starten als student

1
Hallo,

Ik ben een Belgische student met de intentie een webshop te gaan uitbaten.
Ik ben langs geweest bij de boekhouder en deze wist mij te vertellen dat ik een btw nummer dien aan te vragen en ondernemingsnummer ; dit kost +- 250 euro alles bij elkaar.
Alsook een cursus bedrijfsbeheer, opnieuw 250-300 euro

Maar hij was vrij onduidelijk over hoe het met het kindergeld zit, wanneer je dit verliest en dergelijke..

Iemand die hier meer duiding kan over geven?

Re: starten als student

3
Nee ,

Heb ondertussen vernomen dat er heel wat kosten aan verbonden zijn ...

Iemand die mij duidelijk kan aangeven wat ik overhoud als ik een product aan 2.80 (incl btw uit china ) inkoop en verkoop aan 12 euro ( incl btw)

Dit min alle kosten aan belasting en dergelijke ...

alvast bedankt

Re: starten als student

4
GN93 schreef:Iemand die mij duidelijk kan aangeven wat ik overhoud als ik een product aan 2.80 (incl btw uit china ) inkoop en verkoop aan 12 euro ( incl btw)
Die vraag kan je pas beantwoorden als je weet hoeveel je zal verkopen. Daarvoor moet je eerst wat marktonderzoek doen. Probeer te achterhalen of veel mensen interesse hebben in je product.

Je zal er toch minstens 100 per maand moeten verkopen. Dan heb je €1200 - €280 kosten. Dan nog alle kosten om je onderneming draaiende te houden. Boekhouder, kosten van de webshop, (telefoon) support, belastingen, marketing, logistiek.

In het begin zal je met verlies werken, pas als je webshop populairder wordt kan je grote winsten maken. Op voorwaarde dat het product aanslaat natuurlijk!
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: starten als student

5
Beste,