'Shipment account'?

1
Een (potentiële) leverancier neemt contact op en vraagt om een 'shipping account' van ons, zodat zij een verzending klaar kunnen maken.

Zonder hier ooit eerder van gehoord te hebben aangezien er nog nooit zaken zijn gedaan buiten de EU, lijkt het me dat hiermee gerefereerd wordt naar het feit dat we de shipping zelf moeten plannen waarbij inco terms om de hoek komen te kijken.

Neemt niet weg dat ik verder totaal geen idee heb wat er precies mee bedoelt wordt. Wellicht dat een aantal van jullie een 'shipment account' bij ups, fed ex, dhl oid hebben en dit zouden kunnen toelichten.

Het begrip is niet duidelijk genoeg om een antwoord op het internet te vinden..

Re: 'Shipment account'?

2
Het is inderdaad gewoon het klantnummer wat je hebt bij bijvoorbeeld UPS. De leverancier kan dan de zending op jouw account versturen.

Grote leveranciers hebben vaak zelf ook een goede korting bij dit soort bedrijven dus het loont de moeite om uit te zoeken op welke account je het voordeligst kan versturen.

Re: 'Shipment account'?

3
Wellicht bedoelt de leverancier dat je zelf zorg draagt voor de import. Binnen het shipping systeem van UPS heb je de mogelijkheid bij importzendingen de verzend en overige kosten te factureren aan de verzender of ontvanger.


Zelf zorgdragen voor de import heeft veel voordelen zoals: je eigen vertrouwde vervoerder, contactpersoon én track en trace, de leverancier profiteert wellicht van het prijsvoordeel en overall iets meer controle over de zending en levering.

Re: 'Shipment account'?

4
Nog bedankt trouwens voor de antwoorden.. Hebben het maar even zonder account gedaan nog.

Maar wat ik nu toch meemaak. Een kaartje bij de samples van de leverancier met

'Dear Ricardo,

I like you,

Best regards,
Name'


Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Vind het wel erg frapant dat er zo'n briefje in een roze enveloppe zit bij de samples. :shock:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.