Webwinkels inbrengen in een bv

1
Begin volgend jaar wil ik mijn EZ inbrengen in een nieuwe BV.
Wie heeft er ervaring of een voorbeeld voor het berekenen van goodwill van een webwinkel die in deze nieuwe BV wordt ingebracht?

Re: Webwinkels inbrengen in een bv

2
De regels rondom het oprichten van een BV zijn onlangs (oktober) flink aangepast. Het is niet meer zo zwart wit als voorheen. Je moet verschillende belangrijke keuzes maken bij de oprichting.

Wat ook nog belangrijk kan zijn is de structuur. Ga je één BV oprichten of een holding met werkmaatschappij. Je kan het beste even contact opnemen met een goede accountant om dit allemaal door te spreken. Het is belangrijk dat je de goede keuzes maakt en daar kan je het beste een professional voor inschakelen.

Re: Webwinkels inbrengen in een bv

4
Niet als je de EZ ruisloos inbrengt. Hoef je niet fiscaal af te rekenen en kun je de goodwill over de jaren afschrijven!
Wie heeft er ervaring mee of weet een ervaringsdeskundige?
Accountants genoeg maar weinig die er verstand van hebben als het om een webwinkel gaat. Ze vergelijken het met stenen winkels. Echter als die deur gesloten is komt er geen omzet binnen. Mijn winkels zijn 24/7 open.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkels inbrengen in een bv

5
Zoek een accountant met ervaring in IT of internetprojecten. Een webwinkel heeft drie immateriële vaste activa die vergelijkbaar zijn:

• (merk)naam;
• klantenbestand;
• intellectuele eigendom van software.
PBK schreef:Hoef je niet fiscaal af te rekenen en kun je de goodwill over de jaren afschrijven!
Voor de waardering heb je een accountantsverklaring nodig (aangenomen dat je geen verkrijgingswaarde kunt aantonen). Je kunt anders € 1 miljoen aan immateriële vaste activa uit de duim zuigen en daarop vervolgens gedurende 20 jaar jaarlijks € 50.000 afschrijven aan "lasten".
StoreCore.io

Re: Webwinkels inbrengen in een bv

7
PBK schreef:Wie kent een accountant met ervaring in IT of internetprojecten?
In welke omgeving zit je? Mijn accountant kan ik je wel aanraden, maar als je aan de andere kant van het land zit is dat niet echt ideaal.