KOR-belastingdienst

1
Hallo,

Mijn belastingen vul ik samen met een boekhouder in (met als doel het na een aantal keer geheel zelfstandig te kunnen) maar ik vroeg me iets af.
Het is spannend of ik dit jaar net wel/niet onder de KOR regels val.
Is het verstandig om nu, zo aan het einde van het jaar, alvast zaken aan te schaffen zoals bijvoorbeeld verpakkingsmaterialen, voorraad e.d.? Die ik volgend jaar zeker zal (moeten) kopen?

Weet iemand dit? Thx

Re: KOR-belastingdienst

2
Investeringen en uitgaven vervroegen of juist uitstellen, kán inderdaad interessant zijn. Wat het je concreet oplevert, zul je echter zelf moeten uitrekenen.

De betaalde btw die je dit jaar aftrekt om nog onder de KOR te vallen, kun je volgend jaar natuurlijk niet nog eens aftrekken als voorbelasting. En dat verhoogt de af te dragen btw volgend jaar en verkleint daarmee de kans dat je volgend jaar opnieuw onder de KOR valt.
StoreCore.io

Re: KOR-belastingdienst

3
Bedankt Ward.
Ik heb sinds 9 maanden inkomsten uit mijn webwinkel.
De omzet groeide de eerste maanden en daarna werd het redelijk stabiel (voor zover je nu al conclusies kan/mag trekken).
Volgend jaar heb ik dus zeker 3 maanden 'extra', dus dan is de kans kleiner om onder de KOR regeling te vallen dan dit jaar (eventueel) het geval zal zijn.

Re: KOR-belastingdienst

4
Nu vast alles even uitrekenen van het hele jaar en overleggen met je accountant wat wijsheid is.
Zo heb ik vorig jaar op 28 december een nieuwe bedrijfsauto gekocht en in januari dit jaar op kenteken laten zetten.
Maar op advies van de accountant weer niet versneld afgeschreven.
Het is een balans zoeken.
Je kunt dit jaar wel veel aanschaffen maar daar moet je in 2013 weer voor betalen. :roll:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: KOR-belastingdienst

5
Volgens mij is het versneld afschrijven voor starters afgeschaft.

Tot en met 2011 kon u bedrijfsmiddelen willekeurig afschrijven. Dit was een tijdelijke regeling, die per 2012 is vervallen. De regeling geldt niet meer voor bedrijfsmiddelen die u aanschaft in 2012.

Re: KOR-belastingdienst

6
Inmiddels weer terug en ik had nog wel een aantal dingen aangeschaft, maar dat heeft er niet voor gezorgd dat ik onder de volledige KOR viel.

Wel kon ik een beroep doen op die middendrempel, ik weet niet meer precies wat dat was, maar ik mag een paar honderd euro minder btw betalen over het laatste kwartaal.

Ik vroeg hem nog wanneer ik wel in aanmerking zou zijn gekomen en hij vertelde dus dat ik dan voor duizenden euro's had moeten kopen...En daarna nog het gene wat Ward hierboven ook al liet weten.

Had het niet verwacht, maar goed, weinig aan te doen verder.