PHP probleempje

1
Beste PHP meesters,

Ik heb een file veranderd mijn pdf.php

Ik wil graag dat de btw nummer van klanten zichtbaar word op een pdf bestandje. Nu heb ik daarvoor deze code gebruikt:

$pdf->Ln(5);
$pdf->Cell(0, 6, self::l(self::$order->invoice_number));
$pdf->Ln(5);
$pdf->Cell(0, 6, self::l(self::$order->kvknum));
$pdf->Ln(5);
$pdf->Cell(0, 6, self::l('test text hier5'));

Helaas laat deze code wel invoice_number en text text hier5 zien, maar niet het kvknum. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt

Re: PHP probleempje

2
Als $order->invoice_number wel bestaat en $order->kvknum niet, moet je kijken naar de code van het object $order. Komt kvknum daarin voor als eigenschap of methode?
StoreCore.io

Re: PHP probleempje

3
Met andere woorden.
Vraag jij naar het KVK nummer bij een account aanmaken.
Word het KVK nummer ook gevraagd in de sql query die gemaakt word.
Zo ja waar word deze vandaan gehaald uit order of bijv. uit adressbook of customer?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: PHP probleempje

4
Ah bedankt voor de snelle reacties.

kvknum word gevraagd bij het registreren en word ook netjes op geslagen in de sql database. Is ook zichtbaar in de back office als je bij klanten kijkt en ook als je bij invoice kijkt, alleen op de pdf wil het niet verschijnen.

Ik ga met jullie tips aan de slag
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: PHP probleempje

5
Na onderzoek blijkt idd dat kvknum niet onder $order valt maar onder:

class CustomerCore extends ObjectModel
{
public $id;

/** @var string kvknum */
public $kvknum;

Dit zit in customer.php

In pdf.php probeer ik hem optevragen door middel van:
$pdf->Cell(0, 6, self::l(self::$customer->kvknum));

Helaas werkt dit niet.

kvknum, gaat prima via het registratie formulier, naar de SQLdatabase en de backoffice, enkel het oproepen in de PDF.php gaat niet.
( heb dit gedaan dmv een tutorial )
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Re: PHP probleempje

6
Waarschijnlijk word er eerst ergens daarvoor een database query gedaan.
Daar moet ook het KvK nummer in. Anders kan je vragen wat je wil in de PDF maar als deze de gegevens niet beschikbaar heeft....
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: PHP probleempje

7
vampirelord schreef:Na onderzoek blijkt idd dat kvknum niet onder $order valt maar onder:

class CustomerCore extends ObjectModel
{
public $id;

/** @var string kvknum */
public $kvknum;

Dit zit in customer.php

In pdf.php probeer ik hem optevragen door middel van:
$pdf->Cell(0, 6, self::l(self::$customer->kvknum));

Helaas werkt dit niet.

kvknum, gaat prima via het registratie formulier, naar de SQLdatabase en de backoffice, enkel het oproepen in de PDF.php gaat niet.
( heb dit gedaan dmv een tutorial )
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Ik denk dat je verwijzing self::$customer niet klopt aangezien deze dus nu de order/pdf object is.
je zal aan de hand van je order id een geassocieerde $customer object moet initialiseren, en deze eenvoudig beschikbaar maken in de class (self) waarin in je nu werkt.

ik speculeer nu, ik heb geen idee hoe je datastructuur in elkaar zit (dus wat je hier zit is een geen copy paste oplossing maar een idee)

$customer = new CustomerCore(); // uitgaande dat dit de class is voor customer
$customer->set_customer($order->customer_id); // uitgaande dat een order 1 customer heeft en de field customer_id ook in $order aanwezig is.

dan kan je daarna makkelijk:-

$pdf->Cell(0, 6, self::l($customer->kvknum));
<?php echo base64_decode('Q09ERSBHVVJV'); ?>