starten als student

1
Hallo,

Ik ben een Belgische student met de intentie een webshop te gaan uitbaten.
Ik ben langs geweest bij de boekhouder en deze wist mij te vertellen dat ik een btw nummer dien aan te vragen en ondernemingsnummer ; dit kost +- 250 euro alles bij elkaar.
Alsook een cursus bedrijfsbeheer, opnieuw 250-300 euro

Maar hij was vrij onduidelijk over hoe het met het kindergeld zit, wanneer je dit verliest en dergelijke..

Iemand die hier meer duiding kan over geven?

Re: starten als student

3
Nee ,

Heb ondertussen vernomen dat er heel wat kosten aan verbonden zijn ...

Iemand die mij duidelijk kan aangeven wat ik overhoud als ik een product aan 2.80 (incl btw uit china ) inkoop en verkoop aan 12 euro ( incl btw)

Dit min alle kosten aan belasting en dergelijke ...

alvast bedankt

Re: starten als student

4
GN93 schreef:Iemand die mij duidelijk kan aangeven wat ik overhoud als ik een product aan 2.80 (incl btw uit china ) inkoop en verkoop aan 12 euro ( incl btw)
Die vraag kan je pas beantwoorden als je weet hoeveel je zal verkopen. Daarvoor moet je eerst wat marktonderzoek doen. Probeer te achterhalen of veel mensen interesse hebben in je product.

Je zal er toch minstens 100 per maand moeten verkopen. Dan heb je €1200 - €280 kosten. Dan nog alle kosten om je onderneming draaiende te houden. Boekhouder, kosten van de webshop, (telefoon) support, belastingen, marketing, logistiek.

In het begin zal je met verlies werken, pas als je webshop populairder wordt kan je grote winsten maken. Op voorwaarde dat het product aanslaat natuurlijk!
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: starten als student

5
Beste,

Ik vroeg me af hoeveel percent belasting en dergelijke je zoal zou verliezen.
En hoe zit het met verlies van kindergeld en dergelijke?

Alvast bedankt voor degene die antwoorden

Re: starten als student

6
GN93 schreef: En hoe zit het met verlies van kindergeld en dergelijke?
Volgens Partena:

Aan de slag als zelfstandige?

Als je een zelfstandige activiteit in hoofdberoep uitoefent, dan veronderstellen we dat je het toegelaten aantal uren of inkomen overschrijdt. Wij stoppen daarom de betaling van de kinderbijslag. Als je echter minder dan 240 uren per kwartaal werkt of de inkomstengrens niet overschrijdt, dan kunnen wij de betaling hervatten op grond van een verklaring op eer.

Een zelfstandige activiteit met vrijstelling van sociale bijdragen of in bijberoep, brengt geen onderbreking in de uitbetaling van de kinderbijslag mee.

Het maximum bedrag tot wanneer je ten laste blijft van je ouders kan je hier terug vinden:
http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/t ... dent.htm#F

Lang leve google :wink:

Re: starten als student

7
beste,

Dus vanaf +- 3000 euro verlies je het recht op kinderbijslag.
Je kan dacht ik aangeven of je het online werken als bijberoep of als hoofdberoep kan opgeven, Neen?

en vanaf je die grens overschrijd wat zijn de gehanteerde belastingen die je dient te betalen?

groeten