Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

1
Hallo,

Ik ben hier nog al nieuw en weet niet of het hier op de juiste plek staat?

Ik heb momenteel een aantal OSCommerce webshops met daar in bijna 30.000 artikelen in flink wat catagorieën onderverdeeld.

Nu is zoals jullie wel begrijpen denk ik de shop nog al traag geworden.
een collega bedrijf ook met OSC en net zo veel artikelen heeft het zelfde probleem.
Nu zijn we saman aan het kijken naar evetueel andere hosting en heb vanmiddag contact gehad met .... (zal geen naam noemen)
Deze melde mij dat in mijn shop het er redelijk goed en simpel uit ziet en ook de plaatjes niet onnodig groot zijn en dus een andere hosting dus niet perse nodig zal zijn maar dat ik beter zou kunnen overstappen naar een ander shop programma omdat OSC bij veel producten altijd vrij traag word (neem aan dat ze er verstand van hebben want ze verkopen zelf ook een OSC installatie met eigen layout enzo)

Hij adviseerde mij om over te gaan naar prestashop.

Maar als ik toch over moet gaan stappen kijk ik liever nog even rond naar wat er nog meer is in open source.

Wie heeft er tips en advies om mijn shops sneller te laten worden of naar welk shop programma ik dan het beste kan overstappen.

Vereiste is natuurlijk dat ik een beetje makkelijk mijn producten en catagorieën kan over zetten (eventueel ook de klanten maar niet perse noodzaak)

Of zeggenjullie voor een snelle shop moet je die server nemen en kan je alles laten zoals het is.

Eventueel kan ik de link naar mijn meest volle shop geven zodat jullie zelf kunnen oordelen over de beste keuze.
(wil dit niet direct doen om geen onnodige reclame te maken)

BVD,

Jasper

2
Overstappen naar PrestaShop zou ik niet doen als je een goed draaiende winkel hebt.

Op wat voor hosting zit je nu? Shared?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

4
ariebruinsma schreef:Waarom geen Magento?
Omdat dan de shop helemaal tot stilstand komt als hij bij zijn huidige hoster al problemen krijgt met osC.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Daar zit wat in, maar dan ligt het niet aan het pakket maar wordt het tijd voor een (goede) VPS.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

7
Hallo,

Ik zit bij ITHappens,

Ik heb geen idee wat VPS is?
zal het zo ff googelen.

Edit: Ik betaal niet zo veel per maand en zie dat VPS rond de 60 euro zit dus heb ik dat zeker niet.

8
60 euro per maand is wel een hele grote VPS.. .daar krijg je ook een dedicated server voor...

Voor een VPS waar jij waarschijnlijk wel al meer dan genoeg aan hebt moet je rekenen tussen de 15 en 25 euro ex. per maand.

*edit*
Ik check net de site van ITHappens en die is ook niet een van de snelste, op dit moment, kan dus gerust aan hun eigen servers liggen... misschien toch een overstap wagen naar een andere webhoster...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

9
Haha,

Ik was vorig jaar juist over van Mijndomein naat IThappens en toen was alles wel snel.

ik zal eens gaan zoeken naar een VPS die goedkoper is dan 60,-

11
Zal het eens gaan bekijken,

Heb er totaal geen verstand van wat ik nu moet nemen.

Heb ca 20GB data verkeer (en stijgende) en ongeveer 1GB schijfruimte in gebruik.

Eerst maar eens googelen over hoe en wat met een VPS want een site maken gaat wel maar eens server beheren kan ik momenteel enkel maar ervaring op doen met mijn Windows Home Server :lol:

12
Volgens mij kan een optimalisatie van de osCommerce database al voldoende helpen om de website sneller te maken.

Overstappen van shared hosting naar een VPS of (managed-)dedicated is daarvoor wel aan te raden. Dan kun je (of iemand) aan de slag om de DB te optimaliseren.
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

13
Ik zeg nee tegen VPS, en zeker niet als je een professionele shop hebt en voor Magento wilt gaan.
Altijd kiezen voor een dedicated server of uitgebreid shared pakket, de kwaliteit die je terugkrijgt is beduidend beter naar mijn mening.

Heb het eerder gezegd, maar Magento vereist veel processor kracht, dus kijk goed naar wat voor server je besteld. Ik ben laatst in een datacenter geweest en daar zie je af en toe gewoon midi towers (ja midi towers!!) staan die verhuurd worden als dedicated servers, pure oplichting dus. En je kan me veel vertellen maar als je hosting hebt voor 10 euro per maand bij wijze van spreken dan sta je met nog 100 anderen op een webserver. Een goede magento shared hosting deelt maximaal 15-25 shops op een server, afhankelijk van de maandprijs moeten dit er dan minder worden.

Nogmaals het gaat dus om de CPU bij magento en als je de quad core hyperthreaded alsnog moet delen met 100 anderen, dan blijft er weinig over voor jouw performance.. Maar goed, het blijft natuurlijk altijd een afweging of je dan ook de hogere maandlasten wilt dragen in ruil voor kwaliteit en service.

suc6!

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

14
Dit is misschien niet wat je horen wilt, en het is vrijdagavond laat en ik zit er doorheen, dus misschien ben ik wat bot maar ik denk dat je gewoon die 60 euro lachend moet gaan betalen.

Als je nu een webwinkel hebt en tegen de 30.000 artikelen begint aan te lopen, en zoveel bezoekers begint te krijgen dat je webwinkel traag wordt, 20 Gb dataverkeer, dan vraag ik me af hoe het komt dat jij niet allang graag 60 euro per maand wilt betalen voor een goede webhosting?

Het is je core business man. Snelheid scheelt echt conversie! Als je 60 euro per maand veel vind voor een webwinkel met 30.000 artikelen moet je eens serieus over je assortiment, business, foto's etc. gaan nadenken.

Overstappen van osCommerce naar Magento gaat je meer kosten dan 60 euro per maand, beter gewoon je osCommerce webwinkel opknappen en bedenken wat jou tegen haalt om gewoon met je huidige onderneming geld te verdienen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

18
eentje schreef:Ik zat me ook al te verbazen over de reactie van Dirkjan...
Haha... Tja... Sorry. Weer een bewijs dat ook mensen die hun 'bedrijf op elke laptop kunnen runnen' gewoon met kantoortijden zouden moeten werken. ;-) Maar goed ik reageer nu weer op zondagavond dus blijkbaar ben ik onbehandelbaar.
Nu op mijn weblogs:

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

19
Gewoon de mensen die topics van een half jaar oud nutteloos kicken bannen, dan ben je er zo vanaf ;-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

22
Haha,

Probleem is min of meer wel opgelost.

Een collega had het zelfde probleem en die heeft zijn admin kant laten aanpassen en toen was alles weer snel.
Ik heb een kopie van zijn admin gemaakt en nu bij mij alles ook weer snel.

Huidige status is wel dat ik Engels als taal er uit heb gehaald en ging dus van 50.000 inmiddels naar 25.000 ook dat scheelt wel.

Ik zit nog steeds op mijn shared host en laat een ander maar 60 per maand betalen ik betaal dat per jaar niet eens.

Groet,

jasper

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

23
Als je met een osCommerce webshop de database naloopt en wellicht een extra index aanmaakt omdat een module "die er later bij is gezet" iets te veel tijd neemt, is 30.000 artikelen echt geen probleem.
Als je dit alsnog doet kan het zomaar zijn dat je shop 3 to 10x zo snel wordt.
Ik heb zelf meerdere grote osCommerce webwinkels opgezet met soms meer dan 65.000 artikelen, waar dag en nacht heel veel mensen in zaten te shoppen en dat draaide prima.

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

24
We zijn inmiddels al 1 1/2 jaar verder en ook onze techniek is sterk verbeterd.
Afgelopen januari zijn we wederom overgestapt van een VPS naar een snellere Managed Dedicated server wat voor nog snellere pageload heeft gezorgd.

Maar over de database index zou ik graag meer info willen hebben.

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

25
Beste Jasper,

Ik heb je webshop bezocht, de snelheid is best goed, maar kan vast nog wel beter.
Je pagina Parse time volgens de pagina source was 0.676 seconden en dat lijkt mij iets aan de hoge kant. In diezelfde contributie van "pagina Parse time" kan je ook alle queries op je scherm weergeven. Dan zie je de tijd die iedere query nodig heeft tijdens de pagina opbouw.
De langzame queries pik je er zo uit, en dan kijk je naar de querystring.
Je kan het byv overnemen in phpmyadmin en zo zien wat die query los doet.

De uitleg over indexen staat hier: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/ ... dexes.html

Je hebt byv. de reviews aanstaan, gebruikt je die niet? Dan kan je die overal uit de code halen.
Kan zo weer 0,? , 0,0? of 0,00? seconden per pagina opleveren. Dat zelfde ook voor de regel "aantal bezoekers sinds:" Kan er ook uit, dat kost namelijk ook iedere keer tijd en heeft niet echt een doel. (tenzij je dat graag wil laten zien)

Suc6 met de jacht op trage queries,

Ol@v

Re: Welke Opensource Shop voor 30.000 artikelen

27
Hoi,

Bedankt,

Ik ga dat zeker eens proberen.
Het bezoekersaantal is inderdaad niet echt zinvol.
Reviews vraag ik standaard na 21 wel aan iedere klant maar worden niet vaak ingevuld helaas.

Wellicht ga ik daar nog een kortingsbon aan koppelen.
Waarschijnlijk dat mensen het dan wel invullen.

Ik ga zeker even proberen

Jasper

Edit:
Dit is mijn langzaamste.

[17] => select p.products_id, p.products_image, p.products_tax_class_id, if(s.status, s.specials_new_products_price, p.products_price) as products_price, pd.products_name from products p left join specials s on p.products_id = s.products_id left join products_description pd on p.products_id = pd.products_id where products_status = '1' and pd.language_id = '4' order by p.products_last_modified desc limit 66

[17] => 0.045498

Alleen nog uitvinden wat ik er mee moet om sneller te maken.