Social Media Tips

1
Ik stel voor aan iedereen om hier alle mogelijke tips i.v.m. gebruik van social media te posten. Lekker handig voor iedereen.

Ik zal dan maar (als Social Media Coach) de aanzet geven. :wink:

Social Media Facebook Tip : Wist je, dat je, je berichten kan inplannen. Hiermee bedoel ik dat je datum en tijdstip kan ingeven waarop een bericht (status update) effectief geplaatst wordt op jou Facebook-pagina.


Als Social Media consultant biedt ik verschillende diensten aan die kunnen helpen bij het gebruik van Social Media voor webwinkels.

De goedkoopste formule is je te abonneren op mijn “Social Media Coach follow up”. Zo kan je voor slechts 8€/maand altijd beroep doen op jou eigen Social Media Coach die al jou vragen omtrent Social Media binnen de 7 dagen zal beantwoorden.

Indien je meer informatie wenst aangaande deze dienst of een uitgebreid overzicht wenst van alle diensten die ik kan aanbieden op gebied van Social Media, stuur dan een mailtje naar socialmediacoach@telenet.be

Re: Social Media Tips

2
Een halve tip geven en vervolgens geld vragen voor meer is niet echt een goed voorbeeld van juist gebruik van social media platforms zoals dit forum.

Een goede tip had kunnen zijn; Met gratis software zoals Hootsuite kan je tweets en facebook updates inplannen of zelfs automatisch laten inplannen voor maximale exposure (aldus Hootsuite).

Re: Social Media Tips

4
Weet je, voor sommige mensen die heel erg vertrouwd zijn met Social Media en de werking en mogelijkheden van de verschillende kanalen, zal dit inderdaad een halve tip zijn.

Voor anderen (en mijn ervaring leert dat die “jammer genoeg” nog in de meerderheid zijn) zal dit een leuke interessante tip zijn.

Hootsuite is inderdaad een goeie tool. Maar, let op, met de woorden “gratis software”. De “gratis” software geldt echter tot maximaal 5 sociale profielen.
In sommige gevallen kan dit voldoende zijn, in andere gevallen net niet, en dan “kan” je overschakelen naar een betalende ‘PRO’ versie van 9,99$/maand …

Kwestie van volledig te zijn é :wink:

Mijn advies is altijd: niet lopen vooraleer je kan wandelen :!:

O ja … en wat dat ‘beetje reclame’ betreft over mijn eigen diensten. Ik vraag geen geld voor meer :?: … mijn tips deel ik graag met iedereen hier aanwezig. Lijkt mij gewoon (hoop ik) een leuke topic om social media tips te plaatsen (tenzij er al zo’n topic bestond natuurlijk).

Mijn diensten, waarover ik spreek, dit zijn zaken die ik ondernemers en bedrijven kan aanbieden. En nogal logisch dat ik niet ‘gratis’ werk hé 8)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Social Media Tips

6
Als dienst aanbieder moet je ervanuit gaan dat degene die jouw diensten zoeken leken zijn.
dus om direct geld te vragen is een afschrik methode. Wellicht weet je veel van seo, maar nog niet van verkopen :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Social Media Tips

7
Social media coach.... Vertel eens welke ervaringen je allemaal heb. Voor welke bedrijven je werkt. Referenties van andere mensen.

Persoonlijk vind ik de benaming Social media expert dikke onzin. Zelfde voor Social media coach. Het enige wat gedaan wordt is voor (veel) geld uitgelegd hoe je social media gebruikt. En wat do's en dont's. Ja, tuurlijk kunnen mensen daar wat aan hebben. Maar die info kun je veel ook op internet vinden. En uitleg over hoe alles op Twitter of Facebook werkt kun je ook aan je buurjongen of neefje vragen.

Verder zou je voor Twitter eens moeten kijken of http://twittermania.nl. Een geweldige site over echt alles rondom Twitter. Goede kans dat de informatie die een social media expert iemand zou aanleren daar vandaan komt. (Er zijn er zelfs die die website niet kennen.)

Ik weet niet of er ook z'n website is op het gebied van Facebook. Als ik die nog een keer tegenkom zal ik het wel even laten weten.

Maar goed, als je jezelf dus Social Media expert of coach wil noemen laat dan écht eens zien dat je meer kan dan tips geven. In Nederland schijnen alleen al op Linkedin meer dan 480.000 zich 'expert' in Social Media te noemen.

Re: Social Media Tips

8
Maurice schreef:Als dienst aanbieder moet je ervanuit gaan dat degene die jouw diensten zoeken leken zijn.
dus om direct geld te vragen is een afschrik methode. Wellicht weet je veel van seo, maar nog niet van verkopen :)
Raar toch hoe iedereen er hier van uit gaat dat ik "direct" geld vraag. Dit is helemaal niet het geval. Ik stel enkel dat ik diensten kan aanbieden die inderdaad wat kosten :roll:

Voor de rest ... maar nu lijk ik in herhaling te vallen, hoop ik dat dit een nuttige topic kan worden voor dit forum :)

Re: Social Media Tips

9
Storites schreef:
Maurice schreef:Als dienst aanbieder moet je ervanuit gaan dat degene die jouw diensten zoeken leken zijn.
dus om direct geld te vragen is een afschrik methode. Wellicht weet je veel van seo, maar nog niet van verkopen :)
Raar toch hoe iedereen er hier van uit gaat dat ik "direct" geld vraag. Dit is helemaal niet het geval. Ik stel enkel dat ik diensten kan aanbieden die inderdaad wat kosten :roll:

Voor de rest ... maar nu lijk ik in herhaling te vallen, hoop ik dat dit een nuttige topic kan worden voor dit forum :)
Volgens mij zijn de intenties met een dergelijke op duidelijk genoeg.
Een halve tip geven die je even snel uit een lijstje hebt geplukt, doen alsof het een interessant topic kan worden en dan een uitgebreid verhaal vertellen over diensten voor 8 euro per maand.

Ik stel voor dat we het topic voortzetten zonder die verkooppraatjes. Edit je op?

Re: Social Media Tips

11
Volgens mij zijn de intenties met een dergelijke op duidelijk genoeg.
Een halve tip geven die je even snel uit een lijstje hebt geplukt, doen alsof het een interessant topic kan worden en dan een uitgebreid verhaal vertellen over diensten voor 8 euro per maand.

Ik stel voor dat we het topic voortzetten zonder die verkooppraatjes. Edit je op?
Uit een lijstje geplukt ..... :shock: mannekes toch.

In ieder geval, don't worry, ik maak een nieuwe topic aan (wil niet dat er iemand denkt dat ie zich voelt aangesproken met om iets te kopen bij mij met een zwak verkoopspraatje) :?
Heb hier al ferm gelachen met de zaken die gezegd worden :lol:

Re: Social Media Tips

12
Jan Speelgoedboer schreef:Als daar echt de behoefte aan is dan kun je beter een nieuw topic openen; zo'n 'valse' start blijft nagalmen ..

En er zijn inderdaad veel die op dit vlak hun diensten aanbieden ..
Wel, daar kan ik jou in volgen.
Ik zal asap een nieuwe Topic openen.
Deze mag wat mij betreft op closed worden gezet.

Re: Social Media Tips

13
Nog een topic? Dit is al je tweede topic hierover. En ja zo'n tip die je gaf komt van een lijstje. Of in iedergeval is makkelijk op internet te vinden. Dus wat is nu de bedoeling van nog een ander topic starten? Waar er random social media tips gepost kunnen worden?

Re: Social Media Tips

15
Dit topic stond hier al, onder vraag & aanbod. Daar staat hij op zich prima.
Op zich mag Storites best zijn diensten aanbieden in het Vraag en Aanbod gedeelte, maar daar kan dus ook op gereageerd worden door de leden, zoals nu gebeurd.

Re: Social Media Tips

16
Wouterjan schreef:Social media coach.... Vertel eens welke ervaringen je allemaal heb. Voor welke bedrijven je werkt. Referenties van andere mensen.

Persoonlijk vind ik de benaming Social media expert dikke onzin. Zelfde voor Social media coach. Het enige wat gedaan wordt is voor (veel) geld uitgelegd hoe je social media gebruikt. En wat do's en dont's. Ja, tuurlijk kunnen mensen daar wat aan hebben. Maar die info kun je veel ook op internet vinden. En uitleg over hoe alles op Twitter of Facebook werkt kun je ook aan je buurjongen of neefje vragen.

Verder zou je voor Twitter eens moeten kijken of http://twittermania.nl. Een geweldige site over echt alles rondom Twitter. Goede kans dat de informatie die een social media expert iemand zou aanleren daar vandaan komt. (Er zijn er zelfs die die website niet kennen.)

Ik weet niet of er ook z'n website is op het gebied van Facebook. Als ik die nog een keer tegenkom zal ik het wel even laten weten.

Maar goed, als je jezelf dus Social Media expert of coach wil noemen laat dan écht eens zien dat je meer kan dan tips geven. In Nederland schijnen alleen al op Linkedin meer dan 480.000 zich 'expert' in Social Media te noemen.
Wel, dit is in ieder geval een geanimeerde discussie …

Met 1 iets kan ik akkoord gaan, een social media expert bestaat niet ! In een vakgebied dat zo snel evolueert kan er gewoon niemand expert worden. Iedereen die zichzelf een expert noemt … gaat volgens mij een stap te ver.
Dat er in Nederland 480.000 zijn die zichzelf zo noemen, kan ik niet geloven … wat iedereen die al lang en goed bezig is met Social Media weet dat hij zichzelf zo niet mag en kan noemen.

Een social media coach heeft wel degelijk zin. Geloof me. Wie komt zeggen dat dit niet zo is … zou beter zelf eens te rade gaan bij mensen die dag in, dag uit bezig zijn met Social Media.
Klopt … veel info kun je op internet vinden, maar wat doen ze met die info. Interpreteren ze die info juist … of fout ?
Als ik kijk naar de vele Facebook-pagina’s die ondernemers en zelfstandigen online plaatsen … en erger nog, als ik zie wat ze ermee doen en hoe ze die gebruiken, dan alleen al begrijp je dan een Social Media Coach geen onzin is.
Meer dan de helft van de FB-pagina’s voor zakelijk gebruik zijn ronduit slecht. De tijd die ondernemers daar in stoppen, hadden ze beter in andere marketing gestopt.

Er is nog een ander belangrijk issue. Tijd ! Het kan toch niet zijn dat we ervan uitgaan dat een ondernemer zijn tijd verspilt aan het opzoeken op internet van hoe alles wel of niet werkt. In deze moeilijke economische tijden kan hij zijn kostbare tijd beter anders gebruiken.
Een Social media coach kan via enkele simpele tips, weetjes, insight informatie, ervaring, dagelijkse kennis uitbreiding, enzovoort een ondernemer helpen om de tijd die hij spendeert aan Social Media … nuttig te spenderen, zo efficiënt mogelijk en op een goeie manier, zodat hij wel zijn doelstellingen kan bereiken, die hij voor ogen had toen hij een Facebookpagina, Twitter-account, Linkedin-account, Pinterest-account of andere had aangemaakt …….
In de veronderstelling dat hij ook goed nagedacht heeft over het “nut” en de “doelstellingen” van Social Media voor zijn of haar zaak natuurlijk.

En vertel mij ook eens hoeveel buurjongens of neefjes weten hoe ze de prestatie van een onderneming op Social Media moeten meten ? Weten zij wat KPI’s zijn en hoe je ze moet bepalen? Wat is ROI en hoe kan je die voor Social Media meten ?
Kennen zij berekeningsmethodes om de efficiëntie van jou berichten op FB te meten zoals IPM (Interactions per Mille) of het meer accurate NPM (Netto Post Measurement) en de 90-9-1 regel, enzovoort …

Dus, wat ik wil zeggen. Er is veel meer dan die ene tip die ik daar gaf.
Ok, het was een relatief eenvoudige tip, maar zelf zoiets is door veel ondernemers al niet geweten (ook al is het vrij gemakkelijk op internet terug te vinden). En zoals er hier al eerder werd gesteld. Veel van de gebruikers zijn echte leken … en dan begin je beter met eenvoudige en bruikbare tips dan met hoogdravende theorieën, niet?

Ik geef heel binnenkort een lezing over Social Media voor ondernemingen voor een vakgroep van tuinaannemers in West-Vlaanderen. De voorzitter van die vakvereniging heeft mij zelf gevraagd het heel laagdrempelig te houden en veel interactiviteit in te bouwen. Mijn publiek daar zijn mannen die ganse dagen buiten zitten te werken, met hun handen. Eens het avond is spenderen zij geen uren nog aan zaken opzoeken op internet, enzovoort … logisch.
Wel is er interesse in hoe ook zij Social Media kunnen inzetten binnen hun vakgebied ….. dus dan heeft een Social Media Coach wel degelijk zin toch … ?
:wink: