Verbeteringen aan JL-Design.be

1
Hallo,

Sinds 1 april 2012 staat mijn nieuwe webwinkel online.
De verkopen zijn nu al beter dan ik had durven denken.
Als ik de statistieken van mijn website bekijk denk ik dat het echter nog beter moet kunnen.
Meer dan 60% van de bezoekers is namelijk binnen de 30 sec terug weg.
Elke productpagina heeft zijn eigen trefwoorden die met het aangeboden product op die pagina te maken heeft, dus het is niet zo dat ze bvb. via google iets zoeken en iets totaal anders terugvinden op mijn productpaginas.
Ligt het misschien aan mijn kleurkeuze, straalt de webwinkel geen vertrouwen uit of wat denken jullie?
Waar kan ik verder nog verbeteringen aanbrengen?
Alle tips zijn natuurlijk welkom.

Momenteel is het ook rustig in de verkopen, is dit bij andere webwinkels ook zo tijdens de vakantieperiode?
http://www.jl-design.be
JL-Design - Your Ultimate Online Stickershop http://www.jl-design.be

Re: Verbeteringen aan JL-Design.be

2
Maak je nog steeds je site in frontpage? Dit is 1 van de slechtste programma's om een site in te maken, dreamweaver is al een stuk beter.

Tegenwoordig is het nog makkelijk om je site op te bouwen zonder programeer kennis. Wordpress kan ik je sterk aanraden en daar kun je ook een webshop in bouwen die er gelijk profi uit ziet.

Een paar andere tips:
-Waarom heb je de url van je site in de banner staan? Mensen weten al dat ze op jouw site ziet. Je kunt het JL-Design logo kleiner maken en in de banner verwerken
-Ken je het boek "Verleiden op internet" van Aart-Jan van Erkel? Hij geeft veel goede tips over hoe klanten meer bij jouw kopen. Zo heeft hij de tip van de "banaan" een plaatje op je site wat uinodigt om op te klikken. Op jouw site staan bijv heel veel bananen en dan gaat het effect ook weer weg.
-Je moet op wel heel veel plaatjes klikken voor je iets kan selecteren. Geef niet teveel keuze. Als mensen moeten kiezen uit heel veel producten kiezen ze niet. Je kunt dit al oplossen door bijv een top 5 best verkochte producten te maken

Re: Verbeteringen aan JL-Design.be

3
Alvast bedankt voor de reactie

Nee, ik gebruik geen frontpage meer door problemen met codes die plots zomaar automatisch gewijzigd of gedupliceerd werden ergens anders op de pagina met als gevolg foutmeldingen en lay-out die er niet meer uitzag e.d.
Ik gebruik nu HTMLkit en dat valt best mee, eens je wat van html op de hoogte bent.

De url zie ik eigenlijk volledig als mijn logo.
Ik wou oranje en blauw in mijn logo gebruiken en kwam op het idee om de www en be in oranje te zetten.
Geef toe, laat dit weg en het logo valt al veel minder op.
Zoals het nu is blijft het meer bij naar mijn mening, wat toch de bedoeling is van een logo.
Ook als ik bvb een advertentie plaats, ziet men in het logo ook meteen de url zonder dat men moet de moeite doen om de advertentie volledig lezen om te zien of er een website is.

Dat boek ken ik niet maar ik ben net eens naar zijn website gaan kijken en zal het eens halen in de bib, misschien staan er wel interessant tips in.

Wat het klikken betreft zou ik niet meteen weten hoe ik dat kan verminderen.
Je kiest eerst het soort product, dan een categorie, dan een afbeelding uit de categorie en dan kan je bestellen.
Is het niet overzichtelijker en sneller op die manier dan alles bvb per product samen te proppen?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het beter is dat de bezoeker wat meer moet klikken als het daardoor overzichtelijker is.

Graag ook de mening van anderen over bovenstaande punten.

Gr Johan
JL-Design - Your Ultimate Online Stickershop http://www.jl-design.be

Re: Verbeteringen aan JL-Design.be

4
Hallo,

Ik heb de afbeeldingen van de productcategorieën op de beginpagina ondertussen wat aangepast waardoor deze meteen duidelijk aangeven over welk product het gaat.
Voor zij die de vorige afbeeldingen gezien hebben, denken jullie dat dit een verbetering is.

Ik zie dat er regelmatig bezoekers komen via het webwinkelforum? waarvoor dank.
Niemand tips voor verbeteringen?
Of ondervinden jullie niet meteen problemen bij het bezoeken?
Is alles duidelijk en gemakkelijk te vinden?
Zijn de kleuren van mijn lay-out ok of niet om aan te zien waardoor je meteen terug vertrekt?
Mocht je interesse hebben in 1 van de producten, zou je dan overwegen om bij mij te kopen of wat zou u tegenhouden?
Alle tips welkom.

Met vriendelijke groet,
Johan
JL-Design - Your Ultimate Online Stickershop http://www.jl-design.be
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.