Btw-bon komt te laat voor belastingaangifte

1
Ik heb enkele voorraaddozen gekocht bij Xenos, toen ik nog niet wist dat ik btw-bonnen/facturen op naam van mijn bedrijf moest hebben. Nu heb ik hierover contact gezocht met Xenos en ze zouden op basis van de scans van mijn bonnen alsnog een of meerdere facturen voor me opstellen. Dit duurt me inmiddels echter te lang, ze reageren ineens niet meer en morgen moet ik op zijn laatst mijn eerste btw-aangifte de deur uit doen. Ik heb nu alleen maar Xenos-bonnetjes zonder btw-vermelding of naam van mijn bedrijf. Kan ik deze bonnetjes en de bijbehorende facturen die voor mij gemaakt worden ook nog gebruiken bij de aangifte over het vierde kwartaal, of is het dan te laat? Ik neem aan dat ik niet zelf de betaalde btw mag gaan zitten berekenen en invoeren.

Re: Btw-bon komt te laat voor belastingaangifte

2
Als je geldige BTW facturen heb mag je die ook met terugwerkende kracht verrekenen over vorige kwartalen.

Overigens is een bonnetje met jouw bankrekeningnummer (PIN bon) en BTW vermelding ook goed genoeg voor in je administratie om de BTW terug te krijgen.

Re: Btw-bon komt te laat voor belastingaangifte

3
Dank je voor de tip.
Xenos vermeldt helaas niet standaard btw op de kassabon. Kwam ik te laat achter. Al doende leert men: voortaan ga ik hier nadrukkelijk om vragen :)
Vandaag is mij trouwens alsnog de factuur gestuurd met btw, maar ze hebben de datum van vandaag vermeld terwijl dat niet strookt met de 19% btw die ik in augustus en september heb betaald. Je weet maar nooit, de belastingdienst kan zomaar moeilijk gaan doen, die is ook niet gek. Maar weer een mailtje terug dus...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Btw-bon komt te laat voor belastingaangifte

5
Cardexchange.com schreef:Niet weggooien deze factuur. Lijkt mij verder een prima factuur om in je boekhouding op te nemen, ook al klopt ie niet helemaal.
Inderdaad. En als jij kan aantonen dat je je best gedaan hebt om een nieuwe, juiste factuur, te eisen, dan is dat goed genoeg voor de BD om de betaalde BTW terug te vorderen.