Peer schreef:In principe komen mensen om een of meerder producten live te zien maar in theorie hebben deze producten zichzelf al verkocht via de site.
Dat denk ik juist niet.
Ik denk dat als mensen moeite doen om een product in het echt willen zien, dat ze dan ook (moeilijke) vragen over het product hebben of juist nog oriënterend zijn en juist goed advies willen. In mijn geval bijvoorbeeld, komen er bij ons kantoor mensen langs met een apparaat waarvan ze niet weten wat voor een kabeltje daar in hoort. Dat kan je niet met een allround medewerker oplossen, die zal geen flauw idee hebben welk kabeltje waar op past.
Op dat punt liep ik dus vast. Het is te duur om iemand op te leiden tot kabeltjes verkoper voor alleen de afhaal klanten.
Peer schreef:
Hoewel het een uitdaging zou zijn, denk ik dat het logistieke probleem heel goed op te lossen is. In principe zullen de kosten voor dergelijke software deelbaar zijn. Ik zou dan ook niet direct voor een bestaand fullfillment bedrijf gaan.
Deelbaar zijn de kosten zeker. Maar de kosten voor de software, het systeem en het personeel in het magazijn is slechts een deel van de kosten. Misschien wel het grootste gedeelte, maar je moet ook nog alle verschillende software van de andere webwinkels aansluiten. Ik gebruik zen-cart, iemand anders SEOshop, weer iemand anders magento etc. Een elke webwinkel moet dus zijn software ook nog koppelen met de software van je magazijn. Om je een idee te geven; voor de kosten die ik gemaakt heb om onze software op een goede (!) manier te koppelen aan onze fulfilment partner, had ik ook een best deftige, nieuwe auto kunnen kopen.
De enige realistische optie is als de ruimte gedeeld wordt. Elke webwinkelier slaat daar zelf zijn producten op in zijn eigen gedeelte en pakt daar dan zelf zijn producten in. Eventuele klanten die langs komen staat elke webwinkelier zelf te woord. Dan hoef je niet ingewikkeld te doen met software die gekoppeld moet worden, personeel, WMS etc. Iedereen regelt het zelf.
Je kan dan sommige dingen wel delen. Je kan bijvoorbeeld gezamelijk dozen inkopen en misschien zelfs met zjin allen op 1 pakketcontract bij een vervoerder gaan zitten. Dat scheelt dan al weer in de kosten.
EDIT:
Marijke was (is?) hier ook mee bezig.