Foutieve prijzingen

1
Beste forumleden,

Wij hebben een webwinkel en wij hebben een bepaalde software module gebruikt voor onze webshop om de 5000 artikelen te updaten i.v.m de nieuwe btw wetgeving die vandaag is ingegaan. Echter is deze update bij een 750 tal artikelen niet goed gegaan en heeft de verkoop prijs op € 1,70 gezet. Wij zijn direct hard aan het werk gegaan om dit aan te pakken en helaas moeten we alles handmatig aanpassen.

Nu hebben we om dit nog een tikkeltje erger te maken vanmorgen een bestelling gehad van een klant, die uiteindelijk dus een bestelling heeft geplaatst voor 5 tientjes maar met een werkelijke waarde van een kleine 900 euro.

Ik heb direct na de bestelling van die klant een bericht gestuurd met de uitleg van de zaken, onze excuses aangeboden en hem aangeboden de bestelling te annuleren, aan te passen (alleen de artikels zonder de prijsfout) te versturen of een eenmalige tegemoetkoming kortingspercentage) toe te kennen.

Echter vol verbijstering kregen we een formeel e-mail bericht terug met het wijzen naar de artikels in onze algemene voorwaarden (die van het webwinkel keurmerk), en de klant wenst zijn levering van wat hij besteld heeft.

Heeft iemand weleens een soortgelijk probleem gehad en wat heeft u hiervaan gedaan ?

Alvast bedankt!
Kevin Broeren

Re: Foutieve prijzingen

2
Wees gerust je hoeft niet te leveren als het artikelen betreft waarvan de klant zou kunnen weten dat de prijs van 1,70 niet klopt en onredelijk is.

Heeft niets met Algemene Voorwaarden te maken, is jurisprudentie. (Gerechtshof Den Bosch, C0700350)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Foutieve prijzingen

3
Hoe bedoel je misbruik maken van de situatie.

Ik heb daar ook een regeltje over in mijn voorwaarden staan, maar volgens mij klopt het inderdaad dat je niet aan je prijzen gehouden bent als duidelijk is dat deze niet kloppen. Zeker na de BTW verhoging kan dat natuurlijk wel eens gebeuren.

Zijn er nu werkelijk mensen op uit om zo een voordeeltje te halen? Bah.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.