Re: To Sisow or not to Sisow

31
Ik wil hier toch een mindere ervaring met Sisow delen.

Ook wij zijn in zee gegaan met sisow. Hun iDeal-tarieven en de mogelijkheid om naar het buitenland uit te breiden waren in onze ogen zeer interessant.

Nadat we een aantal maanden gebruik hebben gemaakt van sisow, kregen we ineens de melding dat onze account niet geactiveerd zou zijn omdat we niet alle benodigde informatie opgestuurd zouden hebben. Uitermate vreemd omdat we al een hele tijd iDeal bij hun afnamen. We hebben die avond direct een mail gestuurd met de vraag of er wellicht een fout in hun systeem zat. Tevens heb ik de volgende dag geprobeerd om telefonisch contact te krijgen met de supportafdeling. Daar kreeg ik slechts te horen dat de betreffende persoon in bespreking was. De hele dag. Aan het eind van de dag kreeg ik een e-mail met de volgende tekst, ik quote: "Wij hebben tijdelijk uw account gedeactiveerd, dit i.v.m. met vragen die wij ons gerezen zijn. Ik zal u morgen zo snel mogelijk u nader informeren."

We kregen dus geen bericht dat on accounts was gedeactiveerd, we moesten daar zelf achteraan gaan. Ondertussen werd het bedrag dat bij Sisow stond niet uitgekeerd, terwijl we wel alle gelden gebruikt hadden om producten uit te leveren. We zaten dus in een situatie dat we geld te kort hadden omdat we geld uit onze eigen voorraad hadden gebruikt om de producten te versturen. iDeal garandeert de uitbetaling van transacties, maar sisow heeft daar blijkbaar een eigen interpretatie van.

Rond het middaguur had sisow nog steeds geen contact gemaakt met ons. Toen ik zelf probeerde te bellen was de betreffende persoon weer in bespreking. Aan het eind van de middag kreeg ik dan toch een belletje. Daarin werd medegedeeld dat er blijkbaar een kwaadwillende bij ons een product had besteld. Uitermate vervelend, maar dit komt uiteraard niet door ons. Na een heel gedoe, waarbij wij buiten ons boekje zijn gegaan om onze onschuld te bewijzen en ook sisow in contact te hebben gebracht met de juiste personen bij de bank (wij hebben helaas ervaring met frauduleuze transacties), werd ons account toch weer geactiveerd.

En inderdaad, die avond geschiedde er een uitbetaling. Helaas zat de betreffende transactie er niet bij. Op onze mail dat we nog steeds de transactie nog niet hadden ontvangen werd niet meer gereageerd. Een aantal telefoontjes werden beantwoord met de mededeling dat men weer in bespreking was. Pas na het zoveelste telefoontje (terwijl onze mail toch echt duidelijk omschreven was), kregen we de juiste persoon te weer te pakken. Pas acht dagen later kregen we al ons geld binnen. Wel met de excuses dat daar iets mis mee was gegaan. En opzich wilden we dat nog wel geloven.

Ondanks deze slechte ervaring wilden we met het oog op uitbreiding naar europa Sisow nog wel een kans geven. Een van de uitleggen die ze gaven waarom we werden afgesloten, was dat ze wilden kijken of wij voldoen aan alle voorwaarden. Omdat ze in eerste instantie niks konden vinden (wij voldoen simpelweg gewoon netjes aan de voorwaarden), werd ons meedegedeeld dat ze nog "in beraad" hierover zijn. Op onze vraag wat de uitkomst van dit beraad is hebben we nog steeds niks gehoord.

Sisow leek ons ideaal, maar op het moment durven we ze niet meer te gebruiken. Een goed contact met degene die ons betalingsverkeer regelt is voor ons erg belangrijk.

Wat dat betreft staat Mollie bij ons op absolute nummer 1.

Re: To Sisow or not to Sisow

32
Beste Jouke,

Ik vind het erg jammer dat de communicatie naar je zo slecht is verlopen. We moeten inderdaad, ook al brengt dat ongemakken met zich mee, erg strikt optreden bij het vermoeden van een fraudeleuze transactie.

Dat is niet noodzakelijk de schuld van de merchant, maar toch moeten wij en elke CPSP'er mede de veiligheid van online betalen bewaken.

Aan de hand van slechts je gebruikersnaam hier kan ik helaas niet precies zien wat er aan de hand was. Mocht je hier nog verdere vragen over hebben kun je me mailen op info@sisow.nl.

Nogmaals excuses voor de teleurstelling.

Re: To Sisow or not to Sisow

33
Roel Timmermans schreef:Beste Jouke,
Ik vind het erg jammer dat de communicatie naar je zo slecht is verlopen. We moeten inderdaad, ook al brengt dat ongemakken met zich mee, erg strikt optreden bij het vermoeden van een fraudeleuze transactie.

Dat is niet noodzakelijk de schuld van de merchant, maar toch moeten wij en elke CPSP'er mede de veiligheid van online betalen bewaken.
Wij hebben alle begrip voor het optreden tegen frauduleuze transacties.

Waar wij minder begrip voor kunnen opbrengen is dat jullie zonder enig medeweten ons afsloten van het systeem. En dat verdere communicatie uitermate moeizaam verliep. Wij zijn niet degene geweest die fraudeerden, wij zijn daar ook slechts de dupe van. Jullie hielden duizenden euro's achter, dat is voor ons ontzettend veel geld.

Re: To Sisow or not to Sisow

34
Ik ben vorig jaar begonnen met Mollie omdat ik geen vaste maandelijkse kosten wilde of een minimaal aantal transacties. Ik ben ontzetten tevreden met Mollie, ondersteuning is perfect, uitgebreid dashboard, etc.
Het enige wat me tegen staat zijn de kosten per iDeal transactie, ik vraag me af, waarom ben ik Sisow nooit eerder tegen gekomen, ziet er goed uit allemaal, zelfde voorwaarden maar (veel!) goedkopere transacties, of zie ik dat verkeerd?
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: To Sisow or not to Sisow

35
Roel Timmermans schreef:Ik vind het erg jammer dat de communicatie naar je zo slecht is verlopen. We moeten inderdaad, ook al brengt dat ongemakken met zich mee, erg strikt optreden bij het vermoeden van een fraudeleuze transactie.
Ik heb met verbazing het verhaal gelezen. Ik werk al jaren met andere payment service providers, maar ik heb nog nooit zoiets gehoord of zelf meegemaakt. Gaat het hier om een verdenking van fraude van een consument of van het bedrijf zelf. Het kan toch niet zo zijn dat de dienstverlening zomaar stopgezet wordt bij een draaiende webwinkel?

Ik heb hier verder geen belang bij, en ben ook niet aangesloten bij Sisow, maar wel benieuwd wat dit exact inhoudt om voorbereid te zijn bij een vergelijkbare situatie.

Re: To Sisow or not to Sisow

37
Rudy schreef:
Roel Timmermans schreef:Ik vind het erg jammer dat de communicatie naar je zo slecht is verlopen. We moeten inderdaad, ook al brengt dat ongemakken met zich mee, erg strikt optreden bij het vermoeden van een fraudeleuze transactie.
Ik heb met verbazing het verhaal gelezen. Ik werk al jaren met andere payment service providers, maar ik heb nog nooit zoiets gehoord of zelf meegemaakt. Gaat het hier om een verdenking van fraude van een consument of van het bedrijf zelf. Het kan toch niet zo zijn dat de dienstverlening zomaar stopgezet wordt bij een draaiende webwinkel?

Ik heb hier verder geen belang bij, en ben ook niet aangesloten bij Sisow, maar wel benieuwd wat dit exact inhoudt om voorbereid te zijn bij een vergelijkbare situatie.

Mijn advies aan iedereen die met Sisow in zee wil gaan, wees goed verzekerd tegen onverwachte fraude en financiele incidenten, want de kosten kunnen onverwachts aardig oplopen!

Re: To Sisow or not to Sisow

40
enne financiële incidenten?

Ik peins me suf maar kan me daarbij en bij onverwachtse fraude niks voorstellen.

Deze maand werk ik al 2 jaar met Sisow in meerdere webshops en nog nooit 1 probleem gehad :D. Mollie en Multisafepay uitgeprobeerd. Mollie had destijds lange uitbetaaltijden en Multisafepay beloont zijn goede klanten met een hoger abonnementstarief. Dat werkt bij mij niet. Dat was toen reden om over te stappen naar Sisow.

(Ter aanvulling op het onderwerp van dit topic: Het enige wat ik jammer vind van Sisow is dat je bij E-care (achteraf betalen) de besteldatum aan moet houden als factuurdatum. Verstuur je iets dus later als de besteldatum dan gaat voor de klant de factuur al lopen. Dat vind ik in vergelijking met andere achteraf-betaal-aanbieders een minpunt. Anders zou ik dat er direct bij zetten)

Oh ja wat ik echt TOP vind bij Sisow is dat je ook 's avonds bij een storing (we zagen alleen maar mislukte iDEAL-betalingen) nog iemand aan de lijn krijgt! Heb ik een keer gehad en de persoon bij Sisow heeft mij toen keurig te woord gestaan (storing lag bij de bank), stond toen ook heel snel op hun site.

PS ik las bovenstaande berichten nog even na en is het toeval dat Jouke (met een negatief bericht over Sisow) een bericht plaatst op de dag van aanmelding op dit forum (26-11-2012) en idem voor Pietzijlstra op 11-01-2013?

Re: To Sisow or not to Sisow

41
Iemand bekend met Sisow Ecare?

Er zijn nu 7 mensen geweest die hebben geprobeerd te betalen met Sisow Ecare, en alles eindigde in denied.

Al contact gezocht met Sisow uiteraard, maar die vertelde me dat er van alles kan zijn, zoals bkr registratie, onjuist ingevuld gegevens en dergelijke.

Allemaal leuk en aardig maar sommige klanten lopen wel weg, er wordt geen reden gegeven waarom ze geweigerd zijn en het is voor ons ook gissen.

3 van de 7 klanten zijn weggelopen, niets van vernomen.
1 zegt de bestelling binnenkort te gaan plaatsen en geeft toe vanwege een eigen bedrijf en inkopen daarvan bkr geregistreerd te staan.
1 heeft destijds gekozen voor overmaken en heeft het inderdaad ook overgemaakt
2 anderen hebben gezegd over te maken, maar tot op heden nog geen betaling ontvangen dus is nog afwachten.

De laatste 3 klanten die het zeggen over te maken/hebben overgemaakt die zeggen alle 3 dat ze alle gegevens goed hebben ingevuld en dat ze niet begrijpen wat er mis gaat. Dit is ook te zien want ze proberen het op 2 na allemaal meerdere keren.
Ze hebben geen bkr registratie en de namen, geboortedatum en adres is goed ingevuld zoals het bij de gemeente geregistreerd staat.

1 klant geeft zelfs aan dat ze geen achternaam hoeft in te vullen, en dat ze niet begrijpt hoe Sisow Ecare zonder achternaam goed kan scannen.
Uiteraard heb ik dit aangegeven bij Sisow, maar nog niets op vernomen.

Wel heb ik een telefoonnummer gekregen van het bedrijf die het regelt voor hun.
Eens kijken of ik daar wat wijzer wordt. Want ik heb geen achteraf betaling er in om klanten teleur te stellen.

---

Zojuist gebeld met het bedrijf die de screen regelt en ben vriendelijk te woord gestaan en er wordt uitgezocht wat er mis gaat bij deze personen.
Wel hebben we besloten dat we Sisow Ecare gaan stopzetten hierna, tenzij er een fout zit in het systeem bij Sisow en de klanten dus niet goed gescreend kunnen worden.

Er is een hele waslijst met wat tot in de puntjes goed moet zijn, en er wordt zelfs gekeken naar het postcode gebied waar de persoon woont. Als in dit postcode gebied meer dan een aantal mensen zijn die als 'fout' geregistreerd staan dan word je ook als risico gezien en dus geweigerd.
Ik kreeg niet echt het idee dat er veel mensen zijn die door al deze punten heen komen, en ze moeten een positieve score hebben van een bepaald iets voor ze worden goedgekeurd.

Het had leuk geweest.. achteraf betalen..maar op deze manier zorgt het voor teleurgestelde klanten en een hoop meerwerk en frustratie voor ons.

Re: To Sisow or not to Sisow

42
wie zegt dat ze geen bkr regsitratie hebben ? Ik bedoel heel veel mensen zeggen dat, maar hebben dat uiteindelijk wel.

Bij BKR geregistreerd staan wil niet zeggen dat dat fout is. Is alleen fout bij een negative registratie.

Tevens checken dit soort bedrijven ook of er rapporten zijn van deurwaarders, incasso bureaus etc...
Muurstickers & Sjablonen

Re: To Sisow or not to Sisow

45
Kun je makkelijk meerdere webwinkels koppelen aan 1 sisow account? In ons geval betreft het webwinkels gehost door biedmeer.
Ik ben al een tijdje aan het google/lezen maar vindt zo geen helder antwoord/voorbeeld.
Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reactie

Re: To Sisow or not to Sisow

46
Ik heb meerdere winkels gekoppeld aan 1 account.

Als je verschillende bestel nummers hebt dan is het wel goed te doen, anders is het redelijk wat werk om uit te zoeken welke betaling waarbij hoort.

Voorbeeld:
winkel 1 laat je beginnen bij 10000
en winkel 2 laat je beginnen bij 1


Ik weet trouwens niet of het mogelijk is een letter voor je bestel nummer te doen. Bij mij is het gekoppeld aan mijn shopping cart id

Re: To Sisow or not to Sisow

47
vampirelord schreef:Ik heb meerdere winkels gekoppeld aan 1 account.

Als je verschillende bestel nummers hebt dan is het wel goed te doen, anders is het redelijk wat werk om uit te zoeken welke betaling waarbij hoort.

Voorbeeld:
winkel 1 laat je beginnen bij 10000
en winkel 2 laat je beginnen bij 1


Ik weet trouwens niet of het mogelijk is een letter voor je bestel nummer te doen. Bij mij is het gekoppeld aan mijn shopping cart id
Bedankt voor de reactie. Inderdaad een goede tip om de ordernummers in andere nummerst te laten starten. Ik heb even gekeken en ik kan helaas ook niet met letters werken in de ordernummering.

Re: To Sisow or not to Sisow

48
Ben zelf erg tevreden met Sisow. Lage kosten en werkt prima voor mij
Het enige waar ik niet over te spreken ben is het Sisow E-Care systeem.
Dit is een systeem om achteraf te betalen.
Klinkt goed, maar helaas worden al mijn klanten die hiermee willen betalen geweigerd met de foutmelding "Customer not found in external DB".
Dit heeft mij helaas al omzet gekost.
Doordat een achteraf betalingsoptie verplicht is moet ik hiermee op zoek naar iets anders.
heeft iemand misschien voorstellen?

Re: To Sisow or not to Sisow

49
Rembours met hele hoge kosten?

Ik denk echter niet dat je dit als een verplicht iets moet zien. Achteraf betalen is al redelijk aan het inburgeren en als je zelf het risico niet wilt lopen dan zijn partijen als Klarna, Billink, etc. aan te raden. Het werkt omzet verhogend en de optie rembours die ik gaf is puur om jezelf om te kunnen dekken.

Re: To Sisow or not to Sisow

52
Nou, In theorie heb je gelijk. Als je alleen betalen bij afhalen toelaat (dus geen rembours of acceptgiro) moet je afhaalpunten hebben die het hele land dekken. Wat men in de wet verstaat onder wel of niet dekkend genoeg is een compleet blanco. Er is daar zover ik weet nog geen enkele duidelijkheid over.

Kies voor beide opties, zowel Betalen bij afhalen & levering onder rembours.
Je zal gewoon zien dat dik 90% van je orders betaald worden via IDEAL.
Je bent verplicht om die mogelijkheid aan die klanten te bieden, maar in de praktijk maken maar weinig mensen gebruik van die opties.
Actief in webshopontwikkeling

Re: To Sisow or not to Sisow

53
frafra schreef:Dat is alleen rechtsgeldig als je meerdere afhaalpunten hebt in het land.
Wist ik niet maar als het goed is hebben we dat aan het einde van het jaar :lol:

(Ik voldoe sowieso wel want ik bied ook betalen op rekening aan)

Re: To Sisow or not to Sisow

54
web_starter schreef:Iemand bekend met Sisow Ecare?

Er zijn nu 7 mensen geweest die hebben geprobeerd te betalen met Sisow Ecare, en alles eindigde in denied.........
Ik heb precies dezelfde ervaringen!

Zelfs mijn eigen bestelling en betaling in mijn eigen webshop mislukt.

Navragen bij zowel SiSow als Gothia leert dat je kan wachten op antwoord tenzij je zelf maar weer eens belt.

Bij mij was de verklaring, na veel zeuren om contact met support en dus om antwoord, van Gothia dat de meeste klanten bekend stonden of verkeerde gegevens verstrekten.
In mijn persoonlijk geval kreeg ik customer_id=1 mee en dat was heel iemand anders in hun database.
BUG in de SiSow voor OpenCart module?

Ik heb direct contact opgenomen met SiSow, dat is 4 dagen geleden en ik wacht nog op antwoord.

Persoonlijk stelt dat erg teleur en wekt geen vertrouwen, bij mij niet maar ook niet bij de klant.

Re: To Sisow or not to Sisow

55
Beste allemaal,

Jullie moeten je wel realiseren dat achteraf betalen bedrijven het risico van de betaling overnemen. Daarbij willen ze een bepaalde zekerheid van betaling hebben. Om dat te borgen scoren ze jullie klanten met behulp van registers (bijv BKR) en andere gegevens. De methodiek verschilt per bedrijf.

Dit houdt in dat niet elke consument in aanmerking komt voor achteraf betalen. Het is natuurlijk vervelend dat je eerste 9 bestellers een afwijzing krijgen maar ik zou het nog even aankijken. Bij 100 of meer orders kan je pas echt wat zeggen over het resultaat.

Naast Sisow kan je overigens ook terecht bij AfterPay, Billink (ook zakelijk), Klarna en Buckaroo betaalgarant.
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl

Re: To Sisow or not to Sisow

56
Je vergeet Svea Webpay... maar dit terzijde.

Helaas is het zo dat Sisow Ecare acceptatie ontzettend laag is. Ik heb geruchten gehoord op de WWV en van die percentages word je als webwinkelier niet vrolijk. Andere geruchten gaan dat Sisow een ander bedrijf zoekt voor haar Ecare....

Dus wie weet gloort er hoop...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: To Sisow or not to Sisow

57
Wat is jullie ervaring met de support van sisow en hoe snel het inschrijven gaat? Ik heb 14 januarie alle benodigde documenten voor de inschrijven opgestuurd maar nog niks van sisow te horen gekregen. Heb vorige week een mailtje gestuurd hoe het er mee stond, maar ook daarop nog geen reactie gehad.
Stuitr.nl

Re: To Sisow or not to Sisow

58
Ik vond het aantal formulieren enzo ook een beetje erg veel. Het duurde bij mij ook iets langer dan ik had verwacht, maar ik kwam van omnikassa, dus het was zowieso een hele verbetering.

Nu alles eenmaal loopt bij sisow, kan ik geen enkele klacht melden.