Digitale Postzegel PostNL zónder bedrag?

1
Ik krijg vaak van klanten te horen dat ze het niet prettig vinden om 4,95 verzendkosten te betalen en op de busbox een digitale postzegel te zien van 3,- Euro.

Vrijwel al onze producten passen niet in de busbox en we gebruiken daarvoor Parcelware van PostNL om te verzenden. Toch is het prettig om bij kleine producten een busbox met postzegel te gebruiken. We stimuleren klanten bij kleine artikelen om er nog iets naast te bestellen om zo maximaal te profiteren van de 4,95 verzendkosten.

Is er een mogelijkheid om een digitale postzegel te verkrijgen zonder bedrag erop? Kan ik bijv. het bedrag er af knippen en alleen de barcode van de digitale postzegel opplakken?

Re: Digitale Postzegel PostNL zónder bedrag?

2
Mocht je klanten hebben die er over zeuren, dan kan je ze ook uitleggen dat je meer kosten hebt dan alleen de verzendkosten die PostNL in rekening brengt. Zo heb je ook personeel in het magazijn die betaald willen krijgen, marketing kosten, kosten voor iDeal en andere betaalmethodes etc.

Om het voor de klant overzichtelijk en begrijpbaar te houden, heb je die allemaal onder de noemer "verzendkosten" geschaard.

Vaak als wij dit uitleggen aan de klant dan snappen ze het wel.

Maar of PostNL ook digitale postzegels heeft zonder bedrag er op, dat weet ik niet. Wel zou je eventueel de dienst "port betaald gemengd" kunnen overwegen. Dan staat er alleen maar "port betaald" op de envelop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.