Hai
Kan iemand mij vertellen of 2 maanden na besteldatum iets nogteruggenomen moet worden?
Inprincipe hanteer ik de regel dat binnen 14 dagen geruild of geretourneerd kan worden.
Nou is het volgende aan de hand.
Klant besteld op 15 februari 2012 en kiest voor Afterpay als betaalmethode.
Op 15 april ontvang ik het pakje retour, die had ze enkele dagen ervoor afgegeven bij een PostNL punt.
Dit is dus 2 maanden na bestelling, en ook nog eens zonder iets te melden (niet dat dat verplicht is)
Ik heb het pakketje niet geaccepteerd en deze is dus retour gegaan naar klant. Ik heb haar diverse keren gemaild over de voorwaarden omtrent retourneren. Ik heb van de klant nooit wat vernomen.
Inmiddels is 13 jul 2012, en eergisteren ontving ik het pakje weer. Kleding als een stuk vuil erin gegooid.
Dit is dus 5 maanden na orderdatum maar ook ong eens 3 maanden na de eerste keer niet accepteren.
Inmiddels heeft AfterPay de zaak overgedragen aan het incasso bureau.
Ik heb de klant gisteren weer gemaild, weer met uitleg en dat het echt niet kan bla bla bla.
Vanmorgen stuurt ze onderstaande"
bijdeze zal ik u zeggen dat dit dan aan de gang blijft ik wil dat pakketje niet.ik hoef die lelijke pak niet en ik ga ok zekert niks betalen...
ik ga hier niet mee acoord ik heb dat pakketje niet na twee mnd terug gestuurd na een mnd dat ik dat pakketje heb ontvangen....
ik ben hier klaar mee ik ga niet iets betalen wat ik niet wil klaar....
Mijn vraag is dus, sta ik in mijn recht?
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
2Vrij stom van die klant, want nu krijgt hij/zij straks een hoop incassokosten op zich wat het alleen maar erger maakt. Als de klant het lelijk vond kon het ook gemakkelijk binnen 14 dagen gemeld worden. Overigens zijn 7 werkdagen zelfs voldoende, mits je dit meldt.Dees26 schreef:Hai
Kan iemand mij vertellen of 2 maanden na besteldatum iets nogteruggenomen moet worden?
In principe niet, wanneer jij aan alle wettelijke regels hebt voldaan zoals de informatieplicht
Inprincipe hanteer ik de regel dat binnen 14 dagen geruild of geretourneerd kan worden.
Als je dit duidelijk hebt vermeld is dat correct
Nou is het volgende aan de hand.
Klant besteld op 15 februari 2012 en kiest voor Afterpay als betaalmethode.
Op 15 april ontvang ik het pakje retour, die had ze enkele dagen ervoor afgegeven bij een PostNL punt.
Dit is dus 2 maanden na bestelling, en ook nog eens zonder iets te melden (niet dat dat verplicht is)
Ik heb het pakketje niet geaccepteerd en deze is dus retour gegaan naar klant. Ik heb haar diverse keren gemaild over de voorwaarden omtrent retourneren. Ik heb van de klant nooit wat vernomen.
Inmiddels is 13 jul 2012, en eergisteren ontving ik het pakje weer. Kleding als een stuk vuil erin gegooid.
Dit is dus 5 maanden na orderdatum maar ook ong eens 3 maanden na de eerste keer niet accepteren.
Inmiddels heeft AfterPay de zaak overgedragen aan het incasso bureau.
Ik heb de klant gisteren weer gemaild, weer met uitleg en dat het echt niet kan bla bla bla.
Vanmorgen stuurt ze onderstaande"
bijdeze zal ik u zeggen dat dit dan aan de gang blijft ik wil dat pakketje niet.ik hoef die lelijke pak niet en ik ga ok zekert niks betalen...
ik ga hier niet mee acoord ik heb dat pakketje niet na twee mnd terug gestuurd na een mnd dat ik dat pakketje heb ontvangen....
ik ben hier klaar mee ik ga niet iets betalen wat ik niet wil klaar....
Mijn vraag is dus, sta ik in mijn recht?
Aan de hand van bovenstaande informatie heb jij correct gehandeld. De klant had het binnen 14 dagen moeten melden dan wel aanbieden bij een verzendbedrijf. De klant geeft aan dat het na een maand is teruggestuurd. Het zij zo, maar dat is 16 dagen te laat. Jij hoeft het dus niet te accepteren en de klant moet gewoon betalen.
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
3Als de klant de spullen niet meer hoeft is het de eigen keuze. Dat heeft niets te maken met de plicht om te betalen. Ik zou het hierbij laten als ik jou was en mevrouw het met het incasso bureau laten uitvechten. Niet te veel aandacht aan besteden.
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
4Op zich sta je in je recht, maar je haalt je wel een hoop werk op de hals door op deze manier je poot stijf te houden. Het kan zijn dat de klant inderdaad niet betaalt. Afhankelijk van je afspraken met het incasso bureau/afterpay kan het zijn dat het jou alsnog geld kan kosten.
Wat je nu het beste kan doen is afwachten wat het incasso bureau/afterpay gaat melden. Ik zou er in elk geval niet al te veel werk van maken. Gewoon je verlies nemen en hopen dat het niet vaker voor komt.
Wat je nu het beste kan doen is afwachten wat het incasso bureau/afterpay gaat melden. Ik zou er in elk geval niet al te veel werk van maken. Gewoon je verlies nemen en hopen dat het niet vaker voor komt.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
5Laat Afterpay het maar mooi oplossen, daar betaal je hun voor. Jij moet je er nu buiten houden, jij hebt namelijk je vordering verkocht aan Afterpay dus is het hun pakkie aan.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
6Inderdaad. Je betaalt die 3% risicofee niet voor nietseentje schreef:Laat Afterpay het maar mooi oplossen, daar betaal je hun voor. Jij moet je er nu buiten houden, jij hebt namelijk je vordering verkocht aan Afterpay dus is het hun pakkie aan.
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
7Mocht de klant zich gaan uiten op een forum of socialmedia, dan richt de klant zijn woede en onvrede waarschijnlijk niet op aftherpay, maar op jouw webwinkel.
Ik ben het hierom ook niet eens met de stelling " Jij hebt aftherpay betaald en laat hun het maar oplossen. "
Ik ben het hierom ook niet eens met de stelling " Jij hebt aftherpay betaald en laat hun het maar oplossen. "
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
8Daar mag je het niet mee eens zijn maar dat zijn de feiten.
Zodra jij je er mee gaat bemoeien en afspraken maakt met de klant trekt Afterpay haar handen er vanaf en ben je nog verder van huis want kan je ook nog eens voor de gemaakte kosten opdraaien van Afterpay.
Zodra jij je er mee gaat bemoeien en afspraken maakt met de klant trekt Afterpay haar handen er vanaf en ben je nog verder van huis want kan je ook nog eens voor de gemaakte kosten opdraaien van Afterpay.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
9Wat een kwaliteitsreactie van die klant...
Ik ben zelf niet bekend met Afterpay maar als ze het betalingsrisico over hebben genomen is dit nu wel hun probleem.
Waarschijnlijk een geval van klant kan/wil niet betalen. Na enkele sommaties te hebben ontvangen hoopt te klant er zo onderuit te komen.
Ik zou zeggen hou je poot stijf. Als ik zo de reactie lees is het een bepaalt 'type' klant die denkt overal zo mee weg te kunnen komen. Succes!
Ik ben zelf niet bekend met Afterpay maar als ze het betalingsrisico over hebben genomen is dit nu wel hun probleem.
Waarschijnlijk een geval van klant kan/wil niet betalen. Na enkele sommaties te hebben ontvangen hoopt te klant er zo onderuit te komen.
Ik zou zeggen hou je poot stijf. Als ik zo de reactie lees is het een bepaalt 'type' klant die denkt overal zo mee weg te kunnen komen. Succes!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
10Ja, mits het hier gaan om een koop op afstand en je niet aan je informatieplicht hebt voldaan, want dan is de bedenktermijn drie maanden. Het kan ook als het hier gaat een non-conform product en je niet binnen een redelijk termijn of zonder ernstige overlast het product in beginsel naar keuze van de consument hersteld of vervangen hebt of zowel herstel en vervanging onmogelijk zijn.Dees26 schreef:Kan iemand mij vertellen of 2 maanden na besteldatum iets nogteruggenomen moet worden?
Je informatieplichten zijn te vinden in art. 7:46c BW
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005291/volledig/
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
11Er staat nergens dat TS niet niet aan de informatieplicht heeft gehouden.
Uiteindelijk gaat het om redelijkheid. Aan de communicatie te zien is deze klant type 'Tokkie' die 'Niet wil betalen voor het lelijke pak'. Dan kan je wel het wetboek erbij pakken of de webwinkel ergens een punt of komma vergeten is maar in dit geval komt het op mij over als een klant die misbruik aan het maken is van de situatie. De klant had het gewoon binnen de gestelde termijn moeten retourneren dan was er niets aan de hand geweest.
Uiteindelijk gaat het om redelijkheid. Aan de communicatie te zien is deze klant type 'Tokkie' die 'Niet wil betalen voor het lelijke pak'. Dan kan je wel het wetboek erbij pakken of de webwinkel ergens een punt of komma vergeten is maar in dit geval komt het op mij over als een klant die misbruik aan het maken is van de situatie. De klant had het gewoon binnen de gestelde termijn moeten retourneren dan was er niets aan de hand geweest.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Re: Sta ik in mijn recht? Help?
12Dees26 ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen, 't is nu ruim 2 maanden later, dus het zal vast afgerond zijn.
Ex: webwinkelier.
Huidig: Jr. SEO specialist
Huidig: Jr. SEO specialist