verschillen PrestaShop TomatoCart ZenCart en CubeCart

1
mijn hemel wat een aanbod in opensource webwinkels. Is er iemand die kort en bondig de verschillen aan kan geven van bovengenoemde pakketten.
Ben op zoek naar een winkel die eenvoudig in te richten te en te beheren is.
Iig mogelijkheid van ideal en paypall
Meerdere artikelen met kleur (en evt maat) keuze
Ingeven verzendkosten NL en buitenland apart
Evt: Als ingegeven voorraad verkocht is dat de mogelijkheid tot kopen stopt

Re: verschillen PrestaShop TomatoCart ZenCart en CubeCart

2
Prestashop is niet erg handig met maten/kleuren-opties en heeft om de haverklap een upgrade nodig, Tomatocart is lastig aan de gang te krijgen, voor Cube-cart zie ik niet veel ondersteuning, maar ik heb er geen ervaring mee. Gewoon ZenCart nemen dus: heel bedrijfszeker en stabiel, sterke ondersteuning, ook in het NL en de webwinkel is oneindig uitbreidbaar met maten/kleuren-opties.

Re: verschillen PrestaShop TomatoCart ZenCart en CubeCart

4
Ik heb een aantal webshops met prestashop gemaakt en heb ook al bijna een jaar niet geupdated. Meestal maak ik nieuwe shops wel in de meest recente versie. De updates zijn niet noodzakelijk, maar hebben vaak nieuwe functies.

Wat bedreft de kleuren en styling, gaat dit makkelijk. Er zijn veel gratis templates en ook modules om bestaande templates aan te passen. Zelf pas ik het via CSS aan, omdat ik dit makkelijkere vind.

Ik ben zeer tevreden met prestashop en zal ik niet snel overstappen voorlopig. Met de nieuwe prestashop 1.5 kun je zelfs meerdere shops op 1 backoffice draaien.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: verschillen PrestaShop TomatoCart ZenCart en CubeCart

7
Met Woo commerce heb ik geen ervaring, maar wanneer je verschillende artikelen in verschillende maten/kleurencombinaties wilt presenteren, heeft ZenCart volgens mij de beste papieren. Het ingeven van verzendzones is bij de meeste webwinkelsystemen wat lastig, maar wanneer je de systematiek wilt doorgronden is het voor ZenCart heel goed aan te passen aan de specifieke behoeften.
Vraag in het begin wat (betaalde) ondersteuning bij het opzetten van een Open Source webwinkel is mijn advies.

Re: verschillen PrestaShop TomatoCart ZenCart en CubeCart

9
Voor zover ik kan zien zijn de modules van ZenCart bijna altijd Open Source (in principe gratis) terwijl bij Prestashop juist heel veel betaalde modules worden aangeboden. Ook bij Opencart zijn lang niet alle modules en toevoegingen gratis. Ik weet niet hoe het nu is, maar OpenCart had ook heel vaak upgrades in het verleden.