Bevallingsrust

1
Hey,

Eind januari verwachten we een kleine spruit :D
Nu wou ik de webshop open houden met de melding dat er mogelijk enkele dagen vertraging kan optreden en dat we niet altijd bereikbaar zullen zijn via de telefoon.

Maar nu gaf vandaag iemand de opmerking dat dat niet mag en dat je verplicht een aantal dagen/weken moet sluiten.
Heeft iemand hier weet van?
Bij de mutualiteit weten ze het precies zelf niet, en mijn boekhouder ook niet. Morgen maar eens naar het sociaal secretariaat bellen...

Re: Bevallingsrust

3
Houd er in elk geval rekening mee dat je niet kúnt of gewoon niet wílt werken in de eerste dagen of zelfs weken na de bevalling. Dat is voor moeder en kind belangrijker dan al het andere.

En dat andere... Tja, niemand verhindert dat je een webwinkel draaiende houdt met de hulp van je moeder, je zus, een goede vriendin, je lieve buurvrouw.
StoreCore.io

Re: Bevallingsrust

4
Ward schreef:Houd er in elk geval rekening mee dat je niet kúnt of gewoon niet wílt werken in de eerste dagen of zelfs weken na de bevalling. Dat is voor moeder en kind belangrijker dan al het andere.
Ja dat geeft me idd een heel dubbel gevoel. Bij het eerste werkte ik gewoon in loondienst en naam ik al mijn ouderschapsverlof e.d. op.
De webshop draaiende houden door mijn moeder is geen optie :lol:
Maar mijn man zou wel veel kunnen opvangen aangezien die wel een maand thuis is.
Ik weet het echt niet... Misschien toch beter een maandje rust inplannen...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bevallingsrust

5
Ik heb destijds [4 jaar geleden] mijn webwinkel gewoon open gehouden.
Geen mededeling gedaan voor eventuele vertraagde bestellingen of iets dergelijks.

Het maken van de orders nam destijds ongeveer een uur per dag in beslag, ik heb dat gewoon over de dag heen verdeeld en uiteraard met hulp van mijn man.

Alleen de dag dat ik bevallen ben in het ziekenhuis zijn er geen orders verzonden, deze klanten hebben hierover bericht gehad.

Je moet rekenen dat als mensen een mededeling krijgen of zien, ze eerder geneigd gaan naar een ander te gaan. Als je gewoon netjes een email zend met uitleg ze [vaak] begripvol reageren en het geen enkel probleem vormt.
Groetjes, Suzanne

Meer hobby plezier bij dinohobby.nl!

Re: Bevallingsrust

6
Ik weet niet of je inmiddels al bent bevallen, maar ik zou absoluut alle tijd nemen die je kan krijgen.
Natuurlijk weet je al, min of meer, wat je kan verwachten, maar ieder baby'tje is weer anders he?

Mijn eerste had een temperament waar je U tegen zegt, terwijl mijn tweede een engel was.
Na de eerste ben ik bijna een jaar thuis geweest en bij de tweede ging ik na 2,5 maand al weer werken..

In ieder geval succes en sterkte gewenst!

Re: Bevallingsrust

7
Nee nog niet bevallen. Is voor eind januari.
Wel nog steeds aan het twijfelen hoe de bevallingrust op te vangen...
Het valt ook zo moeilijk in te plannen. Stel dat ik van half jan tot half feb sluit en ik ga 10 dagen overtijd dan moet ik na 4 dagen al terug beginnen werken. De kans is eerder groter dat ik half jan zal ingeleid worden wegens hypertensie. Dus heb ik een maand rust.

Re: Bevallingsrust

8
Ik denk dat iedere klant het begrijpt als de winkel een paar dagen gesloten is rondom de bevalling. Ik gun je natuurlijk alle rust om bij te komen van de bevalling, maar ik denk dat klanten gaan afhaken als de winkel langere tijd gesloten is. Misschien komen die wel weer terug op het moment dat je weer aan de slag bent, maar dat moet je maar afwachten.

Re: Bevallingsrust

9
Mij lijkt het het handigst om de maand dat je man thuis is, om dan ook de rust in te plannen. Als hij thuis is, kan hij helpen met je orders te verwerken. Mocht je nog na die tijd, of al voor die tijd bevallen, of gewoon er nog te weinig tijd aan hebben gehad, is het misschien handig een (automatisch) bericht te versturen naar iedere klant. Op die manier hoef je het niet al op je website te vermelden, wat weer klanten kan kosten, maar kun je wel begrip opwekken bij je klanten.

Re: Bevallingsrust

10
Nog niet bevallen hier :-) Hoewel het echt wel letterlijk voor elk moment is nu. Spannend!

Ondertussen hebben we wel grondig onder de loep genomen hoe wel het nu gaan aanpakken na de bevalling.
Ik stelde reeds een auto reply in voor informatie aanvragen. Met een vriendelijk verwijzing naar onze faq en de productomschrijvingen. En dat we onze uiterste best doen om nog steeds zo spoedig mogelijk te antwoorden maar dat we ons streefdoel van binnen de 24u antwoorden tijdelijk niet kunnen waarmaken. Nu kopieer en knip ik vaker uit onze faq, waar ik vroeger echt persoonlijk antwoordde.
We vermelden er ook nog eens duidelijk bij dat geplaatste bestellingen worden verwerkt zoals altijd maar dat er nu met de nakende geboorte mogelijk enkele dagen vertraging kunnen bij komen.

Gelukkig zit ik zelf in de geboorte sector en heb ik zo goed als alleen zwangere dames als klant die daar alle begrip voor hebben :)
Bovendien is een levertermijn van 4 weken voor sommige gepersonaliseerde artikelen de norm, ook bij onze collega's. Hoewel we er steeds naar streven sneller af te leveren, maar voor deze tijd ga ik me er niet schuldig om voelen als sneller niet lukt.

Na de bevalling gaat mijn man de praktische kant volledig overnemen waar mogelijk. En probeer ik de administratie zo goed mogelijk bij te houden. Maar de eerste week na de geboorte nemen we 'jaarlijks verlof' eerder geplaatste bestellingen werken we wel nog af natuurlijk.
Het gaat ons vast lukken zo.
Ik heb al heel wat meer rust sinds die auto reply, en de verkoop is er zeker niet minder door.

Re: Bevallingsrust

14
Spannend maar vermoeiend zeg, mijn eerste kwam bijna 2 wk later en dan wegen die laatste loodjes wel superzwaar!

Veel succes en sterkte alvast en ik hoop dat je volgende post een met babynieuws is:)

Re: Bevallingsrust

15
Even tussen de luiers en het voeden door, op 28/1 werd ons 2de wonder geboren!
Een prachtige dochter, een heerlijk rustige baby!
En de webwinkel draait rustig door met de steun en hulp van papa.
Met de melding van de geboorte en de mogelijkheid tot vertraging is het ook veel rustiger, en daar zijn we even niet rouwig om. Ondertussen ben ik rustig bezig met de nieuwe collecties uit te werken zodat we ze eind deze maand kunnen lanceren en zodat we er vanaf dan weer volledig in vliegen. Komt vast goed met mijn schone slaapster.