Groothandel probleem door inschrijving postorderbedrijf KvK

1
Ik heb recentelijk een website overgenomen. Domein + leveranciers + klanten + voorraad.

Nu stuit ik op het probleem dat 1 van deze leveranciers mij niet wil leveren omdat ik sta ingeschreven als postorderbedrijf bij de KvK.

Volgens mij was het in het topic over de BHD dat iemand had aangegeven bij de KvK een andere activiteit te hebben gelieerd aan webwinkels. Mijn vraag, in hoeverre is de vermelding bij de KvK van belang? Zou ik in plaats van "postorderbedrijf" ook iets anders kunnen vermelden waardoor ik wel bij de betreffende groothandel kan afnemen? Is zoiets uberhaupt nog te wijzigen?

Re: Groothandel probleem door inschrijving postorderbedrijf

3
Anders gaat het bij importeurs van exclusieve merken,
maar wettelijk is dit op het randje.

Er zijn er wel die het proberen,
maar bij groothandel is het van geen enkel belang.
Wijs ze op het vrije handels verkeer binnen EU lidstaten.
Ze kunnen je alleen restricties opleggen over de manier van betalen zoals
vooruitbetaling of auto incasso.
Dit is anno 2012 heel normaal en goede zaak tegen het oplichters gilde.

Welke groothandel is dit ?
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Groothandel probleem door inschrijving postorderbedrijf

4
opabert schreef:Wijs ze op het vrije handels verkeer binnen EU lidstaten.
Ze kunnen je alleen restricties opleggen over de manier van betalen zoals
vooruitbetaling of auto incasso.
Opa Bert, niet met twee maten meten. Eerder vandaag was de wet- en regelgeging inclusief alle ambtenaren die de misbaksels fabriceren nog verrot... En nu wapperen met een EU-wet?

Maar meer praktisch: een groothandel kan je op verschillende andere manieren wel degelijk het leven zuur maken. Met stroop vang je dan meer vliegen.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Groothandel probleem door inschrijving postorderbedrijf

5
Bedankt voor de antwoorden.

De vertegenwoordiger was hier ook eerst langs geweest ter kennismaking. Dat ging allemaal goed en ik ben welbekend met de branche en andere leveranciers, zelfs bepaalde toeleveranciers van deze groothandel. Echter, niet het merk waar ik op zoek naar was bij deze groothandel.

Ik zou een online account krijgen en moest alleen nog even het uittreksel KvK toesturen. Daar stond dus postorderbedrijf EN tevens groothandel (in mijn branche). Dat stond eerst niet in mijn uittreksel dus dat snap ik niet zo goed. Ik heb gezegd dat ze het postorderbedrijf maar weg moesten poetsen en dat gingen ze bespreken.

Enfin, nog niets vernomen. Het is geen ramp, er zijn meer bedrijven die het merk voeren dus er zijn altijd wel oplossingen. Ik heb echter weinig zin om steeds een positief gesprek te hebben en dan te worden buitengesloten puur vanwege de registratie KvK. Ik heb voorlopig het merk maar even uitgeschakeld in de betreffende shop.