Klopt de volgende gedachtengang mbt SEO?

1
Ik loop een beetje vast op het volgende met betrekking op de dubbele content:

Sinds het begin van dit jaar is mijn webshop live gegaan op een .NL domein met de producten uiteraard in de nederlandse taal. Vanwege wat vraag vanuit Belgie is die kans aangepakt om ook internationaal te gaan met de onderstaande setup:

Domeinnaam 1 = .NL
Domeinnaam 2 = .DE
Domeinnaam 3 = .EU
3 talen = nederlands, engels en duits
Hosting op 1 server

Alle domeinen zijn geïntegreerd (niet geredirect) in de webshop (magento) en elk product heeft een full nederlandse, engelse en duitse omschrijving. Op elk domein kan de klant zijn of haar eigen taal selecteren (.DE staat uiteraard standaard op de duitse taal).

Nu heb ik de artikelen op de volgende manier ingesteld:

.NL alle producten in de nederlandse taal op INDEX,FOLLOW en de duitse en engelse taal op NOINDEX, NOFOLLOW

.DE alle producten in de duitste taal op INDEX,FOLLOW en de nederlandse en engelse taal op NOINDEX, NOFOLLOW

.EU alle producten in de engelse taal op INDEX,FOLLOW en de duitse en nederlandse taal op NOINDEX, NOFOLLOW

Alle productlinks zijn 1 link met een engelse woord. bv de link is /cars en elke taal is het en blijft het /cars

snapt u het nog?
Mijn motivatie is de dubbele content die je kan krijgen omdat je in principe 9x het zelfde product met dezelfde content plaatst.

Wel maak ik gebruik van canonical links wat zou betekenen dat het eigenlijk niet uitmaakt omdat alle 9 producten toch uitkomen op 1 unieke link.

Ik ben toch heel nieuwsgierig naar de reacties en hoe jullie dit zouden hebben aangepakt.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.