Re: Hebben backlinks wel zin?

2
Kunstmatig (lees: zelf) gemaakte links hebben meestal geen zin. Ze werken vaker zelfs averechts dan dat ze goed doen. Alles met het kunstmatig proberen te flessen van de resultaten van Google heeft weinig zin, want Google zelf wilt dit niet. Op zich heel logisch, want als Google de grootste flessentrekker zou belonen, dan zou niemand meer Google gebruiken omdat je alleen maar onzin krijgt in je zoekresultaten.

Maar mensen die betaald krijgen om deze links te maken vertellen graag dat wat ik vertel onzin is, en sturen je graag een factuur voor de links die ze oa. op dit forum komen neerplempen.

Re: Hebben backlinks wel zin?

3
Backlinks hebben nog steeds de grootste invloed waar jij zal ranken in Google. Of je gaat wachten tot mensen uit zichzelf naar jouw website gaan linken of dat je zelf "kunstmatige" backlinks gaat maken ligt aan jou.
Wouter Hol schreef:Kunstmatig (lees: zelf) gemaakte links hebben meestal geen zin. Ze werken vaker zelfs averechts dan dat ze goed doen. Alles met het kunstmatig proberen te flessen van de resultaten van Google heeft weinig zin, want Google zelf wilt dit niet. Op zich heel logisch, want als Google de grootste flessentrekker zou belonen, dan zou niemand meer Google gebruiken omdat je alleen maar onzin krijgt in je zoekresultaten.

Maar mensen die betaald krijgen om deze links te maken vertellen graag dat wat ik vertel onzin is, en sturen je graag een factuur voor de links die ze oa. op dit forum komen neerplempen.
Onzin heb je zowieso wel in de zoekresultaten. Volgens mij is het laatst gebleken dat tegenwoordig meer dan 50% van de Google clicks naar de betaalde advertenties gaan. Wat dus inhoudt dat iedereen die geld wil betalen zijn onzin bovenin Google kan plaatsen. Het verschil ligt hem erin dat Google wilt dat je je geld aan adwords uitgeeft om boven in de zoekresultaten te komen en niet aan een seo bedrijf waar Google niks aan verdient.
Stuitr.nl

Re: Hebben backlinks wel zin?

4
Wat dus inhoudt dat iedereen die geld wil betalen zijn onzin bovenin Google kan plaatsen.
Ik kan je vertellen dat dit onzin is. Er zijn veel websites die niet eens mogen adverteren in google adwords omdat google vindt dat het onzin sites zijn. Zowel in de natuurlijke resultaten als in de betaalde wil google het beste voor de zoeker.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hebben backlinks wel zin?

5
Backlinks hebben zeer zeker zin. Het gaat om het opbouwen van een goed linkbuilding profiel. Linkbuilding is ook nooit klaar. Niet bij het lanceren van je website 100 links vergaren (en het dan links laten liggen ;-)). Blijf goede links vergaren! Dat kost tijd en geld.

De AB linkruil is niet de beste keuze, maar kan wel voor een deel van de backlinks ingezet worden. Een vermelding op een linkpagina (b.v. domein.nl/links met een PR0 heeft echter niet veel waarde. Beter is het om je retourlink te plaatsen vanaf een andere pagina (een zogenaamde abc link).

Ga voor links met een PR, content gerelateerd en geplaatst binnen een artikel/blog. Zorg voor maandelijks nieuwe links.
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers

Re: Hebben backlinks wel zin?

6
Heerlijke discussie dit :)

Zo kregen wij gister dit nog binnen:
Naam : Busra
Postcode :
Adres :
Woonplaats :
E-mailadres : busra@zaak-shops.nl
Opmerkingen : Beste Webmaster,

Recentelijk zijn we gestart met een aantal webwinkels. Om de vindbaarheid voor beide te vergroten kunnen we een linkruil doen. Uw link komt te staan op onze linkpagina van de desbetreffende webwinkel.

Zou u de volgende links kunnen plaatsen?
.weegschaal-zaak.nl met de titel: Weegschaal
.bloeddrukmeter-zaak.nl met de titel: Bloeddrukmeter
.waterkoker-zaak.nl met de titel: Waterkoker
.stofzuiger-zaak.nl met de titel: Stofzuiger

Hartelijk dank voor de plaatsing en ik kijk uit naar onze samenwerking. Indien u geen interesse heeft kunt u deze email als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,

Busra
Ik heb er in ieder geval geen trek in; totaal geen logische link met hun produkten dus wat kan mijn site dit dan versterken?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Hebben backlinks wel zin?

7
Sites hebben backlinks nodig. Als je geen links hebt, zijn een paar linkuitwisselingen gewoon goed om te krijgen. Ze zijn minder goed dan een zeer relevante link op een site waar jij niet naar terug hoeft te linken, maar hoe gemakkelijk krijgt een starter die nou? Precies, een linkruil is veel makkelijker en als je er dus niet te veel tijd en geld in wilt steken, zijn die eerste tientallen links naar je site gewoon goed.

Natuurlijke links bedoel ik dan, dus niet die je via een of ander netwerk of spammers automatisch inkoopt. Het moeten nl. wel gewoon Nederlandse, het liefst ook nog onderwerp gerelateerde links zijn. Dus van je leverancier of vrienden bijvoorbeeld, gewoon vindbare en handmatig geplaatste links. Een paar kun je ook gemakkelijk krijgen via social media. Een linkje op je linkedin- of Google+ profiel doet niet veel, maar helpt wel.
Nu op mijn weblogs: