Administratie pretashop

1
Hier gebeurd de administratie van de andere webwinkels in Excel.
Simpel vanuit de database exporteren.

Maar nu de derde webwinkel via prestashop is, wil ik toch eens weten, hoe doen jullie de administratie?

Re: Administratie pretashop

2
Ik heb onze MySQL-database uitgebreid met één tabel voor FiFo-voorraadbeheer. Elke voorraadmutatie is daarin één record met onder andere artikelnummer, EAN, datum, aantal bij of af (plus of min) en bedragen (zodat je uit inkoopkosten direct een kostprijs per stuk en vervolgens per order kunt afleiden).

De tabel is via artikelnummers en ordernummers te koppelen aan de rest van de database, maar staat verder op zich. Ik kan dus in principe de hele database vervangen, bijvoorbeeld bij de overstap naar een ander platform, met behoud van de voorraadadministratie.

Dat is, denk ik, het belangrijkste aandachtspunt voor een groeiende webwinkel. Verkopen en betalingen zijn meestal al fatsoenlijk geautomatiseerd; de volgende stap is het voorraadbeheer.
StoreCore.io

Re: Administratie pretashop

3
Het voorraadbeheer in Prestashop werkt voor nu prima voor mij. Ik zou alleen graag weten hoe ik de rest van de administratie zo gemakkelijk mogelijk ga krijgen, bijvoorbeeld per kwartaal OB aangifte. Hoe zoeken jullie deze cijfers bij elkaar in prestashop?

Re: Administratie pretashop

4
web_starter schreef:Het voorraadbeheer in Prestashop werkt voor nu prima voor mij. Ik zou alleen graag weten hoe ik de rest van de administratie zo gemakkelijk mogelijk ga krijgen, bijvoorbeeld per kwartaal OB aangifte. Hoe zoeken jullie deze cijfers bij elkaar in prestashop?
Ik maak een export van alle orders in excel en zet deze zo over in mijn eigen administratie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Administratie pretashop

6
web_starter schreef:Hallo Tanya,

Bedankt, waar maak jij de export?
Ik kan in de nieuwe versie nergens terugvinden hoe ik de cijfers van een kwartaal op een rijtje krijg..
Ik gebruik daarvoor de module 'export orders', ik weet niet meer precies waar ik die heb gedownload, maar Google kan het je vast vertellen ;) . Succes!