zelf foto's maken

1
Ik ben een beginnende ondernemer die van een deel van de producten zelf foto's maakt. Nu valt dat niet echt mee. Ik heb daglichtlampen gekocht (2 van 45 watt) maar ik heb nog steeds schaduw en een niet helemaal witte achtergrond.

Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan oplossen.

Ik hoor het graag.

Gr. Liranda

http://www.kaarsen-online.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: zelf foto's maken

9
Hallo Liranda,

Ik heb even op je webshop gekeken, wat opvalt is dat veel fotos onderbelicht/donker zijn.
Mijn ervaring met productfotografie is dat je lekker veel licht nodig hebt.
Plaats de lampen veel dichter bij het object en wat zo ie zo helpt, de fotos nemen bij een groot raam. Het licht van buiten kan heel goed helpen. Hoe eenvoudig de opzet ook is.

Zelf heb ik hele mooie fotos gemaakt met slecht een wit/blauw karton of laken op een tafel naast het raam. Met slechts twee extra lampen om de schadow te onderdrukken. Ook doet de flitser van de camera soms wonderen (juist overdag).

Voorbeeld:

Afbeelding


De opstelling:
Karton (boekenwinkel), Spiegel (Xenos)
Karton gebogen naar achter geplaats. De spiegel neemt zelf de kleur aan en geeft een licht effect op de achtergrond.

Afbeelding


De fotos zijn onbewerkt. (geen photoshop oid)

Suc6

Ol@v

Re: zelf foto's maken

11
Ol@v schreef:Hallo Liranda,

Ik heb even op je webshop gekeken, wat opvalt is dat veel fotos onderbelicht/donker zijn.
Mijn ervaring met productfotografie is dat je lekker veel licht nodig hebt.
Plaats de lampen veel dichter bij het object en wat zo ie zo helpt, de fotos nemen bij een groot raam. Het licht van buiten kan heel goed helpen. Hoe eenvoudig de opzet ook is.

Zelf heb ik hele mooie fotos gemaakt met slecht een wit/blauw karton of laken op een tafel naast het raam. Met slechts twee extra lampen om de schadow te onderdrukken. Ook doet de flitser van de camera soms wonderen (juist overdag).

Voorbeeld:

Foto

De opstelling:
Karton (boekenwinkel), Spiegel (Xenos)
Karton gebogen naar achter geplaats. De spiegel neemt zelf de kleur aan en geeft een licht effect op de achtergrond.

Foto

De fotos zijn onbewerkt. (geen photoshop oid)

Suc6

Ol@v
Dit vind ik echt heel leuk gedaan!

Topicstarter: Ik zou inderdaad goed kijken naar de lichten die je gebruikt en nabewerken kan tegenwoordig erg makkelijk, zoals met het al genoemde picasa, of met een online programma. Gewoon wat meer 'brightness' en eventueel highlights toevoegen.
Voor mooie lace wigs, kijk op: http://www.welovewigs.nl

Re: zelf foto's maken

12
Hallo Liranda,

Wat me gelijk opvalt bij de foto's in jouw shop is dat de resolutie veel te laag is. Goed genoeg voor het kleine voorbeeldje, maar als je hem gaat vergroten zie je wat je juist niet wil zien (pixels). Wat ik zou adviseren is óf de inzoom optie uitzetten, of grotere fotobestanden gebruiken (dit is bij veel camera's in te stellen in het menu, gebruik in ieder geval het grootste formaat JPEG).

Kan je camera geen grotere bestanden maken? Dan zou ik een kijken naar een andere camera (goede camera's worden steeds goedkoper).

Daarnaast zou je er eens over na moeten denken om meer één lijn in je productfoto's te trekken. Dat komt professioneler over.

Groetjes Fabian

EDIT: @CarinaM; even een aanvulling... Je kan wel een klein beetje sleutelen met brightness en highlights, maar pas hier wel mee op. Als je er te veel mee stoeit gaat de kwaliteit van de foto achteruit! Het beste is om met de opname al zo dicht mogelijk in de buurt te komen van de uiteindelijke foto.

Re: zelf foto's maken

13
Het beste resultaat bereik je door de omtrek te selecteren en dan uit te snijden via een foto bewerking programma. En dan een .gif maken. Veel werk, maar als ik het zo zie, heb je niet al te veel producten.

Re: zelf foto's maken

14
Waarom gebruik je .GIF?
GIF ondersteunt maar 8-Bits dus 256 kleuren.
Daarom niet geschikt voor foto's.
Ik zou eerder voor .PNG of .JPG gaan.
Actief in webshopontwikkeling