Klant zegt alleen de verpakking te hebben ontvangen

1
Ik zit met een probleem. Een klant heeft bij mij een "duur" horloge bestelt bij ons in de webwinkel. Deze horloges zitten in een luxe verpakking. Nu zegt ze dat ze het pakketje heeft ontvangen, maar dat alleen de luxe verpakking in het pakket zit en geen horloge.

Nu ben ik er 100% zeker van dat dit niet kan. Onze horloges gaan nooit uit de verpakking, maar worden voordat ze verstuurd worden gecontroleerd op kleur. Het horloge gaat dus niet uit de luxe doos.

Ik vroeg dus gelijk of het pakket open was gemaakt, maar ze zegt zelf dat dit niet het geval was. Ik zit dus nu met het probleem wat ik moet doen bij zo'n situatie.

Heeft een van jullie weleens zo'n situatie gehad?
http://www.horlogeholland.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klant zegt alleen de verpakking te hebben ontvangen

5
Je kan het gewicht van het pakketje controleren. Dan weet je zo of het horloge er wel of niet in zat tijdens verzending.
Dat is inderdaad de beste optie, de meeste verzend bedrijven geven het gewicht aan van de bestelling (al dan niet bij de track en trace gegevens). Aan de hand van deze gegevens kunnen zowel jij als de klant zien of het horloge in het pakket zit.

Zelf hebben we dit ook een keer meegemaakt, een klant melde dat er maar 1 i.p.v. 2 producten in de verpakking zaten. Na de weeg controle bleek inderdaad dat er maar 1 product was verstuurd.
~ Yvo

Re: Klant zegt alleen de verpakking te hebben ontvangen

6
Bedrijven als PostNL moeten inderdaad kunnen bekijken hoe zwaar het pakket was bij binnenkomst DC en hoe zwaar het pakket bij nader uitgevoerde acties is gebleken.
Ugo schreef:
Je kan het gewicht van het pakketje controleren. Dan weet je zo of het horloge er wel of niet in zat tijdens verzending.
Dat is inderdaad de beste optie, de meeste verzend bedrijven geven het gewicht aan van de bestelling (al dan niet bij de track en trace gegevens). Aan de hand van deze gegevens kunnen zowel jij als de klant zien of het horloge in het pakket zit.

Zelf hebben we dit ook een keer meegemaakt, een klant melde dat er maar 1 i.p.v. 2 producten in de verpakking zaten. Na de weeg controle bleek inderdaad dat er maar 1 product was verstuurd.