Help mag dit?

1
Ik heb nu 9 dagen geleden een poppenwagentje besteld bij www.speelwonder.nl. Betaald via IDEAL. Er stond duidelijk voor 13uur besteld morgen in huis!

Nu zijn we zoveel dagen verder en je raad het al niets gehoord en zeker geen poppenwagen.

Ze nemen geen telefoon op en ik heb al diverse mailtjes gestuurd, heb er eindelijk gister eentje terug gehad dat ze het met spoed uit zullen zoeken.

Inmiddels is ons dochtertje al jarig geweest en hadden we geen kado! Wel foto's geen kado. Er staat in de voorwaarden dat het wel eens voor kan komen dat de levertijd langer is maar dat er altijd contact op wordt genomen.
Als ze dat netjes hadden gedaan was er niets aan de hand geweest.
Wat moet ik doen? Blijven afwachten? RADAR? Kan ik al een ander bestellen bij een andere webwinkel?

Bedankt voor het luisteren.

Groetjes, IRMA


5 mei 2010
Nou we zijn al een tijdje verder maar ik moet toch vermelden dat ze het netjes hebben opgelost. Ze vonden het heel vervelend en hebben hun excuus aangeboden voor de vertraging en als tegemoetkoming kreeg ik een dekje bij het poppenwagentje geheel gratis!

Eind goed al goed !
Regelmatig maak ik gebruik van Webwinkels

2
Heel theoretisch kan je op het moment niets doen. Waarschijnlijk staat er ook in hun algemene voorwaarden dat ze dertig dagen de tijd hebben om te leveren. Hebben ze dan nog niet geleverd kan je de koop ontbinden en heb je recht op het betaalde geld terug.

Leveren ze wel in die 30 dagen dan kan je het of houden of binnen 7 dagen zonder reden retouneren en heb je ook recht op het betaalde geld terug.

Ik zou in het geval dat je het kado nog wel wil hebben hun een mail sturen en vragen of ze nu wel of niet kunnen leveren, kunnen ze het dan laat je het gewoon doorgaan, kunnen ze het niet dan kunnen ze het geld ten minste snel terugstorten en hoeven jij en zij geen extra handelingen te doen.

Het hele is natuurlijk erg vervelend maar ookal gaat webwinkelen per computer achter elke webwinkel zitten mensen en helaas maken alle mensen fouten.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
Bah. Dat soort webwinkels geven serieuze webwinkels een slechte naam!

Er zal idd wel iets over staan in hun algemene voorwaarden. Het enige wat je kan doen is idd je geld terugvragen en daar nooit meer bestellen.

Eveline

www.hetvaraantje.nl
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Help mag dit?

4
De bovenstaande antwoorden zijn niet juist mits je als consument besteld.

De 7 dagen zijn ondertussen 14 dagen geworden en betreft de "afkoelingstermijn". In deze periode mag je zonder opgaaf van redenen je geld terugvragen en moet je indien je het artikel in bezit hebt het terugsturen. Dat in de algemene voorwaarden iets anders is vermeld gaat in tegen het Nederlands recht. Consumenten worden door de overheid gezien als de zwakkere onproffesionele partij en dient hierbij beschermt te worden.

Dat je het pakketje niet in bezit had toen je dit schreef is de verantwoording volledig bij de webwinkel waar je het hebt gekocht (koop op afstand). Zij moet zelf maar bewijzen waar het pakketje is geblen en niet de bewijslast omdraaien.

De oplossing van de shop vind ik echter uitstekend. Er kan zich van alles voordoen dat een pakketje niet of niet op tijd aankomt. Dat er iets extra wordt gegeven is meer dan de wet voorschrijft (geld terug, omruilen of repareren).
http://www.nedbos.nl/shop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Help mag dit?

5
Marvin98 je moet de wetteksten ed. even goed lezen.

De 7 dagen gaan in de dag NADAT je de goederen ontvangen hebt.

Kreten op de site zijn slechts dat... kreten. Enige wat telt is er wat er in de algemene voorwaarden staat en daar staat 9999 keer van de 10000 iets over 30 dagen de tijd om te leveren.

Pas na het verstrijken van deze 30 dagen kan het koopcontract ontbonden worden op basis van wanprestatie.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Help mag dit?

6
Beste Eentje,
Het is goed dat je mij naar de wet verwijst. Er wordt namelijk een onderscheid gemaakt dus o.a. zakelijke partijen en consumenten. Bij zakelijk partijen die enigzins vanuit het oogpunt van deoverhied in evenwicht staan heb je gelijk dat er tot een bepaalde hoogte de algemene voorwaarden leidend zijn.

Bij een consument is dit meer beperkt. Bij een overeenkomst moet er ook een levering zijn. Wanprestatie is al van toepassing als het de volgende dag in huis had moeten zijn.

Mocht je toch ervan overtuigd zijn geef mij de verwijzing in het BW dan maar.
http://www.nedbos.nl/shop

Re: Help mag dit?

7
BW Boek 7 Art 46d lid 1
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Help mag dit?

8
Eentje, als je niet begrijpt voor welke situatie het van toepassing is en in welke context moet je niet zwart wit reageren. Het verhaal dat een klakkeloze verwijzing naar de algemene voorwaarden bindend is is voor B2C lariekoek. Daarnaast mag je je bestelling gewoon annuleren als consument omdat het koop op afstand betreft. Mocht je dan er nog steeds de ballen er niet van begrijpen dan moet je gewoon je eerste claim afwachten van een boze consument die wel actie gaat ondernemen. Dus je zal geluk hebben als je in een branche zit met lage transactiebedragen.
http://www.nedbos.nl/shop

Re: Help mag dit?

9
Laat ik het zo stellen Marviv.

Je lult uit je nek. De situatie van TS is zo duidelijk als het maar kan. De wet is zo duidelijk als het maar kan. Daarom staat er in mijn reactie ook dat ze theoretisch niets kan doen.

In de AV van de betreffende winkel staat dat ze 30 dagen de tijd hebben om te leveren. Dus doen ze het binnen die tijd dan is er geen vuiltje aan de lucht en van wanprestatie ook geen sprake.

Als jij de 'wet kopen op afstand' niet kent of niet begrijpt moet je niet zomaar lopen roepen dat een bestelling geannuleerd kan worden in een b2c transactie. Dat kan namelijk niet, daar voorziet de wet niet in. Je moet ook niet gaan roepen dat AV niet gelden bij b2c transacties want dat doen ze wel behalve als er bedingen in staan die op de zwarte lijst staan, verder is het aan de rechter om te kijken wat onredelijk bezwarend is.

Dat de situatie vervelend was staat buiten kijf maar zomaar loze dingen in de ruimte roepen is daar geen oplossing voor.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Help mag dit?

11
Waar word de aansprakelijkheid opgeheven? of beperkt? nergens.

Leuk dat je het woord bijna goed kent (het is exoneratieclausule zonder spatie), maar een argument van niets. Dus in jou woorden... volstrekt kansloos.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Help mag dit?

13
Bedankt voor de link!! Inderdaad zeer pragmatisch van de rechter. Net wat ik schreef in mijn eerste post is het een beetje debiel dat volgens de letter van de wet er pas teruggezonden kan worden nadat het goed is ontvangen... Iedereen moet dan kosten maken voor niets.

Edit: Na wat zoeken en vragen kwam er ook een uitspraak van de kantonrechter Assen van 15 maart jl. bovenwater tegen dezelfde fietsenboer waarbij de conclusie hetzelfde was.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl