Combinatie van producten en diensten. Wat voor soort systeem

1
Ik loop al langere tijd in mijn hoofd met het idee om een webshop te starten (naast mijn baan). Ik weet alleen echt helemaal niks van de soorten systemen. Het zou een webshop worden waarbij ik interieurspullen aanbiedt maar tevens ook mijn dienst als interieurstyliste (adviezen geven).
Het handigste lijkt mij een shop die je alleen hoeft aan te passen zoals bijvoorbeeld mijn webwinkel.nl.
Maar ben ik dan niet te beperkt. Voor de producten is het prima maar kan ik daarmee ook foto's , tekeningen en collages plaatsen met uitleg over een interieurontwerp? Of moet ik toch een website laten ontwerpen? En kun je dit ook makkelijk zelf aanpassen?

Re: Combinatie van producten en diensten. Wat voor soort sys

2
Hoi!

Aangezien jij best wat eisen stelt aan je nog te ontwerpen webshop, raad ik je toch aan om toch eens te overwegen om met een bedrijf in zee te gaan.
Of je zou eerst eens zelf moeten proberen met behulp van OpenCart in combinatie met een template om te kijken of je hiermee uit de voeten komt.

Je kan de producten en de diensten in dezelfde shop aanbieden.
Zo kun je bijvoorbeeld een extra categorie maken voor je diensten die je per uur kan rekenen.
Of je zou een stapje verder gaan en een module laten schrijven waarmee je bijvoorbeeld nog eens de kilometervergoeding kunt verrekenen aan de klant.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Combinatie van producten en diensten. Wat voor soort sys

4
Verschilt per ontwerper.
Mijn gemiddelde tarief voor een complete webshop met uniek design, alle betaal & verzendmodule's etc. is 450 Euro.
Elke webwinkel is uniek, en dat zal ook meespelen met de kosten.
Je moet gewoon even op zoek gaan naar een goede ontwikkelaar die het voor een leuk prijsje doet.
De meeste bedrijven vragen tussen de 1500 en 7500 Euro.
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Combinatie van producten en diensten. Wat voor soort sys

5
Grofweg heb je 3 mogelijkheden:

- maatwerk: voordeel is dat iemand alles voor je opzet, nadeel dat je jezelf wat afhankelijker maakt van degene die het voor je maakt (niet per se een probleem)
- open source: voordeel is de vrijheid om zelf dingen aan te passen, nadeel dat je zelf moet kunnen programmeren (anders wordt het prijzig)
- via een webwinkelsoftware aanbieder: voordeel is dat hosting, updates en onderhoud is inbegrepen, nadeel is dat je een maandelijks bedrag betaalt

Het zit allemaal iets genuanceerder dan hierboven beschreven, maar het geeft wel een redelijk idee van de mogelijkheden. Als je wat Googled, kom je over alle mogelijkheden wel wat meer te weten.

Als ik lees wat je wilt, dan zou je met een voordelige maatwerk oplossing of een webwinkelsoftware aanbieder wel goed zitten. Als je redelijk goed kunt programmeren, dan kan je open source ook overwegen.

Re: Combinatie van producten en diensten. Wat voor soort sys

6
Sorry voor de enorm late reactie. Door priveomstandigheden is dit even op de achtergrond geraakt. Wat ik me afvraag is of je met een standaard webwinkelsoftware wel het gedeelte erin krijgt voor interieuradvies. Hierbij zou ik namelijk graag foto's en schetsen van interieur willen plaatsen met daarbij wat tekst en uitleg.

Re: Combinatie van producten en diensten. Wat voor soort sys

8
Twinklestar schreef:Sorry voor de enorm late reactie. Door priveomstandigheden is dit even op de achtergrond geraakt. Wat ik me afvraag is of je met een standaard webwinkelsoftware wel het gedeelte erin krijgt voor interieuradvies. Hierbij zou ik namelijk graag foto's en schetsen van interieur willen plaatsen met daarbij wat tekst en uitleg.
Je zou een blog kunnen beginnen en daar een shop aan kunnen laten maken. Valt inderdaad onder maatwerk. In een bogformat kan je het beste je advies kwijt naast afbeeldingen. Voorbeeld van een blog op het gebied van interieur. Als je het op die manier doet dan kan je ook vanaf die plaats linken naar je webshop. Op die manier kan je die zaken aan elkaar koppelen.

In the end denk ik dat maatwerk de beste optie is om beiden volledig geintegreerd te krijgen. Hier zijn alleen wel de meeste kosten aan verbonden ten opzichte van de andere mogelijkheden.
Succes!
Een bedrijfsnaam bedenken gaat beter met dit stappenplan!

NoH2o,auto wassen zonder water,altijd en overal in showroomstaat!

Re: Combinatie van producten en diensten. Wat voor soort sys

9
Ik neig ook naar een maatwerp website. Wil je dat goed aanpakken, dan dien je wel wat budget te reserveren. Verwacht je niet teveel omzet, dan is wellicht een Wordpress website + E-commerce plugin voldoende.

Zelf denk ik dan aan een globaal kostenplaatje:
- Webdesign : €1000,-
- Wordpress + e-commerce plugin + ontwikkeling : €1500,-
- Marketing : €1000,-
- Bijkomende kosten : €500,-

Nogmaals, dit is echt een uit de lucht gegrepen schatting. Natuurlijk kan het goedkoper (en duurder). Maar verwacht niet voor een paar 100 klaar te zijn. Wil je dit goed aanpakken dan heb je dus wel een startbudget nodig...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m