Boekhoudprogramma nodig ?

1
Ik had Exact online als boekhoudprogramma meegenomen in mijn begroting.
Het adviesbureau waarmee ik samenwerk, heeft het direct uit mijn begroting gegooid onder het motto 'het is niet nodig'. Niet echt ruimte voor overleg was er niet.

Tsja, spijt dat ik toen niet adequater had gereageerd, maar dat terzijde. Nu blijf ik met het vervelende gevoel zitten dat ik het wel nodig heb. Ik ben nou niet bepaald succesvol in excel ( behalve dat ik berekeningen kan maken ) en ik vraag mij af of ik dit wel zelf kan doen. Templates en tabbladen aan elkaar koppelen en allerlei ingewikkelde calculaties maken.

Heeft iemand ook een idee of dit wel enigszins te doen is ? Welke pakketten gebruiken jullie ? Zijn er ook boekhoudkundige cd's. En wat als ik na een jaar over wil stappen op een ander pakket, kan ik dit dan zomaar overzetten ?

Alvast bedankt.

Re: Boekhoudprogramma nodig ?

3
Kijk eerst eens naar je webwinkelsoftware. In fasen van klein naar groter:

• Een belangrijk deel van je administratie is standaard al geautomatiseerd in de meeste webwinkelsoftware: verkopen en facturen, btw, betalingen en debiteurbeheer.

• De betere webwinkelsoftware ondersteunt voorraadbeheer. En dat betekent dat je ook de inkoopadministratie via de webwinkelsoftware zou kunnen laten lopen.

• Is dit allemaal al ondergebracht in je webwinkelsoftware, dan houdt je slechts wat administratieve extra's over. Een boekhoudprogramma dat je kunt koppelen aan de webwinkelsoftware is dan een logische uitbreiding.

Ik gebruik zelf Excel, maar dat is inderdaad alleen aan te bevelen als je kunt boekhouden of bereid bent het te leren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Boekhoudprogramma nodig ?

5
Zit een beetje met het zelfde probleem.
Ik heb me facturen van me webwinkel direct overgezet in excel maar dan kloppen de berekeningen niet meer.
Ik zit ook te twijfelen om een programma te nemen omdat ik niet genoeg verstand van exel heb.
Moet niet te duur zijn uiteraard.
Mensen nog suggesties?
iPhone hoesjes

Re: Boekhoudprogramma nodig ?

6
Ik heb ook een tijd met excel gewerkt. Dit kostte mij te veel tijd en ik heb nu uitbesteed aan een boekhouder. Ik gebruik zelf Snelstart en controle door de boekhouder. Het scheelt mij in ieder geval veel tijd!

Re: Boekhoudprogramma nodig ?

9
Ik heb zelf een test periode lopen bij http://e-boekhouden.nl/ en dat bevalt erg goed.
Ik ben nog niet live met de website, maar het boeken van inkoopfacturen etc gaat goed in ieder geval.

Ook zijn er koppelingen met banken, in ieder geval met de ABN.
En is er ook een Magento koppeling om je verkopen te importeren.
Bovenste 2 zaken waren voor belangrijk.

Re: Boekhoudprogramma nodig ?

10
Dag allemaal,

Heel erg bedankt ! Ik zal de diverse programma's bij langs gaan. Exact is al starter wellicht nog iets te hoog in prijs, dus ik ben blij met alternatieven.
Zekerboekhouden; ik probeerde een demo te bekijken. Direct wordt er van alles op mijn pc opgeslagen. Wil ik hem dat openen, dan krijg je direct allerlei voorwaarden. Weet dus niet of ik dit programma ga gebruiken. :) Toch vind ik de prijs wel fijn.

Ik zal de komende dagen eens rustig kijken.