op basis van omzet.

Voor meer informatie kun je contact opnemen.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

6
Ik heb Xampp geprobeerd te installeren maar dan krijg ik een melding dat de install niet goed gaat, op het net kom ik alleen antwoorden tegen die mijn pet te boven gaan vrees ik.

Arie, ik zal je eens mailen!

7
Zelf ben ik na een jaar seoshop bijna over naar Magento!

Als je twijfelt over seoshop of Magento moet als in onderhandeling gaat met Seoshop over het maandelijkse percentage je eerst maar verdiepen wat het kost om een Magento shop te laten bouwen. Vergeet niet dat je kosten voor seoshop doorlopen na een jaar en als je investeerd in Magento deze kosten 1 malig zijn!!


En dit topic volgen
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=407

8
Een commissie betalen voor gebruik van software lijkt heel aantrekkelijk, zeker als je op de centen moet letten. Maar als je webwinkel succesvol wordt, dan moet je ook betalen en gaat het echt in de papieren lopen. Je software is -in economische termen- je productiemiddel, zorg dat je daar volledige controle en zeggenschap over hebt. Dus Magento....
www.ceezoo.nl
you are in business

9
Papiri schreef:Ik heb Xampp geprobeerd te installeren maar dan krijg ik een melding dat de install niet goed gaat, op het net kom ik alleen antwoorden tegen die mijn pet te boven gaan vrees ik.

Arie, ik zal je eens mailen!
Ben je der al uit ondertussen?

Ik heb de mijne ook met xampp gemaakt en dat liep als vanzelf...

10
Ik bedenk mij net dat de nieuwste Xampp vanaf 1.7.2 PHP 5.3 hebben... Magento draait daar niet op... dus voor een ieder die Magento lokaal wil draaien Xampp 1.7.1 downloaden...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

11
handig om weten!

kan je een paar uurtjes zoekwerk besparen :-)

12
Momenteel draait mijn shop op versie 1.3.2.4. Iemand al ervaring met versie 4.0 stable? Durf nog niet zomaar te updaten namelijk ivm themes en andere aanpassingen.
[url=http://www.allezaden.nl/]AlleZaden.nl voor al uw exotische- en palmzaden![/url]

13
Voor alle upgrades geldt: eerst een backup! En bij voorkeur eerst schaduwdraaien.

Voor de rest is 1.4 wederom een vooruitgang. Inmiddels is er dan 1.4.0.1 en we gaan er van uit dat deze redelijk stabiel draait. Pas wel heel goed op met custom templates en extensies, deze kunnen voor behoorlijke problemen zorgen, maar als de shop verder standaard is zou het upgraden niet voor problemen moeten zorgen.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

15
Heeft iemand wel eens magento vergeleken met one-stop-webshop.

Ik wilde eigenlijk eerst one-stop-webshop nemen maar dat is echt veels te duur. Voor elk extra dingetje moet je bij onestop-web-shop 2000 euro betalen terwijl het meestal in veel andere pakketen gratis zit.

En de kosten per maand zijn ook niet normaal hoog bij one-stop-webshop.
Weet iemand of magento een beetje goed alternatief is.

het hoeft niet helemaal el cheapo te zijn wil best wat betalen voor extra modules of support enzo maar ga geen 100 euro per maand voor webhosting betalen.

Dus heeft iemand een idee van magento of het een professioneel alternatief is? Met name integratie van vergelijkings sites vind ik wel belangrijk maar ook veel andere dingen zoals in shop vergelijking en gratis verzend opties aan en uitzetten bijvoorbeeld.

16
je wilt geen 100 euro aan webhosting betalen maar wel voor vergelijkingssites? wat denk je wat een klant gaat doen als de magentoshop op een shared hosting loopt met laadtijden van >5 seconden.

Juist die klikt naar de concurrent die een euro duurder is maar wel een snelle site heeft.

Als je geen geld uit wil geven aan hosting ben je bij Magento aan het verkeerde adres.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

17
Snelle hosting kan ook wel goedkoper.

Kijk one-stop-webshop is 24,95 per maand maar dan kan je bijna geen normale winkel mee beginnen Als je dan onpeperkte artikelen wil dan wordt het al snel 69,95 en dan heb je nog niet alles dan moet je nog een paar modules kopen die niet aleen geld per maand kosten maar ook nog eens 200 euro per module.

het is bijna alle wat ik zoek. Maar als het goedkoper kan dan zal ik dat doen. Je betaald dus niet extra veel voor hosting maar voor allerlei modules waarvan ze weten dat je ze toch wel wil hebben als je het een beetje serieus aanpakt (boekhouding, tnt post, vergelijkings websites etc..).

Als het goedkoper kan dan zal ik het zeker niet laten om dat te onderzoeken.
Nogmaals het hoge bedrag heeft niets met snelle hosting te maken, ze hebben alleen de database afgeknepen. Als je een databasje hebt van een paar honder artkielen dat doet mysql wel op zijn slofjes hoor geen probleem. Het is gewoon uitmelkerij.

Daarom zoek ik iets goedkopers. Ik wil best wat betalen voor iets goeds of snelle hosting. Maar niet even een databaseje groter maken en er gelijk 50 euro op knallen zonder enige vorm van extra dingen.
Ik zag al magento pakketten voor 500 euro eenmalig en 10 euro per maand hosting. Kijk dat vind ik meer in de buurt komen en er zaten daar wat betere opties in voor bijvoorbeeld verzenden.

Uiteraard kan alles worden aangepast maar door one-stop-webshop maar als ik zo hun tariefen bekijk rekenen ze voor elk wissewasje eenmalig 200 euro terwijl dat bij de meeste webshop software er al gratis inzit.

Ik wil echt best betalen voor iets goeds maar ik ga niet teveel betalen.
Misschien dat moderator geen onderbnemer is maar wij ondernemers houden het liefst de kosten een beetje laag.

Of ik nou 100 euro in de maand kwijt ben of 20 euro dat vind ik nogal wat schelen.

18
Dan ben ik benieuwd wat je krijgt voor 500 euro en een tientje per maand.

Het is zo dat elke ondernemer op zijn kosten hoort te letten, maar ik ben ook ondernemer en ik zie kosten niet alleen als kosten, maar ook als investering.

Magento op een niet toegerichte server is een beetje als een paard voor een giertank spannen. Hij zal m wel vooruit krijgen, maar een tractor doet dat toch veel beter. Helaas is de tractor ook duurder.

Gelukkig is het een vrij land en mag iedereen zijn eigen keuzes maken.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

19
Ik ben me voorlopig nog aan het oriënteren.
Hier is een link naar magento webshop voor 500 euro eenmalig met echt heel veel dingen erin. Verder is hosting vanaf 10 euro maar je mag het ook ergens anders hosten, het hoeft niet perse daar te zijn.

http://professionele-webshop.nl/mogelijkheden/

Het liefst zou ik one-stop-webshop mogelijkheden hebben maar dan voor een lagere prijs.

Ik heb de sales al even aangesproken van onestopwebshop dus er zit nog wel ruimte in voor korting.

Groot voordeel is in elk geval bij onestopwebshop dat ik daar kan koppeling aan de boekhouding software en 6 vergelijkings websites.

Nadeel is dat je voor allemaal dingen moet betalen die bij alle andere webwinkel software gratis is zoals koppeling met tnt of
in-shop vergelijkingen of verkoop statistieken bijvoorbeeld.

Ik zit dus nog te twijfelen wat nou het beste is om te nemen.
In feite als je niet naar de prijs kijkt is one-stopwebshop het beste.

Magento is wel standaard al goed uitgebreid en is relatief goedkoop in maandelijkse hosting kosten. Het is alleen jammer dat je niet met de boekhouding kan koppelen (voor zover ik weet).

Dus als je elke maand weer 4 dagen kwijt ben om alles in de boekhouding in te typen met de hand dan ben je op zich ook niet echt handig bezig.

Ik ben dus nog even aan het kijken wat magento wat voor uitbreidingen er voor magento zijn.

Behalve de boekhouding kan magento volgens mij alles wat one-stop-webshop ook kan aleen bij onestopwebshop betaal je je scheel aan elke futiliteit die je maar kan bedenken terwijl dat in Magento allemaal gratis zit. (Zou me ook niks verbasen als ze gewoon magento als basis nemen en er zelf wat dingen bij hebben geknutseld).

Wellicht kan ik ze nog vragen dat ik ergens ander mag hosten.

20
Op zich een goed concept hoor, maar meer dan een standaard magento installatie met een template naar keuze (niet uniek) is het niet. Inrichting en configuratie moet je waarschijnlijk zelf doen. Als je dat kunt is dat prima.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

21
Het zijn altijd standaard templates welke provider of welke webshop software je ook neemt. Kan wel uniek zijn door het zelf aan te passen of je koopt er een voor meer dan 1000 euro. Ik denk eerder dat ik het zelf maar ga doen.

Je moet er altijd gewoon je eigen kleurtjes en plaatjes in zetten natuurlijk.
Ik wil niet zeggen dat ik er een ster in ben maar ik kan wel wat met HTML en CSS dus als ik eenmaal door heb hoe het template in elkaar zit dan kan ik het makkelijk veranderen. Ik heb in het verleden ook al eigen templates in joomla gemaakt enzo.

je hoeft dat ook maar 1 keer goed te doen het design.
Voor Magento zijn er waarschijnlijk honderden gratis designs en layouts beschikbaar op internet. Het enig wat je zelf moet doen is de kleuren, de plaatjes en lettertypes enzo even aanpassen. Er is ook wel uitleg te vinden hoe dat moet enzo.

De lay out maak ik me nog het minst zorgen om. Als je je eigen plaatjes erin zet en je eigen kleuren dan heb je al iets unieks. En is niet zo heel veel werk op zich.
Ik moet gewoon wel goede software hebben. Bij onestopwebshop verkopen ze echt allemaal dingen voor de hoofdprijs.

69,95 per maand betalen en dan maar 750mb webruimte krijgen dat lijkt mij nogal duur voor wat je krijgt (en verder helemaal niets aan extra modules of weet ik veel wat). Alleen meer producten maar dat is ook 1 commando in de database en er staan een paar colummtejes extra in.

22
Deze moderator is zeker ondernemer... daarom kijk ik juist niet zo zeer naar de kosten van de webhosting en de gebruikte software maar naar de performance. Zeker nu dat 1 van de criteria is waar Google op checked.

Ik ben het met je eens dat strato veel te duur is...

Maar Magento hosten voor slechts een tientje in de maand en dan ook nog performance hebben dat waag ik te betwijfelen.

Dan beknibbel ik liever op de kosten die je moet maken bij de vergelijkingssites dan op hosting kosten.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

23
Als je echt performance wil moet je dedicated hosting doen of rackspace huren.

Maar Ik verwacht geen honderden bestellingen per dag. Zou wel mooi zijn als het wel zo was natuurlijk. Meestal heeft een webserver niet echt veel te doen hoor, je hebr er niet echt een of andere supercomputer voor nodig. Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel websites je op een server zet maar dan nog....

Ik ben het wel met je eens dat performance wel belangrijk is, maar ik ben er van overtuigt dat dat niet heel veel hoeft te kosten voor shared hosting of VPS. Als ik de prijzen van one stop webshop bekijk dan kan ik beter naar dedicated hosting gaan zoeken dan heb ik meer voor hetzelfde geld.

Hier bijvoorbeeld: (zullen nog wel meer aanbieders.
http://www.fxw.nl/nl/index.php/product- ... 3godA3iT_A

Uiteindelijk gaat het gewoon om "most bang for the buck"
Het moet gewoon goed zijn punt uit. Maar of het nou 50 euro in de maand kost of 100 euro in de maand dat vind ik wel belangrijk.

24
Ik zal niet zeggen dat ze voor een tientje per maand geen goede hosting bieden, maar ik zou zeker met Magento zorgvuldig een hostingpartij kiezen.

Verder betaal je dus blijkbaar 500 euro voor de installatie en een template. De vraag is of je met een andere gekocht template wat je zelf aanpast en uniek maakt niet goedkoper uit bent als je toch alles al zelf moet doen.

Wij hebben veel klanten die zo werken en dat uitstekend afgaat.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

25
Ja ik ga sowieso even eerst wat uitproberen met magento.
Ga vanmiddag even een Linux servertje in elkaar zetten met vmware op mijn laptop.

Ik bedoel magento installeren kan ik zelf ook wel. Dus die 500 euro kan ik ook in mijn zak steken en dat besteden aan goede hosting en/of extra modules en extenties.

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan de Magento eisen dat er geen goede hosting te vinden is. Ik bedoel er zit toch zo een check programmatje bij
dat verteld of de server geschikt is of niet.

Ik ga sowieso voor minimaal VPS hosting (Virtual Private Server) dan heb je gewoon je eigen virtuele servertje met root access en kan je alles instellen zoals je het zelf wil.

26
Ook vps zegt niet zoveel, net zoals het check programmaatje. Dan weet je dat de server Magento kan draaien, maar in een dafje kom je ook wel in Rome. In een Porsche gaat het waarschijnlijker wat sneller.

Naast de juiste setup zijn voldoende snel geheugen en snelle harde schijven van belang voor een goede performance. Wij draaien meerdere shops op onze server op shared hosting basis, zonder problemen.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

27
Ik ben momenteel even terug gekomen van mijn magento ervaringen.
Ik had het op een Linux server draaien thuis op de laptop.
De backend was nog wel redelijk goed te doen. Producten en categorien aanmaken etc.. dat was best makkelijk.

Het probleem was hem meer dat je een halve programeur moet zijn om die producten etc.. op je webwinkel te krijgen. je moest dan allerlei programeer codes invoeren om het op je website te krijgen. En dat zou nog niet eens zo erg het probleem zijn als er documentatie van bestond maar dat is er dus ook al niet.

Ik ga dus niet door met magento. Dat gaat me dus teveel tijd kosten.
Ik heb geen zin/tijd om naast de webwinkel ook nog eens voor programmeur te spelen.

verder zat er nog een bizar probleem in dat als een product niet op voorraad was dat het dan gewoon niet op de website wordt getoont en er was geen mogelijkheid te vinden omdat wel te doen.

Kortom, het leek een mooi avontuur maar het viel toch wat tegen. Ik denk dat Magento toch meer voor de wizzkids is of voor de wat grotere bedrijvene die een eigen itc afdeling hebben die zich daar ,ee bezig kunnen houden.

Als kleine zelfstandige is magento niet handig om te nemen.

28
kookfreak schreef:Ik ben momenteel even terug gekomen van mijn magento ervaringen.
Ik had het op een Linux server draaien thuis op de laptop.
De backend was nog wel redelijk goed te doen. Producten en categorien aanmaken etc.. dat was best makkelijk.

Het probleem was hem meer dat je een halve programeur moet zijn om die producten etc.. op je webwinkel te krijgen. je moest dan allerlei programeer codes invoeren om het op je website te krijgen. En dat zou nog niet eens zo erg het probleem zijn als er documentatie van bestond maar dat is er dus ook al niet.

Ik ga dus niet door met magento. Dat gaat me dus teveel tijd kosten.
Ik heb geen zin/tijd om naast de webwinkel ook nog eens voor programmeur te spelen.

verder zat er nog een bizar probleem in dat als een product niet op voorraad was dat het dan gewoon niet op de website wordt getoont en er was geen mogelijkheid te vinden omdat wel te doen.

Kortom, het leek een mooi avontuur maar het viel toch wat tegen. Ik denk dat Magento toch meer voor de wizzkids is of voor de wat grotere bedrijvene die een eigen itc afdeling hebben die zich daar ,ee bezig kunnen houden.

Als kleine zelfstandige is magento niet handig om te nemen.

Hallo Kookfreak, heb je deze handleiding gevolgd? http://www.webwinkelblog.nl/magento/ins ... ndleiding/

Dan gaat het eigenlijk helemaal vanzelf. ik ben ook geen programmeer talent maar het is me wel gelukt

29
Het probleem was niet het installeren. Ook de backend en de database kwam ik wel uit.

het probleem is meer hoe je de website gevult krijgt.
Als je producten toevoegt in de database staan ze nog niet automatisch op je scherm.

Dan moet je weer paginas aan gaan maken met codes zoals dit:
{{block type="catalog/product_list" category_id="XX" template="catalog/product/list.phtml"}}

En die paginas moet je dus ook nog weer gaan linken in een menutje wat je zelf moet maken. Dit gaat dus niet zoals dat in Joomla gaat.

Maar als je dus meer dan 500 producten voert zoal ik van plan ben dan is dat niet echt een optie.

Overigens iedereen die zegt dat je permissies op 777 moet zetten in magento die begrijpt er sowieso duidelijk niets van. Dit hoeft helemaal niet. Dat moet zelfs niet want dan kan je gehackt worden (write permissions to the rest of the world...).

Je moet zorgen dat de username van de apache server schrijf rechten heeft niet de rest van de wereld.

Als je op je linux terminal een ps -ef|grep -i httpd doet dan zie je vanzelf welke user het is. In debian Linux bijvoorbeeld is dat de user www-data
en de group moet je ook nog achterhalen dat kan je wel zien in /etc/passwd

Als je de magento hebt geextract naar bijvoorbeeld /var/www/magento
dan moet je de owner ship veranderen:
cd /var/www
chown -R www-data:www-data magento

Zorgt verder dat "rest of the world" alleen lees rechten heeft en/of execute permissions.

Zo kan je minder makkelijk worden gehackt. Alleen de Apache server hoeft "access all areas" te hebben de rest van de wereld niet. Ik heb magento er al over aangesproken dat de chmod 777 niet zo handig is om te vertellen aan iedereen.

30
Of je installeert suphp op je server,dan ben je helemaal van je rechten probleem af ;)

Ik had het probleem ook met magento en iemand heeft voor mij suphp er op gezet en nu gaat alles volledig automatisch :shock:
www.purekokosolie.nl