Verzendingen België

1
Daar ik binnenkort zware pakketten (minimum 19kg) zal versturen kom ik bij sommige koeriers best wel duur uit. Dat ik onmogelijk aan de klant kan doorrekenen.

Ik zag wel bij GLS parcel shop dat ze geen rekening hielden met het gewicht maar wel met de afmetingen van het pakket en daar valt de prijs zeer goed mee.

Iemand ervaringen met deze koerierdienst?
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Verzendingen België

3
Dat gewicht is toch beperkt tot 40kg? (wat wel 10kg meer is dan de meeste aanbieders)

"De omtrek (omtrek parcel + langste zijde) mag niet meer bedragen dan 3 m, met een max. lengte van 2 m, een max. hoogte van 0,6 m, een max. breedte van 0,8 m en een max. gewicht van 40 kg"

Re: Verzendingen België

4
GF87 schreef:Dat gewicht is toch beperkt tot 40kg? (wat wel 10kg meer is dan de meeste aanbieders)

"De omtrek (omtrek parcel + langste zijde) mag niet meer bedragen dan 3 m, met een max. lengte van 2 m, een max. hoogte van 0,6 m, een max. breedte van 0,8 m en een max. gewicht van 40 kg"
ja idd - ben ik van op de hoogte. Vind ik perfect zo. Maar heb je ervaring met hun service?
Spaanse recepten en Guarana Antarctica
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzendingen België

5
Als je Corpco bedoelt, ik heb er gewerkt vandaar..Ze hebben chauffeurs die vaste ronden hebben in heel België. Dit gebeurd op zelfstandige basis. Ook hebben ze een express service => vandaag opgehaald en vandaag nog geleverd. Dit kost natuurlijk meer maar de service is wel goed. Wij hadden bijna geen verloren of beschadigde collis, dus op dat vlak is het super. Vroeger zaten we in Haren en nu zitten ze in Zaventem dacht ik.

Re: Verzendingen België

6
made_in_belgium schreef:Als je Corpco bedoelt, ik heb er gewerkt vandaar..Ze hebben chauffeurs die vaste ronden hebben in heel België. Dit gebeurd op zelfstandige basis. Ook hebben ze een express service => vandaag opgehaald en vandaag nog geleverd. Dit kost natuurlijk meer maar de service is wel goed. Wij hadden bijna geen verloren of beschadigde collis, dus op dat vlak is het super. Vroeger zaten we in Haren en nu zitten ze in Zaventem dacht ik.
Wat zijn hun prijzen dan ongeveer? Deze vind ik niet direkt terug op de website zonder login gegevens.
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Verzendingen België

7
Qua prijzen kan ik je niet verder helpen aangezien ik daar administratief bediende was en ook de dispatch verzorgde. Het kan dus best zijn dat ze vrij duur zijn in de express maar dat kan ik niet bevestigen.

Re: Verzendingen België

8
GLS biedt een zeer betrouwbare service tegen zeer concurrerende tarieven.
Ik zou gewoon eens contact met ze opnemen. Wij werken in ieder geval naar tevredenheid met deze partij.
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: Verzendingen België

9
Ik heb afgelopen week verstuurd met TNT via hun TNT Business Point in Aartselaar. Het viel me op dat ze gewoon het gewicht vragen (wat ook logisch is) - maar het gewicht niet checken. Het pakket was bij mij 10,4 kg om juist te zijn. Dusja was 400 gram teveel voor de 10kg label. Was ik genoodzaakt de 30kg label te nemen.

Zouden ze er een probleem van maken moest ik toch die 10kg label genomen hebben als ik er maar 400 gram over zit daar ze het gewicht op de moment zelf niet eens checken op de weegschaal? :|
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Verzendingen België

10
lacocina schreef:Zouden ze er een probleem van maken moest ik toch die 10kg label genomen hebben als ik er maar 400 gram over zit daar ze het gewicht op de moment zelf niet eens checken op de weegschaal? :|
Bij PostNL worden pakketten ergens onderweg in het sorteercentrum gewogen. En die weging is juist (ik heb het een tijd bijgehouden), dus een afwijking van 400 gram zal opvallen.
StoreCore.io