Hulp nodig bij kostenoverzicht 2012 en 2013

1
Ik ben nu bezig met mijn ondernemingsplan.
De begroting heb ik nu afgerond. Nu wil ik mijn kosten in kaart brengen van 2012 en 2013.

Bepaalde zaken kan ik niet beoordelen, dus leg ik een aantal vragen neer bij het adviesbureau. Bijvoorbeeld verzekeringen en de bankkosten. Ik heb geen idee wat voor kosten dit jaarlijks met zich mee brengen.
Misschien dat jullie enig idee hebben ?

De volgende zaken wil ik wel graag zelf uitzoeken, maar ik kom er niet uit.
Het adviesbureau wil weten wat mijn jaarlijkse drukwerk- en verpakkingskosten zijn. Ik heb werkelijk geen idee wat ik hiervoor moet incalculeren. Drukwerk valt wellicht nog mee, maar verpakkingsmaterialen zijn duur. Ik denk hierbij aan dozen, tape, hoesjes, dozenvulling etc. Iemand enig idee ?

Verder ben ik benieuwd of ik nog een aanvulling op mijn huidige zorgverzekering nodig heb, omdat ik immers niet meer als werknemer werkzaam ben.
Als laatste zal ik graag nog willen weten of er nog andere ondernemingskosten, premies en heffingen zijn die ik mee moet nemen ? De inschrijfkosten HBD, bestemmingsheffing HBD en KvK heb ik reeds meegenomen.

Re: Hulp nodig bij kostenoverzicht 2012 en 2013

2
IK weet even niet wat voor webwinkel je wilt beginnen dus dit is een wild guess. Je moet onderscheid maken tussen vaste en variabele kosten. De vaste kosten maak je zowiezo, de variabele komen als je gaat verkopen.

Grootste kostenpost van een webwinkel zijn meestal de website en promotie daarvan.

Drukwerk? Het gaat toch een webwinkel beginnen? Schat zelf even in of drukwerk zinnig is. Je moet eerder denken aan de kosten van online advertenties.

Verpakkingskosten: Calculeer die in bij je verkoopprijs of verzendkosten die je in rekening brengt aan de klant. Zijn gerelateerd aan je verkopen en geen vaste kosten.

Zorgverzekering staat los van in loondienst of ZZP-er zijn. Die betaal je hoe dan ook en je hoeft niks extra's af te sluiten. Ik heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) afgesloten die bij arbeidsongeschiktheid een deel van mijn inkomen vergoed, maar dit is erg duur en alleen zinnig als je een redelijk inkomen met je webwinkel verdient. Hangt ook van je persoonlijke situatie af (alleenstaand of partner met groot of klein inkomen).

Overige verzekeringen: Heb je iets van waarde (apparatuur, voorraad) dan zou je die kunnen verzekeren tegen brand. Eventueel een aansprakelijkheidsverzekering. Kosten misschien rond de €200 per jaar.

Bankkosten: Heb je veel transacties, dan kan dit oplopen op je zakelijke rekening. Met een privé rekening zijn de kosten minimaal.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer