marketing you tube bedrijf

1
ik ben gebeld door het bedrijf worldwide providers. Zij hebben een aanbieding voor eenmalig zo'n 100 euro om een youtube kanaal voor mij te maken. ik heb al een you tube kanaal maar zij zeggen dat deze niet google gericht is. Ik heb enige kennis van SEO kwa google... maar ben er ook nog veel over aan het leren.
Vandaar hier even de vraag of het de moeite waard is om door hun een kanaal te laten maken of dat een eigen kanaal al voldoende is kwa SEO.

voorbeeld van een kanaal die ze gaan maken:
http://www.youtube.com/user/uwgift/featured

mijn kanaal die ik al heb:
http://www.youtube.com/user/lipglosscityNL

en de website van het bedrijf die mij gebeld heeft:
http://www.worldwideproviders.nl/

Re: marketing you tube bedrijf

2
Hoi Lipgloss,

Wat wil je precies weten? Of wij het ook (gaan) doen? Veel forumleden hebben daarbij waarschijnlijk een sterke (maar persoonlijke) mening. Zou je snel een twitter-account uit handen geven? Een Facebookpagina laten maken of een social media campagne uitbesteden? Wie gaat straks het kanaal vullen?

Natuurlijk zijn er bedrijven die het voor je kunnen doen. Je moet het dan gewoon zien als het inhuren van uren. Want moeilijk is het niet, maar tijdrovend om uit te zoeken hoe je het het beste kunt doen, zeer zeker wel!

Als jij snel wilt schakelen en momenteel liever geld dan tijd investeert, kan ik me voorstellen dat je hiervoor kiest. Is dat wat je je echt afvraagt?
Nu op mijn weblogs:

Re: marketing you tube bedrijf

3
Hoi dirkjan,

ik vroeg mij af of het goed voor mijn zoekresultaten zou zijn, maar je hebt helemaal gelijk: ik moet mij afvragen wil ik tijd besteden of geld uitgeven, want uiteindelijk is het zo dat wat een bedrijf kan, ik ook kan. Ik heb na het kanaal van uwgift gezien te hebben, bijvoorbeeld ook net meteen de link van mijn webwinkel op you tube gezet (ik wist niet dat dit kon). Dat was werk van 1 minuut.

Dus blijft nu alleen nog het filmpje over dat ze maken: ik kan niet zo'n mooi filmpje maken.
Tenminste ik heb geen tijd om uit te zoeken hoe ik filmpjes moet maken en in elkaar kan zetten. Dan is weer de vraag, is 1 zo'n filmpje van 30 seconden 100 euro waard? Dat denk ik niet. En een kennis kan zoiets ook wel voor me gratis of een leuk prijsje doen..

Maar ze gaan sowieso een filmpje maken en als ik het echt de moeite waard vind dan kan ik altijd nog kijken of er in de prijs valt te onderhandelen en anders houdt het gewoon op.

Re: marketing you tube bedrijf

4
lipgloss schreef:Dan is weer de vraag, is 1 zo'n filmpje van 30 seconden 100 euro waard? Dat denk ik niet.
Ik kan me ook voorstellen dat mensen juist afhaken vanwege het lage bedrag. Een beetje filmpje, ben je al snel een dagdeel mee bezig. Tel daar bovenop de communicatie/administratie en andere overheaduren en je verwacht dat een beetje filmpje toch al snel 495 kost.

Maar zonder denigrerend te willen zijn, je hebt een webshop van twee tientjes per maand. Dan zul je ongetwijfeld ook hier op de kosten letten en is een filmpje van honderd euro misschien best duur inderdaad. Of je dus meer gaat verkopen met een filmpje, of met een optimaal YouTube-kanaal, durf ik dus niet te zeggen. YouTube is net als Facebook en Twitter meestal beter voor branding, dan voor directe sales.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: marketing you tube bedrijf

5
lipgloss schreef:Dus blijft nu alleen nog het filmpje over dat ze maken: ik kan niet zo'n mooi filmpje maken.
Tenminste ik heb geen tijd om uit te zoeken hoe ik filmpjes moet maken en in elkaar kan zetten. Dan is weer de vraag, is 1 zo'n filmpje van 30 seconden 100 euro waard? Dat denk ik niet. En een kennis kan zoiets ook wel voor me gratis of een leuk prijsje doen..
Ook zonder denigrerend te zijn, maar dan nog: een echte video is dit inderdaad niet, veel meer een diapresentatie met wat overgangseffecten. Heel veel bijval van kijkers zul je op YouTube nu al niet oogsten en naarmate er meer van dit lopendebandwerk wordt geproduceerd, neemt de belangstelling alleen maar af. Vraag is dan niet meer wat dit kunstje mag kosten, maar of je kijkers er überhaupt mee wilt plagen.
StoreCore.io

Re: marketing you tube bedrijf

6
Ward schreef:
lipgloss schreef:een echte video is dit inderdaad niet, veel meer een diapresentatie met wat overgangseffecten. Heel veel bijval van kijkers zul je op YouTube nu al niet oogsten en naarmate er meer van dit lopendebandwerk wordt geproduceerd, neemt de belangstelling alleen maar af. Vraag is dan niet meer wat dit kunstje mag kosten, maar of je kijkers er überhaupt mee wilt plagen.
Daar heb je een punt inderdaad

Re: marketing you tube bedrijf

7
Eens met Ward.
Zo'n video heeft geen enkele toegevoegde waarde voor een klant. Die heeft geen behoefte aan een video waarin al je webwinkel gegevens langs slingeren en vliegen.

Re: marketing you tube bedrijf

8
Dirkjan schreef:
lipgloss schreef: Ik kan me ook voorstellen dat mensen juist afhaken vanwege het lage bedrag. Een beetje filmpje, ben je al snel een dagdeel mee bezig. Tel daar bovenop de communicatie/administratie en andere overheaduren en je verwacht dat een beetje filmpje toch al snel 495 kost.

Maar zonder denigrerend te willen zijn, je hebt een webshop van twee tientjes per maand. Dan zul je ongetwijfeld ook hier op de kosten letten en is een filmpje van honderd euro misschien best duur inderdaad. Of je dus meer gaat verkopen met een filmpje, of met een optimaal YouTube-kanaal, durf ik dus niet te zeggen. YouTube is net als Facebook en Twitter meestal beter voor branding, dan voor directe sales.
Ik vind het bedrag juist nogal hoog voor een filmpje met alleen plaatjes. Het ging mij om de SEO ervan, maar dat is er eigenlijk niet.

ik zit niet bij mijnwebwinkel vanwege de lage losten maar vanwege anderen redenen zoals o.a. gebruiksgemak. Maar inderdaad, ik moet op de kosten bij marketing letten omdat lipgloss nou eenmaal geen hoge marge heeft. Als ik producten van 100 euro per stuk zou verkopen zou het een ander verhaal zijn!

Re: marketing you tube bedrijf

9
Wouterjan schreef:Eens met Ward.
Zo'n video heeft geen enkele toegevoegde waarde voor een klant. Die heeft geen behoefte aan een video waarin al je webwinkel gegevens langs slingeren en vliegen.
Hahahah!
ik ben blij dat ik deze vraag op het forum gesteld heb. Ik moet het van de kant van de klant zien. Heb ik zelf interesse in een filmpje van een website of webwinkel? nee want vind ik saai, dus waarom zouden ze wel mijn filmpje kijken?
Ik heb mijn antwoordt; ik doe het niet :)

Re: marketing you tube bedrijf

12
Je kiest er dus voor om Youtube in te zetten voor vindbaarheid.
Veel spannender dan de titel, juiste tag's en het stukje tekst d'ronder slim invullen is het niet. SEO technisch gezien dan.

Veel interessanter is de inhoud van je video; wat voor doel heb je daar?
- bedrijfspresentatie
- produktpresentatie
- produktuitleg
- alleen informatief of juist aanzetten tot actie
- ondersteunend in je kopersbegeleiding
- enz.

Je kunt er inderdaad voor kiezen zelf eea te gaan produceren:
- kost enorm veel tijd voor oa scripting en opnemen
- wil het ergens op lijken dan is een fatsoenlijk editting systeem noodzakelijk (hard&software)

Wat kun je er dan mee?
- Youtube analytics :)
- koopgedrag sturen :)
- bezoekersloyaliteit verhogen :)
- helpen kopen :)

Ik geloof dus wel in de kracht van het concept videogebruik op je website. Het heeft mij ook bijna een jaar gekost voor ik het doorhad en m'n video's een beetje aan te zien zijn. (jezelf editten en 100X terugzien is een drama ;) )

Het leuke is nu namelijk dat mensen die ik spreek (telefoon of in de stenen winkel) daar zelf over beginnen. En regelmatig willen ze (precies) die setup hebben die ik getoond heb; en dan is het gewoon leuk :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: marketing you tube bedrijf

13
lipgloss schreef:
Wouterjan schreef:Eens met Ward.
Zo'n video heeft geen enkele toegevoegde waarde voor een klant. Die heeft geen behoefte aan een video waarin al je webwinkel gegevens langs slingeren en vliegen.
Hahahah!
ik ben blij dat ik deze vraag op het forum gesteld heb. Ik moet het van de kant van de klant zien. Heb ik zelf interesse in een filmpje van een website of webwinkel? nee want vind ik saai, dus waarom zouden ze wel mijn filmpje kijken?
Ik heb mijn antwoordt; ik doe het niet :)
Je moet toch juist bij al je marketing uitingen het van de kant van de klant zien? Ook jezelf spiegelen aan de klant is waarschijnlijk niet representatief, omdat niet elke klant hetzelfde denkt als jezelf.
Maar na het zien van het voorbeeld zie ook ik de toegevoegde waarde er niet van in. Een goede beslissing om het niet te doen...

Video kan echter wel degelijk een toegevoegde waarde hebben, dan dient het niet een paar plaatjes te bevatten, maar een duidelijke video van hoge kwaliteit.
Hoger in Google | Online Marketing Bureau