Invoerrechten

1
Jawel, een zoveelste topic over invoerrechten!

Ik heb er een aantal vragen over.
Laten we een voorbeeldproduct nemen, bijvoorbeeld een Tablet PC.

Stel ik koop er 3 (uit China) voor in totaal 250 euro en de verzendkosten bedragen 40 euro.
Ik laat de fabrikant duidelijk weten dat ik een invoice mee wil, en de waarde ook aan de buitenkant zichtbaar is (staat dus op het pakket).

Wat wordt er nu precies geheven als het pakket Nederland binnen komt?
BTW, inklaringskosten én douanerechten als ik het goed heb?

Van wat zoeken op het internet heb ik vernomen dat de douanerechten op tablets 0% bedraag (Correct me if I'm wrong, vind het nogal onduidelijk te vinden) bedraagt, dus ik zou in feite alleen BTW en inklaringskosten moeten afdragen.

Zijn de inklaringskosten van de verschillende vervoersbedrijfen ergens te vinden (bijv. DHL)? Kon het zelf namelijk niet vinden.

Nouja, laten we stellen dat de inklaringskosten 20 euro bedragen.

Wordt en nu BTW geheven over het bedrag vóór de inklaringskosten, of over het bedrag na de inklaringskosten?

voor = 290*1,19+20 = 365,10
na = 290+20*1,19 = 368,90

uitgaande van de na-situatie en vervoersbedrijf DHL: stel DHL zegt dat ik 140 euro moet bijbetalen terwijl het maar 368,90 - 290 = 78,90 hoort te zijn, kan ik DHL dan bewijzen dat ze ongelijk hebben door een factuur oid te laten zien?

Laatste vraag; Stel ik ben ingeschreven bij de KvK en Belastingdienst, kan ik dan ook de BTW terugvorderen oid? Welk voordeel behaal ik hier precies mee?

Heel erg bedankt!

Re: Invoerrechten

2
-BTW en eventuele invoerrechten worden geheven over aankoopbedrag + verzendkosten
-Inklaringskosten zijn bij kleine zendingen meestal rond de €12
-BTW mag je terugvorderen, alle andere kosten zijn aftrekbaar van je winst
-Je hoort hiervan een factuur te krijgen waarop BTW en andere kosten gespecificeerd staan. Als het niet klopt zul je contact met de vervoerder moeten opnemen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer