Magento misschien niet de beste keuze?

1
Ben aan het onderzoeken welke software we het beste kunnen gebruiken voor de webshop. Eerder gemaakt keuzes neigen naar magento. Er is al wat voorwerk gedaan door iemand anders, staan al wat spullen in. Hoor van de week pas waarom er voor magento gekozen is.

Ben nu dat aan het onderzoeken wat de beste oplossing is en kwam onderstaand topic tegen waarover magento als ook prestashop wordt gesproken.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1471950

Ik ben geen developer of programmeur. En de shop moet snel uit de grond komen. Veel tijd om te puzzelen heb ik eigenlijk niet. Wel willen we goed uitziende en goed functionerende shop hebben.

Iemand die zijn licht wil laten schijnen over deze vraag?

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

2
Ik zal je alvast vertellen hoe deze thread verder gaat...

Ik ga zeggen dat Zen Cart een goede optie is. (Stabiel, snel, flexibel, nummer 2 meest gebruikte ecommerce software, out-of-the-box PA-DSS gecertificeerd)

Dan komt er iemand voorbij (ik denk tessed) die gaat roepen kijk ook eens naar OpenCart.

Daarna komt Ruud van GetMagented die gaat roepen dat zij wel iets voor jullie kan betekenen.

En helemaal onderaan de streep gaat het er op neer komen dat jij zelf de beslissing moet nemen.

Dus nu komt mijn mededeling kijk eens naar Zen Cart. Snel, stabiel, weinig resources nodig.
Om je een indruk te geven wat er mee kan: http://www.zen-cart.nl/showcases/2.html
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

4
Zencart ziet er goed uit inderdaad. Onderstaande link geeft een beter idee wat er mogelijk is dan de bovengenoemde link.

http://www.zen-cart.nl/templates/zen-ca ... lates.html

Ik wil overigens geen oorlog starten betreffende welke webwinkel software. Maar ben aan het inventariseren wat praktisch is ons. Het liefst geen moeilijk technisch geneuzel, we moeten onze tijd besteden aan het vullen van de shop, leveranciers zoeken, marketing etc.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

5
Ik heb bewust de template monster templates niet genoemd aangezien deze (voor alle shopsoftware) gemaakt zijn voor de engelstalige landen en als je een andere taal shop hebt nog heel wat moet ombatterijen.

Als jij je wil focussen op marketing, shop vullen etc etc etc.
Dan zoek je een webshopbouwer en geef je aan wat je wil hebben, welke functionaliteiten het moet hebben en dan krijg je een prijs. :)

@vampirelord
PrestaShop bewust niet genoemd aangezien ze ongeveer om de twee week komen met updates, patches etc. en dat zeker voor TS niet interessant is.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

6
@eentje
Er komen veel patches en updates, maar die hoef je echt niet steeds te installen. Ik update misschien 1 x in de 6 mnd. Als er iets bij is gekomen wat ik echt interessant vind.

@TS
Download een aantal demos. Je zal snel genoeg merken welke interface het beste bij je past.

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

8
En hoe zit het eigenlijk met de security. We moeten er niet aan denken dat de shop een hack krijgt waardoor en de shop offline moet, maar nog erger, gegevens van klanten op straat komen te liggen of in verkeerde handen komen.

Las ergens dat met magento bij iedere update een gevaar bestaat dat de layout niet meer klopt en mogelijk ook de ''engine'' niet meer functioneerd. Hier zou dan naar gekeken moeten worden weer. En aangezien ik dat vooralsnog niet in het begin wil gaan doen moet dat uitbesteed worden. Kan goed geld kosten.

En implementatie van payment provider, is dat plug and play of komt daar toch weer een hoop configuratie werk bij kijken?

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

9
RuudBoer schreef:Misschien helpt onderstaande wetenswaardigheid met je keuze:

We krijgen regelmatig de vraag (meestal gevolgd door een opdracht) "kunnen jullie onze bestaande shop in '...' (vul in: Zencart, OSCommerce, webwinkel.nl, ...) overzetten naar Magento"?

De omgekeerde vraag is nog nooit gesteld ...

Ruud, http://www.getmagented.nl
Ruud... natuurlijk krijg jij die vraag niet... ik krijg hem wekelijks... kan je onze Magento omzetten naar Zen Cart...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

10
Note schreef:En hoe zit het eigenlijk met de security. We moeten er niet aan denken dat de shop een hack krijgt waardoor en de shop offline moet, maar nog erger, gegevens van klanten op straat komen te liggen of in verkeerde handen komen.

Las ergens dat met magento bij iedere update een gevaar bestaat dat de layout niet meer klopt en mogelijk ook de ''engine'' niet meer functioneerd. Hier zou dan naar gekeken moeten worden weer. En aangezien ik dat vooralsnog niet in het begin wil gaan doen moet dat uitbesteed worden. Kan goed geld kosten.

En implementatie van payment provider, is dat plug and play of komt daar toch weer een hoop configuratie werk bij kijken?
Zen Cart is de enige open source e commerce pakket dat out of the box PA-DSS gecertificeerd is. (klik hier en zoek op Zen Ventures) Dus de veiligheid zit wel goed.

Voor de meeste PSP's zijn er plug in's beschikbaar.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

13
eentje schreef:
Note schreef:En hoe zit het eigenlijk met de security. We moeten er niet aan denken dat de shop een hack krijgt waardoor en de shop offline moet, maar nog erger, gegevens van klanten op straat komen te liggen of in verkeerde handen komen.

Las ergens dat met magento bij iedere update een gevaar bestaat dat de layout niet meer klopt en mogelijk ook de ''engine'' niet meer functioneerd. Hier zou dan naar gekeken moeten worden weer. En aangezien ik dat vooralsnog niet in het begin wil gaan doen moet dat uitbesteed worden. Kan goed geld kosten.

En implementatie van payment provider, is dat plug and play of komt daar toch weer een hoop configuratie werk bij kijken?
Zen Cart is de enige open source e commerce pakket dat out of the box PA-DSS gecertificeerd is. (klik hier en zoek op Zen Ventures) Dus de veiligheid zit wel goed.

Voor de meeste PSP's zijn er plug in's beschikbaar.
PSP = Payment Shipping Provider?

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

15
Even her en der rondgekeken omdat het even kon.

mijnwinkel.nl vond ik niet slecht. Site is wat onduidelijke qua informatie. Maar ik was best onder de indruk. Hoop bedrijven erachter die, indien ik het niet zelf kan of er geen tijd voor heb, zaken kunnen regelen tegen betaling.

Demo even aangevraagd. Ik heb enkel met de back van magento gewerkt. in mijnwinkel.nl zit dus geen back, maar dat is dus een plain DB via .csv

Via .csv best handig, makkelijk editen, overzichtelijk. Bevalt best.

Dit is eigenlijk geen vraag, maar meer een constatering. Neemt niet weg dat er naar hartelust op mag worden gereageerd. :)

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

17
Note schreef:Demo even aangevraagd. Ik heb enkel met de back van magento gewerkt. in mijnwinkel.nl zit dus geen back, maar dat is dus een plain DB via .csv

Via .csv best handig, makkelijk editen, overzichtelijk. Bevalt best.

Dit is eigenlijk geen vraag, maar meer een constatering. Neemt niet weg dat er naar hartelust op mag worden gereageerd. :)
Als je updates doorvoeren met CSV een handige manier van werken vindt: dat kan bij de meeste webwinkelsoftware. Daarnaast kun je CSV-bestanden importeren in een MySQL-database met bijvoorbeeld phpMyAdmin.
StoreCore.io

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

21
tessed schreef:......ik raad Opencart aan, aangezien het beter is dan de rest ;)
Dat is wel een beetje een vreemde uitspraak. Het is volgens mij geheel per persoon afhankelijk welke software voor hem/haar het beste is. Ik denk niet dat er een pakket het beste is of zal worden. Elk pakket heeft zijn voor- en nadelen.

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

25
RuudBoer schreef:Misschien helpt onderstaande wetenswaardigheid met je keuze:

We krijgen regelmatig de vraag (meestal gevolgd door een opdracht) "kunnen jullie onze bestaande shop in '...' (vul in: Zencart, OSCommerce, webwinkel.nl, ...) overzetten naar Magento"?

De omgekeerde vraag is nog nooit gesteld ...

Ruud, http://www.getmagented.nl
Je bedoelt.. niet aan jou gesteld....!

Op de meest recente Magento bijeenkomst in Nederland is Zen Cart door Magento zelf als serieuze concurrent genoemd.

Analyses geven daarnaast aan dat er relatief weinig Zen Cart gebruikers overstappen naar Magento. We hebben zelfs al weer overgezet van Magento naar Zen Cart !

Zelf leveren wij nog steeds webshops af in Zen Cart (sinds 2004) en Magento (sinds 2007). Per project bepalen we steeds weer wat voor de betreffende klant de beste optie is.

Voor Magento heb je namelijk op zowel korte als lange termijn wel een groter budget nodig!
Vicus eBusiness Solutions bv
experts in Open Source te Amersfoort

Favouriete websites:
* www.vicus.nl
* www.zen-cart.nl
* www.v-tiger.nl

Re: Magento misschien niet de beste keuze?

26
Het ligt er denk ik vooral aan, wat voor webshop het wordt.

In mijn branche werkt men met artikel databases van +/- 40mb en groter afhankelijk van de hoeveelheid indexes in de database. Dan worden oplossingen als Magento al snel vrij traag.

Dan eindig je of met een vrij dure dedicated server om een redelijke performance nog mogelijk te maken of met een trage website.

Daar is Magento natuurlijk wel de meest extreme in. Maar dit probleem is in meerdere maten met de meeste open source systemen. Zo'n systeem is ten slotte altijd zoveel mogelijk 'one-size-fits-all'.

Als het dus een erg grote shop wordt in hoeveelheid artikelen e.d. zou ik een systeem op maat laten maken. Dan is de ontwikkeling wel een stuk duurder, maar dat bespaar je weer op hosting. Dan heb je in ieder geval precies dat, wat je wilt.

Bij kleinere shops, zou ik zeker voor open source oplossingen gaan. Dan is het de kosten van maatwerk simpelweg niet waard.

In mijn branche heeft men gemiddeld 10000 artikelen met uitgebreide omschrijvingen op de webshop.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!