Ziet Google dit als spammen?

1
Ik ben lid op een forum wat te maken heeft met mijn webshop. Ik heb zo'n 5000 berichten geplaatst die allen te maken hebben met het onderwerp. Onder elke bericht staat een link naar mijn site, maar ziet Google dit als spammen?

Ik hoor het graag.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ziet Google dit als spammen?

5
Google is niet zo passief en "robot" als hij misschien lijkt. (Het team achter) Google snapt heus wel hoe forums werken en hoe het komt dat er links vanuit de signature kunnen zorgen voor duizenden inkomende links van 1 domein. Hoef je je geen zorgen om te maken.

Re: Ziet Google dit als spammen?

7
RicardoV schreef:5000 berichten? :shock:

Het is natuurlijk wel erg suspicious als google plots 5000 links naar jouw pagina krijgt. Wat ze er verder mee doen weet ik niet.
Als je een signature aanpast, kun je zo dus nog steeds in een keer 5000 links genereren en soms indexeert Google er maar een deel van omdat hij de overige links als kopieën ziet. Maar in vrijwel alle gevallen (zeker als de links gerelateerd zijn) heeft het geheel dus een positieve werking om die links daar te plaatsen. Gewoon doen!
Nu op mijn weblogs: