Zouden jullie dit accepteren van een leverancier?

1
Even checken of ik mij nu aanstel of niet.

Zoals jullie weten verkoop ik beelden. Breekbare luxe artikelen dus. Nu heb ik een beeld zonder doos ontvangen. Gewoon met bubbeltjes verpakking er los omheen. Nu heb ik de leverancier gemaild en die deed net alsof ik de grootste onzin verkocht. Ik mocht blij zijn dat ik uberhaupt een beeld had. Nu heb ik eerder exact hetzelfde probleem met een andere leverancier gehad. Die leverde in kapotgescheurde dozen. Ook die vond dat de verpakking niks met het product te maken had en ik blij mocht zijn dat alles heel was…. Ik heb daarna daar nooit meer iets besteld.
Nu zag ik ook dat een aantal dozen opengemaakt en weer dichtgeplakt zijn. De leverancier heeft pas zijn showroom gesloten en ik vraag mij af of er een paar dingen tussenzitten die misschien al (heel lang) ter display gestaan hebben. Niet nieuw dus. Nu heb ik dat maar zo gelaten maar ik blijf er wel een dubbel gevoel bij houden. Ik moet het misschien zelf nog maar een keer openmaken controleren of er geen stof/beschadigingen op zitten. Ik vind het gewoon heel erg belangrijk dat de klant een goede indruk heeft van hetgene dat hij bij mij besteld heeft. Als een klant een product krijgt waar iets mis mee is heb ik een probleem. Kijk het gebeurd ook wel eens dat een doos gedeukt is maar dan denk ik ook ‘kan gebeuren’. Dat is tenslotte de taak van de doos. Het product beschermen.

Ik vind een verpakking wel degelijk onderdeel van een product. Nu heeft het natuurlijk ook wel te maken met wat voor product. Een kledingstuk zal ook zonder verpakking kunnen. Maar dit zijn toch tamelijk dure beelden die zeer breukgevoelig zijn en bovendien vaak als geschenk gegeven worden. Een beeld in bubbeltjes verpakking zal mij als klant doen denken aan 2e hands en goedkoop.

Stel ik mij nu echt aan en heeft de leverancier een punt of zou ik toch ook de bijbehorende doos gewoon moeten krijgen?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Zouden jullie dit accepteren van een leverancier?

2
Hebben de beelden per stuk een eigen consumentenverpakking of displayverpakking? Dat is, denk ik, de hamvraag.

Artikelen in een beschadigde verpakking gaan bij ons altijd na het melden van een manco retour-afzender. Maar dat de (tweede) omdoos of omverpakking beschadigd, vuil, gestickerd of beschreven is, is eerder regel dan uitzondering.

Een levering met een manco accepteren en achteraf klagen is niet verstandig. Dat werkt de houding "wat zeur je nou, je hebt de zending geaccepteerd" in de hand. Goede leveranciers lossen het dan alsnog wel op hoor, maar minder goede gaan uit van "case closed". Een volgende keer doen ze dan mogelijk hetzelfde: je accepteert de zending namelijk toch wel.
StoreCore.io

Re: Zouden jullie dit accepteren van een leverancier?

3
Het is consumentenverpakking. Dus eerst de piepschuim casing waar het beeld perfect inpast en daarom heen een bedrukte geschenkdoos.

Ik denk dat ik het dan maar terugstuur. Zal wel weer een discussie worden wie de retourkosten betaald.... Gelukkig heb ik ook dan ik als alternatief direct bij de leverancier in Duitsland kan bestellen. Wel meer verzendkosten maar de leverancier in Nederland heeft ook de bijzonder irritante gewoonte alle producten om te nummeren en dat gewoon met viltstift ergens op te kalken. Goed het is verpakking maar toch erger ik me eraan als er een prachtige foto op de doos staat (is voor geschenken toch een selling point) met daaroverheen een nummer met filtstift gekalkt. Altijd zoeken waar het nummer staat terwijl de originele leverancier gewoon een kleine nette sticker in de rechterbovenhoek plaatst. Het gaat niet zo goed ook met de leverancier dus misschien gaat het er toch wel op uitdraaien.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Zouden jullie dit accepteren van een leverancier?

4
Naar mijn persoonlijke mening hoort woning decoratie (waar ik deze soort producten onder schaar) te zijn voorzien van een eveneens nette verpakking. Het is niet enkel voor de veiligheid van product maar ook de uitstraling die je levert als "webwinkel"

Gewoon net en correct product. Eerste indruk is de verpakking -> hoort dus ook netjes te zijn en geen bubbelfolie, kalkviltstift etc
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Zouden jullie dit accepteren van een leverancier?

5
Ja dat vind ik dus ook. Stel me in dit geval dus blijkbaar toch niet aan :D

Toch weer eens gekeken bij de leverancier in Duitsland. Assortiment is daar veel uitgebreider. Ik heb ze vorig jaar in Frankfurt nog gesproken en ze willen graag direct zaken met mij doen. Denk dat ik dan, ondanks misschien wat extra levertijd en verzendkosten, maar direct met hun in zee ga. Toch weer een klein beetje kwaliteitsverbetering met nette verpakkingen en een uitgebreider assortiment.

Mochten er nog mensen een mening hebben over dit onderwerp hoor ik het nog steeds graag. Iedere keer wordt ik weer een beetje wijzer ;)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Zouden jullie dit accepteren van een leverancier?

6
Het klinkt theoretisch (en sommigen nemen me dat niet in dank af), maar een goede leverancier begrijpt dat jij en hij beide deel uitmaken van een value chain of waardeketen. Met een snelle en foutloze levering van hoogwaardige producten is de gehele keten gebaat: jouw klanten, jijzelf en je leverancier. Een goede leverancier snapt dat zonder uitleg, een slechte gedraagt zich als leverancier met een beperkte taakopvatting: leveren.
StoreCore.io

Re: Zouden jullie dit accepteren van een leverancier?

7
Nu ik het mailtje van de leverancier nog eens lees is het inderdaad een showmodel en vind hij het heel normaal showmodellen als nieuw te leveren... Nou ben ik wel eens in zijn showroom geweest (was overigens wel heel mooi) maar iedereen die komt daar met zijn handen aan de spullen. Logisch daar is het een showmodel voor maar onderwijl wordt het beeld wel vet, stoffig en vaal. Gewoon 2e hands dus. dat verkoop ik niet in mijn webwinkel (tenzij afgeprijsd met duidelijke vermelding van showmodel erbij)

Ik stap over van leverancier. Heb een goede naam hoog te houden
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]